2025-06-11, 18:07
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hur skall man hinna att framföra relevant kritik mot Musk när det väller in massa ogrundade anklagelser och lögner genom media som finansieras av de som ser honom som ett hot? Vad finns det ens för mening med det? Om jag skall köpa en häst och hästen visar sig vara skjuten så finns det ju ingen mening med att påpeka att hästen är dåligt skodd?

Dessutom så spelar eventuell kritik jag må ha ingen roll, då jag accepterar att världens mest framgångsrika entreprenör så klart inte är perfekt. Det omvända gäller för hans kritiker, som är så upptagna att moralisera att det går ut över deras prestationer. Jag är intresserad av hur Elon bygger värde på lång sikt, inte snedsteg på vägen.

Det är uppenbart på sättet du argumenterar och skriver på att du har kopplat samman ditt ego med Elon, varför du också tar kritik mot honom så personligt och känner dig så manad att baktala andra som kommer med helt rimliga frågor och kritik.

Dessa konstiga anekdoter med en dåligt skodd häst samt att behöva ta ansvar för massa knepiga saker visar ju bara på försök till härskarteknik där en halmdocka ska spela sin akt. Väldigt lite moraliserarande jag sett här inne med, snarare folk som inte tar det väl när företagsledare konstant ljuger, vilket Elon gör och vilket som enligt mig diskvalificerar honom och hans bolag för investering för mig. Men inga problem , finns massa andra bolag tack och lov.

Angående droganvändningen så kunde jag inte bry mig mindre om det på ett moraliskt plan, dock så litar jag inte på honom för 5 öre ang. hans droganvändande. Speciellt inte när han tidigare sagt att han använder Ketamin med recept. Dem värsta lögnerna använder alltid en bit sanning.
Kan inte föreställa mig heller att dessa "drog-test" är så svåra att styra på det sätt man vill om man är världens rikaste man, vad gör man om han säger nej en dag? Golar?
Citera
2025-06-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hur var det nu.....finansierade inte Musk en viss person med 2 miljarder så han vann valet? Han uttryckte i klartext på twittter att det var hans förtjänst att TACO vann.

Är tredje gången idag jag läser om TACO, de två första gångerna på Facebook, men har ingen aning om vad de menar för de andra två inläggen avslöjar inte det heller.

Antar att det inte har med Tacos på fredag att göra?
Citera
2025-06-11, 21:14
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Är tredje gången idag jag läser om TACO, de två första gångerna på Facebook, men har ingen aning om vad de menar för de andra två inläggen avslöjar inte det heller.

Antar att det inte har med Tacos på fredag att göra?
Ska det vara ett skämt att du inte vet?
Trump Always Chicken Out
Refererar till hans miserabla förhandlingar om tullar.
Citera
2025-06-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Ska det vara ett skämt att du inte vet?
Trump Always Chicken Out
Refererar till hans miserabla förhandlingar om tullar.

Nej det är inget skämt. Det är första gången idag som jag ser det uttrycket, men tack för info.
Citera
2025-06-13, 01:36
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Korrekt, någonting annat vore dumt med tanke på hur sjukt övervärderad aktien är. Jämför PE med andra bolag.
.
Senast redigerad av EgoistN 2025-06-13 kl. 01:44.
Citera
2025-06-13, 01:42
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Korrekt, någonting annat vore dumt med tanke på hur sjukt övervärderad aktien är. Jämför PE med andra bolag.
Im out, på 329..
Är dock inte främmande för att köpa in mig igen..
Till skillnad från dig är jag proffs sedan 5 bast.

Uppvisar du lite bättre attityd kanske jag kan bidra med några goda tips..
Citera
2025-06-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ha kul medan du kan.

Aktien kommer krascha. Förr eller senare.

Med försäljningsiffrorna som krashar och herr Musks status som mest avskydde mannen i USA och förmodligen på planeten så känns det troligt.

Han får dock fortarande 80 milj. kr per dag från USAs regering och tidigare har han fått ca. 380 miljarder kr av dom så han är eg. bara en welfare-queen som inte klarar sig utan att suga på statens tuttar.

Undra varför inte det dök upp när DOGE letade efter govt "waste".

Han är dessutom en knarkande fascist tillsammans med dictator Don. (Innan han berättade för världen att Don är pedofil dvs.)

Men underhållande är det.
Citera
2025-06-13, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Im out, på 329..
Är dock inte främmande för att köpa in mig igen..

Ser ut att ha varit ett korrekt drag. Vad föranledde detta?
Citera
2025-06-13, 14:35
Medlem
raskenss avatar
Horbocken(TM) ångrar sina inlägg på twitter och erkänner han saknar ryggrad att stå för sina handlingar. Det är ioförsig inte första gången det händer men undrar hur teslas fanboys ska tolka detta eftersom det förmodligen ingår i den hyperintelligente Musks 4-D plan för att Teslas börsvärde ska 10dubblas de närmaste åren.

https://www.npr.org/2025/06/11/nx-s1...ial-media-feud
Citera
2025-06-13, 15:01
Medlem
raskenss avatar
7e AP fonden säljer hela sitt innehav. Dom gjorde en bra hacka.

https://www.di.se/live/sjunde-ap-fon...tlistar-tesla/
Senast redigerad av raskens 2025-06-13 kl. 15:17.
Citera
2025-06-14, 00:23
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Ser ut att ha varit ett korrekt drag. Vad föranledde detta?

Se det som flyt.
Jag gillar ju Elon men har noll relation till aktien i övrigt.

Funderar på att sluta trejda i Tesla och köpa en sympatipost på runt $5000 och lägga i byrålådan.
Citera
2025-06-14, 07:35
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Se det som flyt.
Jag gillar ju Elon men har noll relation till aktien i övrigt.

Funderar på att sluta trejda i Tesla och köpa en sympatipost på runt $5000 och lägga i byrålådan.

Tror på mer uppgång, väntar med att ta profit.

Tesla är en aktie som man går in och ut ur.

Volatiliteten är min bästa vän.

Apropå The Musk så ska man ju aldrig gifta sig med sin påse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in