2025-06-14, 13:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Israel har dödat tusentals civila, barn och kvinnor i princip varje dag i snart 1 års tid. Varför kallas det självförsvar när Israel dödar 20k+ barn och 50k+ civila men inte när Iran gör det? Iran var dessutom det land som attackerades, relativt oprovocerat mitt i en kärnvapensförhandling med syfte att se till att de endast har ett fredligt kärnenergiprogram. Verkar inte som att Israel tycker om fred.
Är du okunnig eller betald?
Hamas använder barn som sköldar, det är fegt och genomruttet. Varför reagerar du inte på det?

Israel fokuserar på att skydda sin befolkning och även befolkningen på Gaza då man uppmanar den att flytta sig innan en attack.

Iran ligger bakom Hamas och andra terrorrganisationer så det är knappast oprovocerat. Israel gav sig sig på ormens huvud.
Det är bra för Sverige också, Iran ligger bakom en massa skit här. Förmodligen Palestinademonstrationerna och korankravallerna.

Iran är bra på att hetsa andra grupper.
Perserna bör befrias mullornas terrorvälde.
Senast redigerad av Gertrud1 2025-06-14 kl. 14:04.
2025-06-14, 14:06
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hamas använder barn som sköldar, det är fegt och genomruttet. Varför reagerar du inte på det?

Israel fokuserar på att skydda sin befolkning och även befolkningen på Gaza då man uppmanar den att flytta sig innan en attack.

Iran ligger bakom Hamas och andra terrorrganisationer så det är knappast oprovocerat. Israel gav sig sig på ormens huvud.
Det är bra för Sverige också, Iran ligger bakom en massa skit här. Förmodligen Palestinademonstrationerna och korankravallerna.

Hur du än vrider och vänder på det är 10 barn inte likgiltiga offer för att en eller två potentiella Hamas män gömmer sig i samma byggnad. Forsätt du intala dig detta så mår du säkert bättre, ändrar inget i sakfrågan. Israel har inget emot att 10, 20 eller fler mördas för att komma åt en eller ett par av sina fiender.

De uppmanar dem att flytta på sig genom appar, men det har självmant förstört all infrastruktur för att komma åt internet, så ingen eller väldigt få nås av denna information.

Det är moraliskt förkastligt.

Det var även Israel som skapade/stödde Hamas, finansierade dem dessutom så att deras oppositionsparti inte skulle få makt i början på 2000-talet. Men du kanske bara läser "historia" när det gäller utvalda händelser? Du låter som en outbildad pajas.

Vidare använde jag exakt samma argument som skrevs "Iran försvarar sig inte mot någonting när dom ger sig på civila." Men när Israel gör det så gott som dagligen i snart 1 års tid, då är det okej.
Senast redigerad av TokayGeck 2025-06-14 kl. 14:14.
2025-06-14, 14:14
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Israelerna är om inte våra bröder så åtminstone våra kusiner. Likt oss har de ingen jävla dödskult som muslimerna.
Ja, Schlomo Goldstein är ju säkert din kusin. Han är ju säkert supersugen på att likställas med random goy.
2025-06-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Iron dome är inte avsedd för långdistansrobotar.

Okej, då har de problem. De är omringade av ovänner på grund av hur de beter sig. Hade jag varit Israelsk medborgare hade jag lämnat landet.
2025-06-14, 14:24
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Okej, då har de problem. De är omringade av ovänner på grund av hur de beter sig. Hade jag varit Israelsk medborgare hade jag lämnat landet.
Det finns andra system, som Israel har, som är avsedda för långdistansrobotar.
2025-06-14, 14:34
Medlem
Inslag som bl.a. innehåller (delar av?) videotalet av Irans högste ledare med engelsk textning:

https://youtu.be/8vdfbrAzFIM?si=5Mi2KknlueicDakg
2025-06-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Är du okunnig eller köpt?
Israel har i decennier förtryckt, ockuperat och bombat en försvarslös civilbefolkning. Det är fegt och genomkorrupt. Varför säger du inget om det?

Hamas är ett resultat av åratal av våld och blockad. Samtidigt regnar det bomber över bostäder, sjukhus och skolor i Gaza, där människor inte har någonstans att ta vägen trots "varningar".

Det är inte oprovocerat när ett folk trycks ned generation efter generation. USA stöttar Israels krigsmaskin, men hela regionen betalar priset.
Det här påverkar Sverige också. Den ensidiga propagandan eldar på splittring, rasism och misstro i vårt eget samhälle.

Israel vet exakt hur man krossar motstånd genom kollektiv bestraffning.
Det israeliska folket förtjänar något bättre än en regering som ignorerar mänskliga rättigheter och internationell lag.
2025-06-14, 15:23
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Var vi är Israels Iron dome nu? Skulle inte det skydda dem mot sådant här? Verkar inte fungera. Varför skrivs inget om det?

Den tar en del missiler ändå. Men svårt att förstå utifrån materialet jag sett.
2025-06-14, 15:36
Medlem
Styrkelyftares avatar
Nu har kärnvapenmakten Pakistan vaknat till liv och uttryckt stöd för Iran. Israel har nog en svettig tid framför sig om dom fortsätter attackera Iran med flera länder.

Citat:
Pakistan uttrycker sitt fulla stöd för Iran och uppmanar till "muslimsk enighet mot Israel" efter attackerna länderna emellan. Det rapporterar Al Jazeera.

– Israel har attackerat Iran, Jemen och Palestina. Om de muslimska länderna inte enas nu, kommer var och en av dem att möta samma öde, säger Pakistans försvarsminister Khawaja Asif i ett tal under lördagen.

Ministern uppmanar alla muslimska länder att "omedelbart bryta banden med Israel" och kräver att Islamiska samarbetsorganisationen (OIC) sammankallar ett krismöte för att ta fram en gemensam strategi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63Gq83/liverapportering-israel-attackerar-iran
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-06-14 kl. 15:41.
2025-06-14, 15:39
Medlem
Då kom det som jag länge har förväntat mig. Jag har i.o.f.s inte så höga tankar om ett muslimskt förenande ty många av dessa länder är mer eller mindre fiender. På sikt lever jag dock med tankar om att det i en bortre förlängning kommer att sluta med ett större krig med religiösa förtecken. Då är vi i Sverige illa ute med den stora muslimska befolkning som vi har här.

Citat:
– Israel har attackerat Iran, Jemen och Palestina. Om de muslimska länderna inte enas nu, kommer var och en av dem att möta samma öde, säger Pakistans försvarsminister Khawaja Asif i ett tal under lördagen.

Ministern uppmanar alla muslimska länder att "omedelbart bryta banden med Israel" och kräver att Islamiska samarbetsorganisationen (OIC) sammankallar ett krismöte för att ta fram en gemensam strategi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63Gq83/liverapportering-israel-attackerar-iran
2025-06-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så många fel. Israel har i flera år mördat civila i Gaza men lyckas inte slå ut Hamas.

Ryssland har mosat Ukrainas militär och slår ut runt en miljon man, medan knappt 10000 civila dött.

Och sedan vaknade du från dina fantasier i det ryska gulaget? Om du bara ska posta massa strunt så håll dig till de ryska telegram kanalerna.
2025-06-14, 16:22
Medlem
Har fria tider eller nån annan av ryssmupparna sagt nånting om hur ledarna för Irans regim ska göra nu? Ska de flytta till Moskva som bashar al assad?

Vi får hoppas att Iranska folket tar tillfället i akt och avsätter regimen.
Något militärt svar kommer knappast komma från Iran förutom hundratals drönare.

Man kan notera att alla Irans allierade vänder ryggen åt dem nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in