2025-06-16, 21:53
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Mesiga killar med fula kompensationsskägg. Klart det går åt skogen för allihop.
Stark jobbat av Ebba att krossa Pontus det behöver han, men motiveringarna var en kavalkad i självbedrägeri, allt hon sa att skälen till beslutet inte var, det var skälen som du nämner
Senast redigerad av Crapmagic 2025-06-16 kl. 21:56.
Citera
2025-06-16, 22:01
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Bara jag som är helt övertygad att Sam är en closeted homosexual? Hela hans väsen skriker att han gör saker för att hålla upp fasaden, inklusive att låtsas vara hetero för att göra sina föräldrar (gissningsvis utländska pappan) nöjd.

Jag var varit 100% säker på det sedan tredje avsnittet. Det står ju smygbög i pannan på honom.
Citera
2025-06-16, 22:06
Medlem
Ebba är och har vart så känslomässigt störd från början till slut. Hennes av och påknapp är inte sund. Hur kan teamet ha missat hennes karaktärs drag. Man behöver inte vara direkt högutbildad för att genomskåda hennes psykopat drag. Dessutom para ihop henne med P. P kommer kunna visa sig och hitta kärleken. Men Ebba har en hel del att ta tag i och bearbeta om inte detta är klipp och klistrat av svt. Bara jag som reagerat på att när hon var alkoholpåverkade så dög P. Sen kom bakisångesten den bruden har inte bara 1 problem. Jag undrar hur mycket svt klipper och klistrar helt ärligt så börjar man fundera på hur mycket som händer i verkligheten kontra arrangerat. Den här omgången känns väldigt märklig.
Citera
2025-06-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Denise's motivering till varför hon inte ville fortsätta vara gift med Sam var insiktfull och bra formulerad tycker jag. Det var också intressant att se Sam's reaktion, när han blev tårögd. Reagerade på det på lite samma sätt som Denise gjorde, även om jag tycker att han har visat genuina känslor tidigare, dvs ilska på ett rätt obehagligt sätt.

"Jag kommer säga ja." Säger Pontus med en liksom suckande ton i rösten. Han försöker in i det sista att lura sig själv, och det är smått tragiskt att se honom sitta där och vara så obekväm med hela situationen. Ebba säger att "det är någonting som saknas", och ja, det har vi vetat länge. Pontus är inte den typen av kille som hon attraheras av. Tråkigt att hon verkar ha gett Pontus falska förhoppningar när det varit tydligt vad hon har kännt för honom sedan lång tid tillbaka. Det är tungt för Pontus just nu, men tro mig, det är bättre för honom att gå vidare från Ebba. Ett förhållande mellan de två hade inte varit bra för honom i längden.

Hade varit mycket bättre för alla att produktionen låtit Ebba svara först. Det här var mest bara elakt och väldigt plågsamt för honom.
Citera
2025-06-16, 22:15
Medlem
Kommer det inte ett uppföljningssamtal?
Citera
Medlem
Dennis sitter och säger på Instagram att han önskar att folk ska söka till det här fina programmet (minns inte exakt vad han sa). Och när jag ser hur utsatt Pontus blir av produktionen, den jävla psykologen och Ebba, då undrar jag vad Dennis ser i det här psykdramat.

Produktionen låter även Pontus bara gå iväg helt ensam, utan att ha förberett för vad alla visste skulle bli en stark psykisk reaktion av att få nej från Ebba. Med tanke på att han pratat om dålig psykisk hälsa i början av programmet så borde de ha haft en beredskap för att ta hand om honom, ja kanske tom haft en läkare på plats om de envisas med det här upplägget för största dramatiska effekt.

Tänk vad folkbildande detta program är, våldtäkt utan samtycke och ren psykning av känsliga personer. Vad vi lär oss!

Produktionen kunde väl åtminstone ställt in några vinflaskor inne hos Ebba innan, så att hon levererade beslutet lite mer skonsamt och mindre förställt? Hon verkar ju trots allt mer sympatisk ju mer berusad hon är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakadofski
Haha perfekt översatt 👍

Jadu, det var allt annat än enkelt att koda av intervju-svaren. Vid första läsningen, förstod jag inte mycket av någonting, eller om ingenting. Men sen blev det tydligt vad budskapet handlade om.
Den svåraste var denna line:

"Framkom det så? Oklart. Men jag sa mycket om just det där och då".

Borde varit den enklaste, men inte i relation till de andra citaten.

En medlem skrev att ett nytt språk hade realiserats. Ja, sannerligen!
Citera
2025-06-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Kommer det inte ett uppföljningssamtal?
Ja, ett ” Vad hände sedan”avsnitt måndag 23/6 på SVT play kl 02.00 och på SVT1 kl 21.00-22.00.
Citera
2025-06-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mor70
Ebba är och har vart så känslomässigt störd från början till slut. Hennes av och påknapp är inte sund. Hur kan teamet ha missat hennes karaktärs drag. Man behöver inte vara direkt högutbildad för att genomskåda hennes psykopat drag. Dessutom para ihop henne med P. P kommer kunna visa sig och hitta kärleken. Men Ebba har en hel del att ta tag i och bearbeta om inte detta är klipp och klistrat av svt. Bara jag som reagerat på att när hon var alkoholpåverkade så dög P. Sen kom bakisångesten den bruden har inte bara 1 problem. Jag undrar hur mycket svt klipper och klistrar helt ärligt så börjar man fundera på hur mycket som händer i verkligheten kontra arrangerat. Den här omgången känns väldigt märklig.
Ja, det reagerade jag på, hon var trevlig och avslappnad när hon var berusad, sur när hon var nykter.
Ebba har problem med sig själv.
Citera
2025-06-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, ett ” Vad hände sedan”avsnitt måndag 23/6 på SVT play kl 02.00 och på SVT1 kl 21.00-22.00.
Yes
Citera
2025-06-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför sökte judotjejen ens till programmet?

Förmodligen såg hon det som mer tidseffektivt än att dejta vanligt. Otroligt osexigt men jag kan förstå det.
Senast redigerad av Braddock 2025-06-16 kl. 22:43.
Citera
2025-06-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då är jag övertygad om att vi får se Ebba och Pontus tillsammans igen. Jag är säker på att jag såg dom två den lokala matbutiken nu i helgen. Och inte i Södertälje utan lite utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in