2025-06-16, 11:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag kan inte ta dig seriöst, för det första har du problem med dina tankebanor sen har du problem med din världsåskådning och nu dessutom problem med din enorma brist på kunskap om religion.

Du är så långt ner på pyramiden av kunskap man kan komma i livet..

Att du ens öppnar käften på denna forums del, borde resultera i kokt stryk för dig.
Men kan du belägga själen eller inte!?
Varför denna dimridå av trams om du kan det?
Citera
2025-06-16, 11:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Givetvis så har olika människor olika stark förmåga att se olika samband och djup i komplex logik och det vore ju förmätet att tro att en förnumstig svensson som du representerar höjden av mänsklig analysförmåga och djupsinnighet. Så ser jag saker som inte du ser? Ja förmodligen. Om du inte är helt rudis så lär du se några saker som inte jag ser också.
Ok, och EXAKT vad är det du ser som inte jag ser? Kan du förklara det och hur du bedömer det som troligt och sant?
Citera
2025-06-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ok, och EXAKT vad är det du ser som inte jag ser? Kan du förklara det och hur du bedömer det som troligt och sant?

Ska jag beskriva vad jag ser på långt avstånd för en som är närsynt och så ska vi se om den kan se det också? Nä det fungerar just inte på det viset.
Citera
2025-06-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De har de inte men de tror på någon högre makt.

Då tror du ju inte på Jesus.
Så här blir det när alla är förvirrade och känner olika olika dagar verkar det som.
Citera
2025-06-16, 15:26
Medlem
Det verkar finnas ett typ av sattellitformat som inte matchar frekvensen här.
Har ingen annan märkt att det känns lite som el i luften som rör sig i ett visst mönster ?
Eller luftbubblor?

Det kan vara anledningen till att vissa känner att det är utomjordingar och inte en ande tex.
Citera
2025-06-16, 23:14
Medlem
Citat:
Hur är det mer vidskepligt att tro att världen är planerad än att den har uppstått spontant från till synes ingenting? Är världens spontana tillkomst utan anledning mer begriplig för dig?

Vem säger att universum skulle ha uppstått av ingenting? Vad får du det tramset ifrån?

Den enda som tror att universum har skapades av ingenting i den här diskussionen, det är ju du?

Allvarligt? Hör du inte själv hur jävla dumt det låter att ett universum bara ”poff” uppstår av ingenting bara sådär? Till och med en femåring greppar ju det, men alltså inte du?
Senast redigerad av Moscow-Mule 2025-06-16 kl. 23:16.
Citera
2025-06-17, 00:51
Medlem
XGPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Pånyttfödelse sker genom Guds ande, vattnet Jesus talade om.
Jesus talade om för Nikodemus att man behövde bli född av vatten och ande. Johannes döparen och Jesus lärjungar döpte i vatten. Jesus själv döpte först vid pingsten och då döpte han i helig ande.
Citera
2025-06-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XGP
Jesus talade om för Nikodemus att man behövde bli född av vatten och ande. Johannes döparen och Jesus lärjungar döpte i vatten. Jesus själv döpte först vid pingsten och då döpte han i helig ande.

Alltså anden har de själva motbevisat framför människor.
Varför ger sig folk inte ?
De har inte den mentaliteten ens som människor förväntar sig.
Rutten planet tyvärr.
Och vad sjuka folk blir i huvudet av de där har jag märkt.
Ni har bara ett liv och ett huvud.
Allvarligt att folk inte släpper sagor.

Energin sätter man inte ens på fiender så är larvigt att prata om Bibeln.
Citera
2025-06-17, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vem säger att universum skulle ha uppstått av ingenting? Vad får du det tramset ifrån?

Den enda som tror att universum har skapades av ingenting i den här diskussionen, det är ju du?

Allvarligt? Hör du inte själv hur jävla dumt det låter att ett universum bara ”poff” uppstår av ingenting bara sådär? Till och med en femåring greppar ju det, men alltså inte du?
Varje påstående om vad som fanns före universum kommer följas av en fråga vad som fanns före detta som fanns före och då är vi tillbaka i ruta ett.

"Till och med en femåring begriper det"? Nä dina spekulationer är lika mycket värda som en myra som försöker sig på differentalekvationer.

Det mest äckliga med detta är att du låtsas att du är inne på ett område som kan behandlas med konventionellt mänskligt tänkande och du låtsas att du själv vet hur det funkar.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-06-17 kl. 05:19.
Citera
2025-06-17, 07:16
Medlem
Citat:
Varje påstående om vad som fanns före universum kommer följas av en fråga vad som fanns före detta som fanns före och då är vi tillbaka i ruta ett.

"Till och med en femåring begriper det"? Nä dina spekulationer är lika mycket värda som en myra som försöker sig på differentalekvationer.

Det mest äckliga med detta är att du låtsas att du är inne på ett område som kan behandlas med konventionellt mänskligt tänkande och du låtsas att du själv vet hur det funkar.

Nej! Men det var ju bara du som påstår att världen “uppstått spontant från till synes ingenting”! Inte jag! Jag ifrågasatte det bara!

Och nu när du själv hör hur orimligt löjligt det låter, så blev du desperat tvungen att försöka byta ämna och backa ifrån ditt eget påstående.
Citera
2025-06-17, 10:06
Medlem
XGPs avatar
Citat:
Så typ, alla fossiler? Du inser väl att alla fossiler är "mellanformer"?
Alla fossiler anses inte vara mellanformer.
Citat:
Det saknas inte något sådant. Var har du fått för dig det?
Charles Darwin påstod detta och diskussionen mellan vetenskapsmän om huruvida fossilen verkligen visar på en evolution som ägt rum genom gradvisa förändringar har pågått sedan före hans tid.
Citat:
observerad "speciation"
Citat:
Galapagosfinkar och ekorrar på olika sidor av Grand Canyon samt någon sorts blommor
Visst, man kan tala om ringarter och hybridzoner som visar hur djur isolerar sig från varandra av att de beter sig alldeles för annorlunda för att vilja föröka sig. Men det är inte detsamma som att exempelvis ett hundliknande djur gradvis förändras till en blåval.
Citat:
Förutom att vi faktiskt hittar fossiler i de geologiska lager som vi kan förutsäga att de ska hittas.
Inte jättekonstigt kanske att man la märke till vart man fann vissa fossil och därefter kunde anta att man skulle finna fler av dessa i samma skikt.
Citera
2025-06-17, 11:18
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ska jag beskriva vad jag ser på långt avstånd för en som är närsynt och så ska vi se om den kan se det också? Nä det fungerar just inte på det viset.
Magiskt? Låter som undanflykter.
Som vanligt har ni ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in