2025-06-01, 20:55
Medlem
teamdjungels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindeln2
Resultatet blir nog bäst om du låter tv:n skala upp bilden istället för någon lågpris Android box från TV operator . Sen var det där med bilder per sekund ser du på SVT Play Ja då är det nog 50 Hz ser du någonting på Netflix eller Amazon Prime så blir nog i princip nog det mesta i 60HZ . Vad spelar det för roll då om du matar in något i tv:n som inte har rätt Hertz så kan det bli ryckig bild . Om du försöker göra 60 Hz till 50 bilder per sekund Så kan du nog inte göra det så att det blir hela bilder . Så vissa fall är nog kanske bättre att du använder appen i tv:n istället
Uppdateringsfrekvens och bilder per sekund är inte samma sak.
Citera
2025-06-02, 00:42
Medlem
meraa

Citat:
Ursprungligen postat av teamdjungel
Uppdateringsfrekvens och bilder per sekund är inte samma sak.
Jo det är det. Eller vad menar du annars?
Eller vad menar du att man uppdatera?
Senast redigerad av Kalle-i-KBA 2025-06-02 kl. 00:44. Anledning: mer
Citera
2025-06-05, 13:53
Medlem
Sockerssons avatar
Så 50" är litet nu? Ok. Försök övertyga mig om att tråden inte var endast en ursäkt för TS att skrävla om alla häftiga kinaprylar han slösat pengar på genom åren. Är det samma snubbe som störde sig på att folk köpte mat för mindre än 2000 i månaden?
Citera
2025-06-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?
Bor i en +10 miljonersvilla och har en 55:a. Räcker gott! Tittar mest på havsutsikten. Är lite WT med stora Tv-apparater tycker jag.
Citera
2025-06-07, 23:04
Bannlyst
Jag tittar aldrig på tv
Citera
2025-06-13, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Floskellevererarn
Jag tittar aldrig på tv

Inte jag heller, inga tv kanaler överhuvudtaget.

Inte SVT 1, SVT 2, 3,4,5,6, tv4, inga kanaler alls…

Jag tittar lite på serier samt filmer som jag själv väljer för underhållning. Inte tittat på tv kanaler på över 15 år minst.

Frågan är då varför?
Desto större TV du har desto större idiot är du. Kan förklara detta väldigt enkelt… media är ingen verklighet, det är bara strunt.

Undermedvetet tar man in allt dom säger samt även upprepar det man sett. Märks tydligt när man umgås med folk hur påverkade dom är av media. Repeterar allt dom ser på tv.

Ni lever i en fake verklighet med en massa strunt. Vem tittar exempelvis på faschister från England som nitiskt letar upp folk för dom kör med spruckna däck? Fel last? Trasig lampa? Vem tittar på program där fogden letar upp folk för att inkassera?

Man blir en idiot om man tittar på tv för den programmerar folk till idioter undermedvetet.

Läser inte ens Expressen eller nånting.. kan svepa förbi snabbt för att se manipuleringen bara för att ligga 3 steg före.

Många är inte medvetna, men om du kommer till jobbet en måndag och diskuterar melodifestivalen så är du på ett undermedvetet plan manipulerad, dvs hjärntvättad.

Detta beror på att tv gluttare for sin info från Tv, detta är deras verklighet, deras liv.

”Hörde ni igår på tv, Trump blev skjuten i örat”

Ni repeterar bara det ni blir matade med trots att det är strunt & manipulering.

”Hur många bilar är röda i Sverige?”

Person nr 2: ” vi frågar chat pgp nånting.. vänta så ska jag fråga..”

Denna nivån är helt galen faktiskt, folk har slutat tänka själva.

Helt absurt att sitta i en sån grupp och vara den enda som förstår hur man blir manipulerad av media. Vi lever i två olika verkligheter varav dom som lever i tv landskapet med media inte lever i någon verklighet.

Tv med media påverkar oss mera än vi tror.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-06-13 kl. 19:53.
Citera
2025-06-13, 19:52
Medlem
fråga jag bor i en hyres på 64 kvm ock har en plattis på 50 tum borde jag skaffa en större tv
Citera
2025-06-13, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
fråga jag bor i en hyres på 64 kvm ock har en plattis på 50 tum borde jag skaffa en större tv

Om du vet vad en TV är till för så visst köp en 120”

Sitter du däremot en fredagkväll framför ”mello” med chips o dip med familj och är lyrisk så bör man nog undvika Tv överhuvudtaget.

Ni måste förstå en sak, 80% som litade på media och gluttar på Tv tog ett vaccin som är dödligt och raderar den du är..

Så ca 80% trodde alltså att media med tv var en verklighet… det är samma med underhållningsprogram etc med propaganda osv.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-06-13 kl. 20:07.
Citera
2025-06-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Om du vet vad en TV är till för så visst köp en 120”

Sitter du däremot en fredagkväll framför ”mello” med chips o dip med familj och är lyrisk så bör man nog undvika Tv överhuvudtaget.

Stort tack för svar
Citera
2025-06-13, 20:17
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
Stort tack för svar

Tacka inte mig än. Jag bara väljer ut en tråd sen förmedlar mitt budskap. Du märker det längre fram, vi är inte där än. Ja lever inte enligt era regler.
Citera
2025-06-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Nej jag har inget körkort, men vad har det med saken att göra? Vi talar ju om utseende och funktion här - det har inget med körkort att göra. Porschen ser fjuttig ut och den fungerar (dåligt) som penisförlängare. End of story!
Givetvis har jag rätt.
Du har inget körkort och därför vet du ingenting om körglädje.
Att köra en manuell porsche är körglädje.
Citera
2025-06-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

Över 50 tum låter som någon typ av mancave.

Som någon skrev tidigare så är det kvinnan i huset som vill ha en "lagom" stor tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in