2025-06-16, 23:54
Medlem
Hur många tror att Ebba söp sig full ikväll när hon kollade sista avsnittet och sen läste i facebookgruppen och flashback om sin prestation?
Citera
2025-06-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Hur sjukt är det inte att hon står tillsammans med Ponuts och ställer upp deras bröllopsfoton i hyllan hos henne och bah "Titta va fina vi är", dagar innan ett beslut. Vad skickar det för signaler?
Hans magkänsla var på rätt spår han borde ha avslutat.
Men hon såg till att det fick vara hon som spola honom. Tragiskt.

Det är bara en känslomässigt störd person som gör så. Eller så var hon full.
Citera
2025-06-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mor70
Helt ärligt tror jag att Sam och Denise hade kunnat hittat kärleken om Denise hade skippat prillan tills efter första pussen/kyssen. Där blev Sam obekväm och riktigt sur på matchningen för det var något som var nono för honom.Sen hade Sam behövt lite av Denice måste allt vara så allvarligt och Denise lite av Sams ibland måste man skärpa sig och vara mindre slarvig. Ser att många vill ställa Sam i garderoben. Väljer stt inte kommentera det.Däremot så tror jag att Sam haft otroligt press på sig själv att inte tappa ansiktet i tv. Dels för hans yrke och även för familjen/släkten.Hans tal och val av ord är inte spontana han blomma aldrig ut som den han är egentligen är. Tror ändå båda ville att detta skulle vara rätt men allt blev så fel. Kanske det hade behövt mer genuin hjälp av teamet för att förstå varandra.

Ja snusandet var helt klart avtändande för honom. Jag förstår det!
Citera
2025-06-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braddock
I avsnitt 8 tror jag så pratade de om hans rädsla att öppna upp sig och våga säga ja för farhågan att han sedan får ett nej. Experten tog upp just den hypotetiska situationen med honom men frågade ändå honom först.

Nu sa ju experten upp sin fortsatta medverkan. Kanske därför, man kan ju hoppas.
Citera
2025-06-17, 00:00
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Hur sjukt är det inte att hon står tillsammans med Ponuts och ställer upp deras bröllopsfoton i hyllan hos henne och bah "Titta va fina vi är", dagar innan ett beslut. Vad skickar det för signaler?

Ja och på tågstationen dagen innan valet håller Ebba Pontus ömt i sin famn och säger med tillgjord bebisröst ”jag kommer sakna dig massor, fast vi ses imorn”. Vad fan är det för iskall jävla brud? Genom hela programmets gång har hon ständigt visat sina störda sidor men Pontus har varit så psykad och nedtryckt att han inte ser skogen för alla träd. Nä fy fan vilket as hon är!
Citera
2025-06-17, 00:00
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Ja, det var rätt stört gjort. Tror dock inte hon är helt medvetet beräknande i sina illdåd, vilket i för sig gör henne än mer läskigt oberäknelig.

Tror hon kräver mycket trygghet utan att kunna ge något alls tillbaka av den varan. Som att vara tillsammans med en fjortis. Känslomässigt är hon nog förresten ännu bara i trotsåldern.

Hon sa i något avsnitt att hon inte var van vid att killar var så snälla som Pontus. När något sådant kommer ur näbben på en kvinna är det bara att springa fort som fan åt andra hållet om man inte gillar att jävlas själv och ställa till cirkus. Troligtvis var tidigare killar heller inga elaka typer, snarare bara typer som helt rätt satte ned foten eller gillade just cirkus.

Går det liksom att vara snäll mot Ebba utan att då samtidigt pissa på sig själv? Nä, troligtvis inte.
Citera
2025-06-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ebba är så jävla knepig och falsk. Skulle inte ta i henne med tång. Man ser ju på henne innan beslutet hur hon liksom försöker få honom att säga ja fast hon vet att hon själv kommer säga nej. Helt jävla stört beteende.

Ja hon är en typ jag känner igen. Håller mig borta från dessa typer. De går liksom igång på att skapa relationer och sedan knäcka den andre eller visa sin totala makt på något sätt. Har sett det där flera gånger, antingen att de kvinnorna gjort så mot vänner eller män. Stört beteende. Tror det kan vara någon form av störning. Har bara träffat kvinnor men finns säkert män också. Känner igen typen direkt just för att de är så otroligt trevliga och bra på att bygga relationer snabbt. Då ska man dra öronen åt sig. Man blir inte bästa vän med någon på tre dagar eller så kär att man vill gifta sig på tre dagar… men vissa kan de manipulera. Sedan efter en tid när de har full kontroll i relationen så vänder de på allt och verkar njuta av det. Den andre personen lämnar de som ett vrak och går vidare till nästa.
Senast redigerad av Grantoppen2 2025-06-17 kl. 00:04.
Citera
2025-06-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Hur många tror att Ebba söp sig full ikväll när hon kollade sista avsnittet och sen läste i facebookgruppen och flashback om sin prestation?
Hon kommer nog vara full i flera dagar. Eller så ringer hon Pontus och säger att hon ångrar sig.För att sen vara på första sidan på Hänt med snyft historia om att hon förstod inte hur mycket hon faktiskt tyckte om Pontus. Dock hoppas jag att Pontus dejtar en söt och snäll tjej.
Citera
2025-06-17, 00:09
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1nn13
Jag har också tänkt på det. Hårda krav från familjen med brodern som har familj och barn och utländska pappan som säkert inte skulle okeja något sådant av kulturella skäl. Bara det att han vägrade pussa på henne på bröllopsdagen säger en del…

Yes, det är otänkbart för honom att leva ut sin homosexualitet. Många män lever ihop med kvinnor men ligger med män. En kollega till mig är gay och han berättade om någon dejtingapp för bögar där man hittar lämpliga kandidater i närområdet att sätta på. Och där förekom det män som han visste levde ihop med kvinnor, flera som hade barn. Enligt honom är mörkertalet stort. Sam kvalar in 100% på detta så om ett par år syns han garanterat i ett sådant sammanhang trots att han då skaffat fru och ett par barn…
Senast redigerad av Tervull 2025-06-17 kl. 00:12.
Citera
2025-06-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mor70
Hon kommer nog vara full i flera dagar. Eller så ringer hon Pontus och säger att hon ångrar sig.För att sen vara på första sidan på Hänt med snyft historia om att hon förstod inte hur mycket hon faktiskt tyckte om Pontus. Dock hoppas jag att Pontus dejtar en söt och snäll tjej.

Jag hoppas också att Pontus håller sig långt borta från Ebba! Jag hade önskat att man fick se Pontus på återträffen med sina nya tjej som är höggravid med deras första barn.
Citera
2025-06-17, 00:14
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja och på tågstationen dagen innan valet håller Ebba Pontus ömt i sin famn och säger med tillgjord bebisröst ”jag kommer sakna dig massor, fast vi ses imorn”. Vad fan är det för iskall jävla brud? Genom hela programmets gång har hon ständigt visat sina störda sidor men Pontus har varit så psykad och nedtryckt att han inte ser skogen för alla träd. Nä fy fan vilket as hon är!

Det har ju pratats hit och dit om hon har borderline. Givetvis kan man inte sätta en diagnos bara så där men fan om man inte kan det här ändå, haha.

Sådana tjejer, eller, ja, finns ju även killar som har borderline, kan highjacka nervsystemet likt heroin.

Pontus fick nog en ”fix” av henne på bröllopsnatten. Hon framställde sig som allt han letat efter. Sedan dess jagade han kicken han fick och Ebba fortsatte ömsom ge honom av sitt ”heroin” ömsom lät han tända av.

När Pontus skulle ge sitt svar såg det ett tag ut som han skulle säga nej. Lite som en horsare som innerst inne vet och skriker med sitt kroppsspråk att jag måste lägga av med skiten om jag vill uppleva min trettioårsdag men så pling slocknar frontalloben nästan som på beställning och han kan inte säga nej till sitt gift.

Being in love is a hell of a drug!
Citera
2025-06-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Det har ju pratats hit och dit om hon har borderline. Givetvis kan man inte sätta en diagnos bara så där men fan om man inte kan det här ändå, haha.

Sådana tjejer, eller, ja, finns ju även killar som har borderline, kan highjacka nervsystemet likt heroin.

Pontus fick nog en ”fix” av henne på bröllopsnatten. Hon framställde sig som allt han letat efter. Sedan dess jagade han kicken han fick och Ebba fortsatte ömsom ge honom av sitt ”heroin” ömsom lät han tända av.

När Pontus skulle ge sitt svar såg det ett tag ut som han skulle säga nej. Lite som en horsare som innerst inne vet och skriker med sitt kroppsspråk att jag måste lägga av med skiten om jag vill uppleva min trettioårsdag men så pling slocknar frontalloben nästan som på beställning och han kan inte säga nej till sitt gift.

Being in love is a hell of a drug!

Du beskriver det helt korrekt. Pontus har utsatts för ständiga dopamin rus, och det är nästa dopamin rus som håller honom kvar:
https://www.counselingperspective.com/why-ending-a-toxic-relationship-is-easier-said-than-done
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in