Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Hänt skriver att Sam har haft frågestund på sitt Instagram. Hänt citerar Sams svar på frågorna i artikeln så man behöver inte ha instagram.
Länk Hänt:
https://www.hant.se/noje/gvfo-sam-av...-bort/10880700
Det som gör mig bestört är hur illa Sam behärskar svenska språket. Så här skriver och uttrycker man sig inte. Han har svensk mamma och är väl uppvuxen i Sverige?? Det värsta av allt, han är läkare! Han ska kunna skriva intyg till bla Försäkringskassan, hur ser de intygen ut?
Citat från artikeln:
Sam: ” Jag kan inte riktigt själv sätta fingret på hur jag framställs. Det är så skilda åsikter som kommer till mig. Jag har ju sett allt nu. Men jag ser ju med en känsla och vetskap av vad som sker i mig, och det som inte visas, eller det som inte sägs”
Sam: ”jag sa att det handlar om den där känslan som jag vet att jag kan få per automatik, men nu var det något som inte kommer automatik och jag måste framföra det för att vara ärlig i vår relation. Framkom det så? Oklart. Men jag sa mycket om just det där och då".
Sam: Men sen vet jag att jag kände Denise bröt ett löfte, bara någon dag/dagen innan hade vi suttit med Hana och uttryckt att vi vill fortsätta trots svårigheter. Så självklart blir jag upprörd när hon då säger hon vill packa sina väskor hem, för hon känner sig otrygg i relationen, mitt hem, och att hon gillar inte hur jag förhåller mig till min bostad. Framkom det i TV?”
Tack, för att du delade. Ja, jag förstod inte mycket av det... Tryggsam försöker framstå som bildad, svaren är kodade. Jag tyckte det var underhållande att läsa. "Det är så skilda åsikter som kommer till mig" Förstår inte Tryggsam att ens partner faktiskt kan ändra sig?
Försök till avkodning:
Det är oklart, hur jag som person framställs i serien. Jag känner mig tudelad, när det kommer till all fakta, eller, (jag vet inte ens själv hur jag blir porträtterad i serien?) Efter att ha sett alla avsnitt, (trots att jag ljög om att jag aldrig sett något av avsnitten). Merparten av dialogerna är tagna ur kontext, därav blir helhetsbilden missvisande för tittaren. Jag har mer sympati för mig själv, jag utgår från mina känslor och hur de påverkar mitt psykiska välbefinnande. Jag rättfärdigar därmed mitt beteende, (trots att jag vet om att jag borde agerat annorlunda i de flesta situationer.
Jag förtydligar vad jag menade tidigare. Förälskelse-känslorna uteblev, därav kände jag en skyldighet att förmedla det till min partner. (För att inte föra personen bakom ljuset och dra en utstuderad lögn som jag gjort mig skyldig till tidigare.) Jag är tveksam till om mina intentioner uppdagades av tittaren? Det som inte visades i programmet, var att jag tydligt framförde mina farhågor till min partner.
Jag blev besviken på min partner. Under en parterapi-session kom vi överens om att våra utmaningar i parrelationen var överkomliga. Den efterföljande reaktionen, samt bestraffningen var befogad. Jag uppskattar inte att personen ändrar sig, utan att jag kan påverka utfallet. (När min partner tar fram resväskan känner jag mig misslyckad, allt svartnar.) Det faktum att min partner känner sig otrygg med mig, därtill även misstycker gällande mina preferenser, samt inte uppskattar husreglerna. Det har jag inte mycket till övers för. Produktionen mörkade säkert allt det, det som jag tyckte var betydelsefullt, dessutom av yttersta vikt för tittaren att se.
Enkom för att visa upp ett mer sanningsenligt narrativ.