2025-06-14, 16:55
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Är du okunnig eller köpt?
Israel har i decennier förtryckt, ockuperat och bombat en försvarslös civilbefolkning. Det är fegt och genomkorrupt. Varför säger du inget om det?

Hamas är ett resultat av åratal av våld och blockad. Samtidigt regnar det bomber över bostäder, sjukhus och skolor i Gaza, där människor inte har någonstans att ta vägen trots "varningar".

Det är inte oprovocerat när ett folk trycks ned generation efter generation. USA stöttar Israels krigsmaskin, men hela regionen betalar priset.
Det här påverkar Sverige också. Den ensidiga propagandan eldar på splittring, rasism och misstro i vårt eget samhälle.

Israel vet exakt hur man krossar motstånd genom kollektiv bestraffning.
Det israeliska folket förtjänar något bättre än en regering som ignorerar mänskliga rättigheter och internationell lag.

Helt rätt. Israel är en politisk styggelse som inte vill något gott, tyvärr.
2025-06-14, 17:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Helt rätt. Israel är en politisk styggelse som inte vill något gott, tyvärr.
Jag tycker verkligen att Israels härjningar i Gaza ser fördjävligt ut, verkligen, det vill jag ha sagt.
Däremot står jag helt bakom att de går direkt till källan, och slår ut kärnanläggningar, höga militärer och kärnfysiker i Iran. Det är en helt annan sak än deras misstänkta folkrättsbrott i Gaza som de håller på med.
2025-06-14, 17:19
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Är en strid där man inte kan ta något parti. Är as på alla sidor.
Frågan är mer hur hårt detta kan eskalera om "fel mål" träffas.
Jo,träffar israeliska bomber på Irans antagliga kärnanläggningar så kommer det att spridas,kanske ett nytt Tjernobyl i Iran? Återstår att se...
2025-06-14, 17:20
Medlem
Fox News råkade bevaka effekter av Irans träff på försvarshögkvarteret i Tel Aviv:

https://youtu.be/BjQ8UecG3D8?si=8ONeWWT0iXToB1uU&t=16
2025-06-14, 17:31
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag tycker verkligen att Israels härjningar i Gaza ser fördjävligt ut, verkligen, det vill jag ha sagt.
Däremot står jag helt bakom att de går direkt till källan, och slår ut kärnanläggningar, höga militärer och kärnfysiker i Iran. Det är en helt annan sak än deras misstänkta folkrättsbrott i Gaza som de håller på med.

Att tycka att man har rätt att bomba kärnanläggningar som du, säger ju en del om din personlighet, tyvärr.
2025-06-14, 17:34
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Europas blattefiering och Yinon Oded går hand i hand? Vart hade ni egentligen tänkt er att alla araber skulle ta vägen när Israel rensar ut dem från regionen, det är väst som stöttar då får väst svartskallarna. Vänta bara tills de börjar bearbeta resten och alla fikusnationer som tror de kommer slippa bara för att de slickat Israels röv de senaste decennierna som Suadi, Egypten och Jordanien står på tur, kommer bli kul när även halva Kairo och Riad ska still Sverige men kommer den efterblivna svenska apan att ha vaknat vid det laget? Hah, tvivlar på det.
Nä, Så kallade Sverigevänner tänker inte så långt. Om det inte för Netanyahu + usa så hade det varit minst 1 miljon mindre muslimer i Sverige idag.
2025-06-14, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lyckades Iran ta kål på någon Israel igår (eller idag)? Eller träffa något viktigt mål? Kärnkraftverket?

Nej inga föruster överhuvud taget. Alla missiler och drönare nedskjutna.

Enligt Israel då.🙃
2025-06-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Du är ju helt efterbliven, det som träffades var civila byggnader och inget annat. Trollar du eller är vissa så här verklighetsfrånvända på riktigt?

Det mesta som sionassarna bombat i Iran har också varit civila byggnader.
2025-06-14, 18:36
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Jo,träffar israeliska bomber på Irans antagliga kärnanläggningar så kommer det att spridas,kanske ett nytt Tjernobyl i Iran? Återstår att se...

Exakt, kan bli riktigt otäckt. Sedan finns även risken med att ett amerikanskt mål träffas i motattack, var man har Trump i ett sådant läge är upp till hans dagshumör.
Sannerligen stor osäkerhet i området.
2025-06-14, 19:00
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Exakt, kan bli riktigt otäckt. Sedan finns även risken med att ett amerikanskt mål träffas i motattack, var man har Trump i ett sådant läge är upp till hans dagshumör.
Sannerligen stor osäkerhet i området.
Trump verkar vara riktigt farlig,han vacklar inte i sina bedömningar. Han är bestämd, inte nojig för något, det gör han lika farlig som en paranoid person som kan ta fel beslut,jag menar att Trump kan göra dåraktiga saker som en paranoid president kan göra utan att veta konsekvenserna av besluten..
2025-06-14, 19:08
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Trump verkar vara riktigt farlig,han vacklar inte i sina bedömningar. Han är bestämd, inte nojig för något, det gör han lika farlig som en paranoid person som kan ta fel beslut,jag menar att Trump kan göra dåraktiga saker som en paranoid president kan göra utan att veta konsekvenserna av besluten..

Ja, det är ett av de största hoten i världen överlag i dagsläget.
Vi hörde redan under hans första period hot som ”fire and fury like the world has never seen". Denna period har han dessutom verkligen spårat ur.
2025-06-14, 19:19
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ja, det är ett av de största hoten i världen överlag i dagsläget.
Vi hörde redan under hans första period hot som ”fire and fury like the world has never seen". Denna period har han dessutom verkligen spårat ur.
Jafyfan...Det beror på vilken sida han vaknat på,totalt oberäknig trots att han verkar vara normal. Iran hotar ju att attackera usa's baser i närområden. Israels knähund USA kommer att bomba mål i Iran också,100%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in