Citat:
Hur skall man hinna att framföra relevant kritik mot Musk när det väller in massa ogrundade anklagelser och lögner genom media som finansieras av de som ser honom som ett hot? Vad finns det ens för mening med det? Om jag skall köpa en häst och hästen visar sig vara skjuten så finns det ju ingen mening med att påpeka att hästen är dåligt skodd? 
Dessutom så spelar eventuell kritik jag må ha ingen roll, då jag accepterar att världens mest framgångsrika entreprenör så klart inte är perfekt. Det omvända gäller för hans kritiker, som är så upptagna att moralisera att det går ut över deras prestationer. Jag är intresserad av hur Elon bygger värde på lång sikt, inte snedsteg på vägen.

Dessutom så spelar eventuell kritik jag må ha ingen roll, då jag accepterar att världens mest framgångsrika entreprenör så klart inte är perfekt. Det omvända gäller för hans kritiker, som är så upptagna att moralisera att det går ut över deras prestationer. Jag är intresserad av hur Elon bygger värde på lång sikt, inte snedsteg på vägen.
Det är uppenbart på sättet du argumenterar och skriver på att du har kopplat samman ditt ego med Elon, varför du också tar kritik mot honom så personligt och känner dig så manad att baktala andra som kommer med helt rimliga frågor och kritik.
Dessa konstiga anekdoter med en dåligt skodd häst samt att behöva ta ansvar för massa knepiga saker visar ju bara på försök till härskarteknik där en halmdocka ska spela sin akt. Väldigt lite moraliserarande jag sett här inne med, snarare folk som inte tar det väl när företagsledare konstant ljuger, vilket Elon gör och vilket som enligt mig diskvalificerar honom och hans bolag för investering för mig. Men inga problem , finns massa andra bolag tack och lov.
Angående droganvändningen så kunde jag inte bry mig mindre om det på ett moraliskt plan, dock så litar jag inte på honom för 5 öre ang. hans droganvändande. Speciellt inte när han tidigare sagt att han använder Ketamin med recept. Dem värsta lögnerna använder alltid en bit sanning.
Kan inte föreställa mig heller att dessa "drog-test" är så svåra att styra på det sätt man vill om man är världens rikaste man, vad gör man om han säger nej en dag? Golar?