2025-05-31, 22:46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Vad måste man bli undersökt av läkare för? Har man tunn livmoderslemhinna vet man definitivt om det. För att mäta den måste man gå till läkare. Efter det kan man få läkemedel för att stärka den

Han har väl ändå rätt i att tunn livmoderhalshinna är inget du kommer komma på själv att det har ett samband med hur lätt du kan bli gravid?

Fan, i många delar av världen där sexualkunskap inte existerar så vet folk ingenting om sex, knappt ens om könssjukdommar, bara kolla på afrika och deras HIV.
Citera
2025-06-02, 05:52
Medlem
CuriousMind69s avatar
Hade abort eller preventivmedel inte funnits hade jag definitivt steriliserat mig. Jag hade inte haft oskyddat sex om risk för graviditet fanns och abort inte var ett alternativ.

Fyfan va tråkigt att ha sex för reproduktion bara eller att alltid riskera graviditet och könsjukdomar.

Länge leve preventivmedel och abort!
Citera
2025-06-03, 12:23
Medlem
empoisonnes avatar
Ja, men bara analsex och oralsex. Som andra redan påpekat så kan man behöva skydda sig mot sjukdomar men den aspekten bortser jag från nu. Om jag vid varje samlag riskade att bli gravid och vara tvungen att fullfölja graviditeten skulle jag inte ha reguljärsex.
Citera
2025-06-07, 21:05
Bannlyst
Jag skulle tro att preventivmedel främst används av kvinnor som har problem vid mens.
Citera
2025-06-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuriousMind69
Hade abort eller preventivmedel inte funnits hade jag definitivt steriliserat mig. Jag hade inte haft oskyddat sex om risk för graviditet fanns och abort inte var ett alternativ.

Fyfan va tråkigt att ha sex för reproduktion bara eller att alltid riskera graviditet och könsjukdomar.

Länge leve preventivmedel och abort!

Det är ju det som är det naturliga och har s varit fram tills för kanske 100 år sedan, om ens det.
Jättevanligt att tjejer var oskuld till sent upp i tonåren och blev sen gravid väldigt fort dom började knulla.
Idag lever tjejer och kvinnor i en extremt onaturlig miljö där dom kan och tillåts knulla precis som vissa män gjort förr.
Citera
2025-06-14, 23:40
Medlem
CuriousMind69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det är ju det som är det naturliga och har s varit fram tills för kanske 100 år sedan, om ens det.
Jättevanligt att tjejer var oskuld till sent upp i tonåren och blev sen gravid väldigt fort dom började knulla.
Idag lever tjejer och kvinnor i en extremt onaturlig miljö där dom kan och tillåts knulla precis som vissa män gjort förr.
Tell me att inga kvinnor vill knulla med dig utan att berätta att inga kvinnor vill knulla med dig.

Det var naturligt att dö av sjukdomar innan vi vaccinerade eller behandlade bort dem. Det var (och är fortfarande i delar av världen) vanligt att dö i barnsäng. Den vanliga medellivslängden var runt 40år för 2-300 år sedan. Framgångar och utveckling har förändrat vad som är vanligt och ”naturligt”.

Dessutom finns det ju argumentet att om kvinnokroppen endast var till för reproduktion så var ju klitoris rätt onödig. Så att den naturlig finns i kroppen bör ju peka på att njutningsmöjlighet är en OOTB feature
Citera
2025-06-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuriousMind69
Tell me att inga kvinnor vill knulla med dig utan att berätta att inga kvinnor vill knulla med dig.

Det var naturligt att dö av sjukdomar innan vi vaccinerade eller behandlade bort dem. Det var (och är fortfarande i delar av världen) vanligt att dö i barnsäng. Den vanliga medellivslängden var runt 40år för 2-300 år sedan. Framgångar och utveckling har förändrat vad som är vanligt och ”naturligt”.

Dessutom finns det ju argumentet att om kvinnokroppen endast var till för reproduktion så var ju klitoris rätt onödig. Så att den naturlig finns i kroppen bör ju peka på att njutningsmöjlighet är en OOTB feature

Och vet du vad modern sjukvård har fått för konsekvenser?
Jo, att de det naturliga urvalet inte längre fungerar.
Jag tycker det är fel att folk med downs syndrom och andra mongolider ska få skaffa barn, tycker också att de med synfel inte borde få skaffa glasögon heller och föra sina pissiga gener vidare.
Min farmor och farfar hade båda glasögon och det ledde till att alla min pappas syskon fick glasögon från tidig ålder.

Jag tycker även folk inte borde få adoptera om dom inte kan få egna barn.

Det naturliga är väldigt sällan dåligt.
Tänk om alla loosers till män skulle börja få knulla hej vilt och föra sina gener vidare, det tycker jag skulle vara skitdåligt och jag är glad att det naturliga urvalet ändå funkar lite grann än idag.

Kvinnan är till för reproduktion ja, hade hon endast kunnat ha sex för njutning så hade hon inte kunnat bli gravid, så där faller ditt argument.
Dedär med klitoris är något som kommit i vår moderna tid.
Fan, hur många tror du visste om klitoris under 1800 talet eller nåt innan utbildning och böcker fanns?
Förmodligen ganska få och penetrerande sex var det vanliga.
Första gången jag läste om klitoris var är jag var 15 men tog flera år innan jag förstod dess funktion.
Sex och dess njutning är främst till för mannen oh så har det alltid varit.
Senast redigerad av hennevilljagknulla 2025-06-15 kl. 10:21.
Citera
2025-06-15, 10:28
Medlem
Citat:
Och vet du vad modern sjukvård har fått för konsekvenser?
Jo, att de det naturliga urvalet inte längre fungerar.
Jag tycker det är fel att folk med downs syndrom och andra mongolider ska få skaffa barn, tycker också att de med synfel inte borde få skaffa glasögon heller och föra sina pissiga gener vidare.
Min farmor och farfar hade båda glasögon och det ledde till att alla min pappas syskon fick glasögon från tidig ålder.

Jag tycker även folk inte borde få adoptera om dom inte kan få egna barn.

Det naturliga är väldigt sällan dåligt.
Tänk om alla loosers till män skulle börja få knulla hej vilt och föra sina gener vidare, det tycker jag skulle vara skitdåligt och jag är glad att det naturliga urvalet ändå funkar lite grann än idag.

Kvinnan är till för reproduktion ja, hade hon endast kunnat ha sex för njutning så hade hon inte kunnat bli gravid, så där faller ditt argument.
Dedär med klitoris är något som kommit i vår moderna tid.
Fan, hur många tror du visste om klitoris under 1800 talet eller nåt innan utbildning och böcker fanns?
Förmodligen ganska få och penetrerande sex var det vanliga.
Första gången jag läste om klitoris var är jag var 15 men tog flera år innan jag förstod dess funktion.
Sex och dess njutning är främst till för mannen oh så har det alltid varit.

Finns vetenskapliga indikationer på att kvinnlig orgasm/klitorisstimulering underlättar befruktningen. Så att kvinnan njuter vid sex, har en ren och skär positiv biologisk funktion. Du kanske ska ta reda på sådant, du som låtsas vara inriktad på ren ock skär biologi.
Citera
2025-06-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns vetenskapliga indikationer på att kvinnlig orgasm/klitorisstimulering underlättar befruktningen. Så att kvinnan njuter vid sex, har en ren och skär positiv biologisk funktion. Du kanske ska ta reda på sådant, du som låtsas vara inriktad på ren ock skär biologi.

Och sånt visste en människa på 1800 talet?
Fan heller att dom gjorde.

Genom historien har kvinlig njutning vid sex inte varit en prioritet.
Citera
2025-06-15, 10:36
Medlem
Citat:
Och sånt visste en människa på 1800 talet?
Fan heller att dom gjorde.

Genom historien har kvinlig njutning vid sex inte varit en prioritet.

Nej, det gjorde de inte.

Du menar att det har rått ett patriarkat förr?
Citera
2025-06-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det gjorde de inte.

Du menar att det har rått ett patriarkat förr?

Jag menar att vårat moderna samhälle och feminismen har förändrat sex för kvinnor.

Var inte så länge sedan om aftonbladet började ha sexspalter i tidningen och skriva sextips och sånt, känns som det började bli vanligt i början av 2000 talet så ganska nytt.

Det naturliga har ju varit att sex är något som mannen vill ha och prioriterar och att han mest ville komma.
När mannen kom efter några minuter var sexet klart oavsett om kvinnan fick orgasm eller ej.
I många u-länder är det ungefär så fortfarande, mannen knullar, får utlösning, och sen blir kvinnan gravid, även om kvinnan kanske inte alltid gillar sexet eller vill ha det.
Citera
2025-06-15, 10:53
Medlem
Citat:
Jag menar att vårat moderna samhälle och feminismen har förändrat sex för kvinnor.

Var inte så länge sedan om aftonbladet började ha sexspalter i tidningen och skriva sextips och sånt, känns som det började bli vanligt i början av 2000 talet så ganska nytt.

Det naturliga har ju varit att sex är något som mannen vill ha och prioriterar och att han mest ville komma.
När mannen kom efter några minuter var sexet klart oavsett om kvinnan fick orgasm eller ej.
I många u-länder är det ungefär så fortfarande, mannen knullar, får utlösning, och sen blir kvinnan gravid, även om kvinnan kanske inte alltid gillar sexet eller vill ha det.

Det naturliga är dock hur naturen är beskaffad. Och där har kvinnlig orgasm en underlättande funktion på befruktningen.

Patriarkat är inget naturligt. Inte ens när det kommer till det sexuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in