2025-06-14, 16:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Är väl ingen som kommer sakna den skitaffären

Har aldrig hittat nåt vettigt att handla hos dom till bra pris
Nej vad skulle en inaktiv soffpotatis köpa i en sportaffär, skidor?
Citera
2025-06-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Visste inte ens att Intersport fanns kvar. Här i Stockholm ser man aldrig de butikerna längre. Stadium ser jag mer som en modeaffär för yngre. XXL har väl ett bra utbud, men snorkig personal.
Amen vafan, ingen i sthlm åker väl varken skidor, vistas utomhus i snöväder eller spelar hockey? Vad ska ni med intersport till?
Citera
2025-06-14, 16:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Hmm. Gjorde en liknande handling för nån vecka sen. Då var det FEMTIO procent. Det var lite väl bra kände jag då.
Åk in och handla för din kupong nu i helgen då? Dom har ju fortfarande öppet.
Citera
2025-06-14, 17:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Som andra har skrivit så tar internet över. Flera näthandlar har dessutom byggt upp bra rutiner på om man vill returnera en vara eller byta storlek på ett plagg. Man kan köpa flera olika storlekar av en jacka till exempel, och sen testa hemma vilken som passar bäst. De andra skickar man tillbaka.

"Behovet" av att testa kläder i butik finns egentligen inte, det är något boomers bara tror.

Specifikt XXL hade dessutom ganska kasst utbud för den genomsnittlige gymråttan. För de som höll på med golf eller dylikt kanske de hade lite nischade produkter, men vill man bara ha träningshandskar så finns det ofta bättre butiker fysiskt (om man nu är gammaldags) eller så köper man på nätet.

Jag tror att det är svårt att driva en butikskedja på sällanköp på det sättet som de gör, och jag tror de kommer att vara saknade av få.

Det där förstår jag inte. Köpte själv jackor 2024. Gick runt i flera butiker innan jag hittade rätt. Stod till slut och valde mellan tre. Hade jag köpt på nätet skulle jag fått punga ut med tex 6 x 3.000 = 18:000 plus haft omaket att skicka tillbaka 5 jackor. Jag vill in i en fysisk butik och prova. Ibland är det en storlek över eller storlek under det man normalt handlar. Ska jag köpa tre storlekar på varje jacka jag vill prova så blir det ju 6x3 dvs 18 jackor och därmed 54.000 jag ska punga ut med och sedan skicka tillbaka 17 jackor. Blir ju helt bisarrt.
Citera
2025-06-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Åk in och handla för din kupong nu i helgen då? Dom har ju fortfarande öppet.
Enligt någon i tråden skulle kupongerna börja gälla först trettio dagar senare. Det kanske är lagom till konkursförvaltaren tagit över, och gamla värdebevis som presentkort och liknande inte längre gäller?
Citera
2025-06-14, 17:15
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Är väl ingen som kommer sakna den skitaffären

Har aldrig hittat nåt vettigt att handla hos dom till bra pris
Då existerar nog inga affärer med bra pris enligt dig. Det bör man ha med sig för perspektivets skull.
Citera
2025-06-14, 17:15
Medlem
Uncorruptables avatar
Låter onekligen att de kommer konka. Det tror jag också. Med de hyror som betalas nu och dåliga omsättning. Folk i Sverige har extremt lite pengar. Glasklar KK.
Citera
2025-06-14, 17:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Enligt någon i tråden skulle kupongerna börja gälla först trettio dagar senare. Det kanske är lagom till konkursförvaltaren tagit över, och gamla värdebevis som presentkort och liknande inte längre gäller?
Då åker man dit och visar sitt kvitto, det är deras skyldighet att lösa det och det är bara hänvisa till att dom inte kan betala sina leverantörer. Det finns ingen anledning(förutom lurendrejeri) att kupongen ska börja gälla efter 30 dagar. Du har din fulla rätt att göra så och få tillgång till ditt rabatterade köp.
Citera
2025-06-14, 17:21
Medlem
Citat:
Då åker man dit och visar sitt kvitto, det är deras skyldighet att lösa det och det är bara hänvisa till att dom inte kan betala sina leverantörer. Det finns ingen anledning(förutom lurendrejeri) att kupongen ska börja gälla efter 30 dagar. Du har din fulla rätt att göra så och få tillgång till ditt rabatterade köp.
Så fungerar det inte vid en konkurs.

Edit: Aha, du menar att man ska åka dit innan en eventuell konkurs för att begära att få handla för kupongen. Möjligt att det kan fungera.
Citera
2025-06-14, 17:34
Medlem
XXL är en jävligt bra och kul butik, men helvete vilka lagerkostnader de måste sitta på. Hoppas det ordnar sig.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så fungerar det inte vid en konkurs.

Edit: Aha, du menar att man ska åka dit innan en eventuell konkurs för att begära att få handla för kupongen. Möjligt att det kan fungera.
Ja jag menar att åka dit innan. Du skulle till och med kunna häva hela det köper du gjorde men hänvisning till att dom inte har för avsikt att sköta sin del av avtalet.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Klart att det är ett sätt att snabbt få likvida medel och på så vis kunna lösa skulderna de har.

Säljer en produkt till fullt pris för låt oss säga 2000:-.
Får då in 2000:- att lösa skulder för. Har de då 100% marginal på sina varor innebär det trots allt en vinst på 400:- för produkten de sålt om de skulle överleva till de trettio dagarna de är skyldiga att betala ut "rabatten".

Vad i detta anser du vara olagligt och att man bara kan visa kvittot och hänvisa till att de inte betalat sina skulder?

Köpet är ju gjort enligt avtal mellan näringsidkare och konsument att reduceringen betalas ut efter 30 dagar.
Senast redigerad av Titanicsurvivor 2025-06-14 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in