Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
För att det var det regelverket man skulle förhålla sig till just då.
Jag har svårt att tycka synd om Linn och de andra som figurerat i media även om de blev av med körkortet pga att man jämställde PEth på 0,3+ med CDT över referens.
Därför att det är så lätt att uppvisa ett normalt PEth. En vit månad sen är det i praktiken normalt (om man inte kommer från rejält förhöjda nivåer).
Men jag vet att vi inte är överens här. Och i grund och botten tycker jag det är bra att gränsen på 0,3 belyses mer.
Håller med om detta o tycka synd om, ligger man under vården/tester ska det ingå att personen kan uppvisa ett undantag från det normala drickandet. Man ska kunna dra ner hur än tråkigt det känns o inte får dricka under en fest med polarna, skidresan, kalaset osv.
Vi vet vissa läkare gillar o testa utan att patienten har vetskap att man testas mot PEth, man bör ha detta i beaktning, samt vi kan läsa i media att domstolar anser PEth vara rätt, domstolar utgår från själva lagen/systemet till varför en överklagan får avslag.
Gå ut o gråta i media utgör ingen skillnad, man bör ta ett eget ansvar över sin alkohol konsumtion medans man lämnar blod regelbundet, kunna hänvisa till vänner varför jag inte dricker just nu, kan hålla med om att detta kräver karaktär, men o andra sidan kan jag lugnt lämna blod dagar efter midsommar o uppvisa både för mig själv som till vården o TS att jag har inga alkohol problem, o det är exakt vad dom vill man bevisa.