2025-06-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Blev Sam bara väldigt kränkt av att Denise sa nej, eller var det tårar av besvikelse för att han faktiskt känner mer för henne än någon, inte ens han själv, insett?

Jag tror att Sam sagt ja om Denise sagt ja. Jag tyckte det syntes tydligt att han ändrade/beslutade sig i stunden. Tror att han hade bestämt sig för att svara likadant som henne, för att undvika förnedring men också för att vara en good guy (om hon sagt ja)

Och att han helst av allt hade velat ha både bekräftelsen av ett ja från henne, och känslan / status av att ha ”lyckats mot alla odds” inför allmänheten.

Tror hans reaktion var en blandning av dessa besvikelser / urladdningar.
Citera
2025-06-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ebba ser bättre ut i ansiktet och har väldigt mycket bättre kropp. Formerna och proportionerna sitter helt rätt på den kroppen.

Har du inte läst facit?

Facit för deltagarnas ansiktsscore.

Även om det hade varit sant så är det ju ingen garanti för ömsesidig attraktion.

Möjligen, men hon är inte min typ alls. Ingen är väl det. Kanske Denise men hon har liksom ett lite för slappt ansikte. Dock ska det sägas att hon är out of my league på flera sätt.
Citera
2025-06-16, 22:47
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Produktionen kunde väl åtminstone ställt in några vinflaskor inne hos Ebba innan, så att hon levererade beslutet lite mer skonsamt och mindre förställt? Hon verkar ju trots allt mer sympatisk ju mer berusad hon är.

Då hade iofs risken varit ganska stor att hon svarat ja.
Citera
2025-06-16, 22:49
Medlem
Citat:
Får känslan av att hon nästan ”njuter” av att veta var hon har honom samtidigt som hon vet att hon själv inte är intresserad av att fortsätta… Pontus 💔💔💔

Ja hon verkar ha en väldigt manipulativ sida som hon nog inte är helt medveten om. Hon sa ju också till honom att hon ”inte tänker överhuvudtaget på beslutet” i typ näst sista avsnittet vilket ju alldeles uppenbart är en lögn. Gissar att hon har ett starkt beteende av att slänga ur sig saker för att lite se vad som händer, testa folk och situationer, ganska mycket utan strategi eller reflektion utan mest för att hon njuter av/kickar på maktdynamik?
Citera
2025-06-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Jag tror att Sam sagt ja om Denise sagt ja. Jag tyckte det syntes tydligt att han ändrade/beslutade sig i stunden. Tror att han hade bestämt sig för att svara likadant som henne, för att undvika förnedring men också för att vara en good guy (om hon sagt ja)

Och att han helst av allt hade velat ha både bekräftelsen av ett ja från henne, och känslan / status av att ha ”lyckats mot alla odds” inför allmänheten.

Tror hans reaktion var en blandning av dessa besvikelser / urladdningar.

Jag tror nog han var ledsen för att känslan av misslyckande blev så uppenbar. Han har förstått det logiskt sen länge men inte emotionellt.

Jag separerade från min fru för 1,5 år sen. För några månader sen skickade vi in skilsmässan. Även fast vi var överens och kan umgås som kompisar och föräldrar till våra barn så blev känslan av "Jaha, det var det..." ganska så överväldigande och jag grät för första gången sen vi kom överens om att separera. Det blev så definitivt.
Citera
2025-06-16, 22:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, det reagerade jag på, hon var trevlig och avslappnad när hon var berusad, sur när hon var nykter.
Ebba har problem med sig själv.
Ja, nu förstår vi varför hennes enda deal-braker var en nykterist.
Citera
2025-06-16, 22:54
Medlem
Från produktionen upplagt för att Pontus skulle säga nej före brandingenjören. Dock övertygad om han kommer hitta en fantastik tjej och inse hon inte är nåt för honom. Många kvinnor där i tv-soffan som nog gärna varit tillsammans med honom.

Dennis och Jannica, största succé sen serien startade. Gläds man inte åt dem saknar man empati.

Denise och Sam, det mesta har väl dryftats här. Tycker de bägge saknar påtagligt djup.

Protein-paret, förhoppningsvis en bra ”läxa” för henne. Han känns som ett riktigt kap!
Citera
2025-06-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ebba växte i det sista avsnittet. Till skillnad från andra, som medvetet feltolkar saker för att få hata, så ser jag bara en tjej som har försökt in i det sista att hitta attraktion - till den grad att hon gått in i förnekelse för att upprätthålla en positiv attityd ända till slutet(för att ge det så god chans som möjligt). Hon kände skam och var ledsen vid beslutet, det var inget skådespeleri. Stort kudos också att hon poängterar att Pontus inte hade kunnat göra något annorlunda och att det inte är nåt fel på hans person. Det var hans utseende hon inte var attraherad av. En tjej med mindre medkänsla hade dragit en vals om att det var nånting fel med killens personlighet, för att slippa framstå som ytlig. Men det gjorde inte Ebba.

Glöm inte, Ebba har haft sex med Pontus. Hon har gnidit sin klitoris mot Pontus kulmage under ridning för att uppnå orgasm - i hopp om att orgasmen skulle skapa ett band mellan henne och Pontus. Det där är en tjej som har försökt. Sen har hon inte betett sig perfekt hela vägen, men i slutändan måste hon ändå applåderas för ett otroligt gediget försök. Jag kan inte komma på nån annan tjej i GVFÖ historia som försökt så mycket som hon trots total brist på fysisk(visuell) attraktion.

Ebba skall ha en eloge.
Det där var något hon övat in för att inte framstå som 100% psykopat brud. Hon är typen som tappar trasorna på fyllan.
Citera
2025-06-16, 23:23
Medlem
Hur sjukt är det inte att hon står tillsammans med Ponuts och ställer upp deras bröllopsfoton i hyllan hos henne och bah "Titta va fina vi är", dagar innan ett beslut. Vad skickar det för signaler?
Hans magkänsla var på rätt spår han borde ha avslutat.
Men hon såg till att det fick vara hon som spola honom. Tragiskt.
Citera
2025-06-16, 23:43
Medlem
Citat:
Synd att hon inte var redo för en relation då. Än mindre ett äktenskap..

Man kan ju verkligen undra varför dom då vill vara med i GFVÖ,
om dom menar att ”det är fel tidpunkt”,

Att dom inte egentligen inte har gjort plats i sin tillvaro för en ny partner.
Dom borde väl inte ens söka dit då om det är fel tidpunkt i deras liv.

Apropå Ebbas stora hund, som säkert är go, för Ebba,
men för Pontus var den ”luspudeln”, ( älskar hundar i vanliga fall) rena tortyren för honom att vara ”barnvakt”,
ta hand om Ebbas hund under de här viktiga dagarna under experimentet, när han ville att dom skulle umgås
Han lämnades dessutom ensam med den oborstade ”besten”
Citera
2025-06-16, 23:48
Medlem
Helt ärligt tror jag att Sam och Denise hade kunnat hittat kärleken om Denise hade skippat prillan tills efter första pussen/kyssen. Där blev Sam obekväm och riktigt sur på matchningen för det var något som var nono för honom.Sen hade Sam behövt lite av Denice måste allt vara så allvarligt och Denise lite av Sams ibland måste man skärpa sig och vara mindre slarvig. Ser att många vill ställa Sam i garderoben. Väljer stt inte kommentera det.Däremot så tror jag att Sam haft otroligt press på sig själv att inte tappa ansiktet i tv. Dels för hans yrke och även för familjen/släkten.Hans tal och val av ord är inte spontana han blomma aldrig ut som den han är egentligen är. Tror ändå båda ville att detta skulle vara rätt men allt blev så fel. Kanske det hade behövt mer genuin hjälp av teamet för att förstå varandra.
Citera
2025-06-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag var varit 100% säker på det sedan tredje avsnittet. Det står ju smygbög i pannan på honom.

Jag har också tänkt på det. Hårda krav från familjen med brodern som har familj och barn och utländska pappan som säkert inte skulle okeja något sådant av kulturella skäl. Bara det att han vägrade pussa på henne på bröllopsdagen säger en del…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in