2025-06-14, 10:25
Avstängd
De har visserligen bra priser men det är sällan folk i butikerna.
Citera
2025-06-14, 10:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vore tråkigt om de försvann. Själva upplägget på affären är inspirerande, och mer orienterat kring träning/friluftsliv än t ex Stadium och Intersport. Den sistnämnda butiken förstår jag dock inte hur den går runt. Allt är snordyrt, och de känns som en kvarleva från tiden då sport var fotbollsskor och hockeytrunkar.
Citera
2025-06-14, 11:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vore tråkigt om de försvann. Själva upplägget på affären är inspirerande, och mer orienterat kring träning/friluftsliv än t ex Stadium och Intersport. Den sistnämnda butiken förstår jag dock inte hur den går runt. Allt är snordyrt, och de känns som en kvarleva från tiden då sport var fotbollsskor och hockeytrunkar.
Visste inte ens att Intersport fanns kvar. Här i Stockholm ser man aldrig de butikerna längre. Stadium ser jag mer som en modeaffär för yngre. XXL har väl ett bra utbud, men snorkig personal.
Citera
2025-06-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad vill dagens konsumenter ha som inte XXL erbjuder?
Förmodligen det mesta,själv har jag aldrig handlat en enda grej där. Varit in flera ggr men det har alltid slutat med att jag gått tomhänt ut.
Citera
2025-06-14, 12:44
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Är väl ingen som kommer sakna den skitaffären

Har aldrig hittat nåt vettigt att handla hos dom till bra pris

Jag kommer sakna XXL, de har bra saker och bra deals. Köpt en hel del från kedjan. De norska ägarna borde strukturera om istället och försöka rädda butikerna.
Citera
2025-06-14, 14:00
Medlem
Xxl har inte mycket folk alls under dagarna
Citera
2025-06-14, 14:03
Medlem
Masingas avatar
Saknar tiderna när Stig Roos fanns. Det kändes mer personligt.
Citera
2025-06-14, 16:20
Medlem
Helvete. Jag handlade för cirka 3 lax för några veckor sedan för att få bonusen på 50% dvs 1500 kr att handla nytt för.

Var antagligen en bluff bara för att snabbt få in stålar till bolaget. Lättlurad man är.
Citera
2025-06-14, 16:21
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Helvete. Jag handlade för cirka 3 lax för några veckor sedan för att få bonusen på 50% dvs 1500 kr att handla nytt för.

Var antagligen en bluff bara för att snabbt få in stålar till bolaget. Lättlurad man är.

Samma här! Inte lika hög summa men utan bonusen hade jag inte handlat något. Trots att det fanns ett par poster att det skulle röra sig om exit-scam.
Citera
2025-06-14, 16:33
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Synd om de konkar. Gillar deras friluftsgrejer och dess priser. Måste jag nu bli en blåst hipster som köper kläder och kängor på Naturkompaniet? Nej tack. Samma kvalitet fast de lägger på två nollor för att Melker på södermalm vill ha en jävla räv på sitt plagg.
Citera
2025-06-14, 16:51
Medlem
Jag köper väldigt sällan saker på xxl men ärligt talat har jag alltid varit nöjd där. Köpte ett par svindyra hockeyskridskor till kanonpris bland annat
Citera
2025-06-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen

Precis som Ingvar Kamprad och IKEA.

En del lär sig aldrig...
Ursäkta? Hört talas om IKEA Family?
Exakt samma sak där, medlemspriser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera