2025-06-16, 20:14
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Lita på mig när jag säger att det är mycket mer underhållande när haters är helt allvarliga. När ni försöker er på komik eller ironi blir det mest cringe.

OK, då är vi seriösa och allvarliga katter nu.

Så, vem är egentligen ansvarig när Elons självkörande mördarmaskiner orsakar trafikolyckor eller kör över barn???
Citera
2025-06-16, 20:57
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
OK, då är vi seriösa och allvarliga katter nu.

Så, vem är egentligen ansvarig när Elons självkörande mördarmaskiner orsakar trafikolyckor eller kör över barn???

Eftersom Tesla har sitt eget försäkringsbolag så står Tesla för ersättningen. För övriga aktörer som Waymo så har de ett avtal med ett försäkringsbolag. Vem är ansvarig när du orsakar en olycka?

https://x.com/teslaownersSV/status/1934622992396673363
Citera
2025-06-16, 22:07
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Eftersom Tesla har sitt eget försäkringsbolag så står Tesla för ersättningen. För övriga aktörer som Waymo så har de ett avtal med ett försäkringsbolag. Vem är ansvarig när du orsakar en olycka?

https://x.com/teslaownersSV/status/1934622992396673363

??? Så eftersom Tesla har ett försäkringsbolag så är de helt fria från allt ansvar???

1. Jag sitter och kör en vanlig bil, men håller inte ett enda öga på vägen eftersom jag onanerar och röker gräs. Sen kör jag förstås på några barn. Vem är ansvarig då tycker du???

2. Jag sitter i en jättefet självkörande TESLA, och håller förstås inte ett endaste öga på vägen och brukar de där jäkla skitdrogerna som Elon använder i parti och minut, medan jag onanerar till erotiska bilder av Elon Musk. Sen kör jag förstås på några barn. Vem är ansvarig då tycker du???
Citera
2025-06-16, 22:14
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
??? Så eftersom Tesla har ett försäkringsbolag så är de helt fria från allt ansvar???

1. Jag sitter och kör en vanlig bil, men håller inte ett enda öga på vägen eftersom jag onanerar och röker gräs. Sen kör jag förstås på några barn. Vem är ansvarig då tycker du???

2. Jag sitter i en jättefet självkörande TESLA, och håller förstås inte ett endaste öga på vägen och brukar de där jäkla skitdrogerna som Elon använder i parti och minut, medan jag onanerar till erotiska bilder av Elon Musk. Sen kör jag förstås på några barn. Vem är ansvarig då tycker du???

Svårt att säga exakt, men troligen en kombination av dålig genetik, livsval och kassa föräldrar. Kanske lite samhällets fel också.

https://x.com/HWLinvest/status/1934638184245174352
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2025-06-16 kl. 22:29.
Citera
2025-06-16, 22:30
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Svårt att säga exakt, men troligen en kombination av dålig genetik, livsval och kassa föräldrar. Kanske lite samhällets fel också.

OK... så om jag sitter i en vanlig bil och kör över barn, då är det bara mitt eget fel... men om jag sitter i en Tesla så är det ingens fel och jag är helt oskyldig när jag kör över barn i parti och minut...

Förstår jag din förvirrade hjärna rätt då???
Citera
2025-06-16, 22:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
OK... så om jag sitter i en vanlig bil och kör över barn, då är det bara mitt eget fel... men om jag sitter i en Tesla så är det ingens fel och jag är helt oskyldig när jag kör över barn i parti och minut...

Förstår jag din förvirrade hjärna rätt då???

Ingen bryr sig om dina tafatta försök till provokation. Det är uppenbart att du bara har ett tråkigt liv.
Ny billigare teknik som räddar fler liv kommer oavsett hur många inlägg pårökta losers gör på flashback.
Citera
2025-06-16, 22:43
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ingen bryr sig dina tafatta försök till provokation. Det är uppenbart att du bara har ett tråkigt liv.

Nej, jag är bara väldigt intresserad om vad som kommer att hända när Musks sjävkörande Taxibilar börjar köra ihjäl folk i parti och minut...

Vem är egentligen ansvarig när Musks självkörande mördarmaskiner mördar folk???

Jag har faktiskt ett jättekul liv! Cannabis gör allting jätteskoj! Jippi och Hurra!
Citera
2025-06-17, 12:14
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Dött på forumet nu när det händer som mest. Är det de nya björnarna som säger så pass korkade saker att de gamla björnarna skäms för att vara björnar?
Citera
2025-06-17, 13:05
Medlem
raskenss avatar
Tesla halkar efter på många plan nu. Frånåkta i snabbladdning nu:

https://www.vibilagare.se/nyheter/test-av-snabbladdning-tesla-frankord-vid-laddstolpen
Citera
2025-06-17, 13:09
Medlem
bananjuices avatar
Jag undrar hur det går för Teslas batteriproduktion? Innan robotaxi och optimus var det väl den som var den stora grejen som motiverar aktievärdet?
Citera
2025-06-17, 13:14
Medlem
wwrs avatar
Stämmer detta? Är kineserna helt enkelt bättre numera?

https://youtube.com/shorts/MqiO8Msr47A
Citera
2025-06-17, 13:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jag undrar hur det går för Teslas batteriproduktion? Innan robotaxi och optimus var det väl den som var den stora grejen som motiverar aktievärdet?

Ingen har någonsin påstått att batteriproduktionen ensamt skulle motivera det "stora" värdet. Men det går bra med att skala upp produktionen av 4680 celler. De har redan den lägsta produktionskostnaden per kWh för celler som produceras i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in