2025-06-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
De hade oroande bra lockpris på allt för de i medlemsklubben för någon vecka sedan.
30% av totalsumman som check du kan lösa in efter 30 dagar.
Jag har satt varning i kalendern då min är på drygt 1800 kr eftersom ag uppgraderade vandringskängor och lite campingprylar.

Hmm. Gjorde en liknande handling för nån vecka sen. Då var det FEMTIO procent. Det var lite väl bra kände jag då.
Citera
2025-06-14, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad vill dagens konsumenter ha som inte XXL erbjuder?
Kanske möjligheten att testa varorna innan beställning, dvs fysiska butiker?
Har beställt en hel från Stadium, Dressman, vissa har visat sig vara fel vet att man kan returnera men har inte orkat med det.
Nu är jag på jakt efter ljusa "sommarkläder" men vågar inte chansa från nätet tänkte först och främst kolla materialet och göra ett besök i en fysisk butik endast därför. Lite luftiga lediga kläder. Beställer man från nätet så har man bara en bild som inte säger så mycket.
Har åkt på nitar och är trött på det.

Har själv funderat på möjligheten varför inte kunna beställa från nätet till en fysisk butik där man kan prova om plagget är ok? Vilken butik är först med den här briljanta idén?
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-06-14 kl. 06:44.
Citera
2025-06-14, 06:55
Medlem
Jag verkar vara den enda här som tycker om XXL...

De har ju skitbra saker tycker jag iaf. Ganska stora rabatter om man är medlem.

Nej, vill verkligen INTE att de ska konka! Vi tappade redan Decathlon som också var en riktigt fin butik!
Citera
2025-06-14, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Kanske möjligheten att testa varorna innan beställning, dvs fysiska butiker?
Har beställt en hel från Stadium, Dressman, vissa har visat sig vara fel vet att man kan returnera men har inte orkat med det.
Nu är jag på jakt efter ljusa "sommarkläder" men vågar inte chansa från nätet tänkte först och främst kolla materialet och göra ett besök i en fysisk butik endast därför. Lite luftiga lediga kläder. Beställer man från nätet så har man bara en bild som inte säger så mycket.
Har åkt på nitar och är trött på det.

Har själv funderat på möjligheten varför inte kunna beställa från nätet till en fysisk butik där man kan prova om plagget är ok? Vilken butik är först med den här briljanta idén?

Det finns en logiskt kullerbytta i tanken att beställa från nätet och sedan prova plagget i en fysisk butik, vad är skillnaden mot att beställa från nätet och prova hemma? Är det besväret att returnera plagget som man kan slippa?

Jag tror att framtidens butiker måste klara att hantera både online och ha fysiska butiker. Ser det som att antalet butiker minskar, men att man kombinerar fysisk butik och lagersystem för onlineleveranser. Kanske hela köpcentrat kombineras så.

Men det torde innebära att antalet butiker kommer minska kraftigt. Från kanske 100 butiker över hela landet, till ett tiotal för varje butikskedja. Med tanke på köpcentrum så lär det nog fortsätta att butiker ej finns strösslade över hela staden utan de får satsa på köpcentrum där alla butiker samlas och kan dela på ett lagersystem.

Enligt mitt resonemang krävs en ny infrastruktur för köpcentrum samt att antalet fysiska butiker kommer att minska med 90%. Själva köpcentrat och lagersystemet är iallafall lite flexibelt beroende på storleken på staden och antalet besökande kunder och möter upp behovet av att få klämma på produkter och att ha långa distanser till en fysisk butik och istället fokusera på internetköp.

Idealet är väl också att själva leveranssystemet till dörr/postlåda också är automatiserat precis som lagersystemet kommer att vara.

Ovanstående koncept skulle även ge snabbare leveranser för onlineköp, dvs samma dag.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-06-14 kl. 07:07.
Citera
2025-06-14, 07:26
Medlem
Inne i stan i Malmö Triangeln har de en enorm lokal, aldrig fattat hur den kan gå runt
Är alla lika stora?

Fast stadium där är också ganska stor
Citera
2025-06-14, 07:47
Medlem
Stadium är bättre så gärna för mig.
Citera
2025-06-14, 08:16
Medlem
MyJustices avatar
Det är känd att vi har affärsdöden .
Butiker stängs
Så det behöver inte ha med XXLs prisbild eller utbud att göra
Var i ett Köpcentrum går efter jobbet
ett stort och förr välbesökt köpcentrum
Idag är det glest med folk ..
Citera
2025-06-14, 08:59
Medlem
jugbandbluess avatar
de var ok på fiskegrejer och vandringskängor, men det finns samtidigt bättre och billigare alternativ online

Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Fanns ingen riktig motsvarighet när de kom. De fanns sportkedjor men inget liknande koncept.

Tog en runda i en xxl i lördags och förvånades att de inte hade en enda elcykel. Nu skulle jag ha gymbyxer men det förvånade.

Fick det sin förklaring här?

de hade mycket elcyklar förr, eget märke och egen verkstad / reparation
Citera
2025-06-14, 09:23
Medlem
qups avatar
Glädjande. Dyr, dåligt utbud.
Citera
2025-06-14, 09:33
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Intressant att se börskursen.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/508526/xxl

Från ca 10 tkr/aktie till 10 kr på 10 år. Även om coronabubblan femdubblade börskursen var det ett tillfälligt hack i en nedåtgående trend.

1 tkr är 1000 kr. Så en 1 tkr aktie.
Citera
2025-06-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
1 tkr är 1000 kr. Så en 1 tkr aktie.
7 oktober 2016 kostade en aktie 11 200 nok. I dag 9:86 nok.
Citera
2025-06-14, 09:55
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Jag verkar vara den enda här som tycker om XXL...

De har ju skitbra saker tycker jag iaf. Ganska stora rabatter om man är medlem.

Nej, vill verkligen INTE att de ska konka! Vi tappade redan Decathlon som också var en riktigt fin butik!

Du är inte den enda har köpt massa bra produkter där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in