2025-03-31, 21:29
Medlem
Knorrmyrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hon säger en sak och gör en annan.
För det första så har man ett ansvar när man har en plattform som henne. Hon svarar på frågor och ger råd, uttalar sig säkert, och det är att vara en självutnämnd expert, och det blir farligt när man inte är en expert utan en foliehatt som nördar ner sig i foliehatt-teorier.

Det finns definitivt råd hon gett som kan skada andra. Detoxerna hon rekommenderar är dessutom bullshit. De är gjorda så att det ska se hemskt konstigt ut när du skiter, för då bekräftas du i att något ”är fel” inuti dig. Det är ett typiskt trick sådana här detoxföretag använder sig av.

Jag förstår hur du menar. Det är väl jag som tänker att andra inte är så lättpåverkade eftersom jag själv inte är det. Jag respekterar andras åsikter och erfarenheter men är både källkritisk och allmänt kritisk till mycket och står liksom stadigt🙂
Så du har ju rätt i det med hennes ansvar med sin plattform. Men i övrigt så tycker jag som jag skrev innan.
Citera
2025-06-11, 10:12
Avslutad
"Jag äter inget som växer under jord"
= Äter morötter
"Jag har slutat att dricka kaffe
= Efter mindre uppehåll så dricker hon kaffe igen
"Citonsyra är ‼️LIVSFARLIGT‼️ för kroppen!!!! Äter inget som innehåller citronsyra. Jag kollar ALL innehållsförteckning SÅÅÅÅ noga!!!!"
= Dricker pressad citron och lime varje morgon
😂😂
Hon kanske har missat att vanliga citroner innehåller citronsyra.
Citera
2025-06-11, 13:01
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten1993
"Jag äter inget som växer under jord"
= Äter morötter
"Jag har slutat att dricka kaffe
= Efter mindre uppehåll så dricker hon kaffe igen
"Citonsyra är ‼️LIVSFARLIGT‼️ för kroppen!!!! Äter inget som innehåller citronsyra. Jag kollar ALL innehållsförteckning SÅÅÅÅ noga!!!!"
= Dricker pressad citron och lime varje morgon
😂😂
Hon kanske har missat att vanliga citroner innehåller citronsyra.

Jag förstår att hennes situation är jobbig o hon säger att hon inte vill ha hennes följares medlidande men det är väl precis vad hon är ute efter när hon postar om hennes tillstånd..
Hon pratar mkt om duoderm plattorna o hur dyrt det är .. då vet hon oxå att en del följare tycker så pass synd om henne att dom skickar henne ett paket.. jag kallar det smygtiggeri!

Hon äter inte ultraprocessad mat.. men hon köper hamburgare i frysdisken..

Hon vet att hon blir sämre när hon använder kroppen.. ändå sliter hon med både trädgård o flytt.. för att sedan gnälla.

Hon har oxå slutat duscha.. hon måste stinka 🤢

Shopaholic är hon.. fast hon gömmer det bakom sin sjukdom.
Citera
2025-06-17, 23:05
Medlem
Hon delar ofta anti-vaccin content. Ofta om Gardasil (mot livmoderhalscancer). Undrar hur det varit om hon hade haft livmoderhalscancer eller iallafall allvarliga cellförändringar när hon nu i våras hade dessa problem? Hade hon fortfarande varit anti de här vaccinen?
”Knappt 200 kvinnor dör i Sverige årligen av livmoderhalscancer och de flesta är 65+”

Okej som att det är kul att dö innan man ens hunnit gå i pension, och som att död är enda måttet på lidande. Skador av operationer, strålning med mera och att förlora möjligheten att skaffa barn kanske också borde räknas som lidande?

Jag säger inget om att alla måste vaccineras men ju sjukare hon blivit fysiskt desto mer konservativ och konspirationsteoretisk har hon blivit.

Jag håller med om tex ultraprocessad mat, men hon motiverar med så konspiratoriska anledningar till allt. Det räcker sällan med att ”det har visat sig dålig för kroppen i x studier” eller ”JAG mår bättre utan ultraprocessad mat och det räcker som anledning för mig” utan det ska handla om dolda agendor/någon är oetisk och vill tjäna pengar på ditt lidande.
Citera
2025-06-22, 19:57
Medlem
Slackoffs avatar
Ellie är alltså med i TSW "kulten" för hypokondriker som tydligen trivs med att gå runt med eksem/hudåkommor som går att behandla med kortison så de kan gå runt och vara speciella och få uppmärksamhet.

Tråd om fenomenet på reddit:
https://www.reddit.com/r/eczema/comments/1fmr6od/i_quit_tsw_cult_now_my_life_is_much_better/

Artikel:
Topical steroid withdrawal through the lens of social media
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35340034/
Senast redigerad av Slackoff 2025-06-22 kl. 20:01.
Citera
2025-06-23, 19:17
Medlem
Vad jobbar hon med?
Citera
2025-06-26, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Vad jobbar hon med?
Hon har pluggat i flera år. Är färdig nu och blev erbjuden ett jobb men hon sa då att hon inte "fick" ha sin Youtube kanal om hon tog detta jobbet. Så hon sket i jobbet och fortsätter med youtube. Hon ska ju flytta ihop med sin karl nu så jag tror inte hon kommer att jobba.
Citera
2025-06-26, 21:15
Medlem
Citat:
Hon har pluggat i flera år. Är färdig nu och blev erbjuden ett jobb men hon sa då att hon inte "fick" ha sin Youtube kanal om hon tog detta jobbet. Så hon sket i jobbet och fortsätter med youtube. Hon ska ju flytta ihop med sin karl nu så jag tror inte hon kommer att jobba.

Hon jobbar ju visst nu? Hon fick ju något annat jobb istället.
Det första var väl rädda för vad hon gör för content/ville inte ha en ”kändis” på soc/hvb eller var hon nu jobbar.

Någon som vet vad hon har missbrukat för något? Har sett att hon både skrivit att hon haft sådana problem men också både läst och hört henne säga att hon inte alls har missbrukat!
Citera
2025-06-27, 11:13
Avslutad
Citat:
Det första var väl rädda för vad hon gör för content/ville inte ha en ”kändis” på soc/hvb eller var hon nu jobbar.

Någon som vet vad hon har missbrukat för något? Har sett att hon både skrivit att hon haft sådana problem men också både läst och hört henne säga att hon inte alls har missbrukat!

Nej det gör hon inte.
Citera
2025-06-27, 13:09
Medlem
Citat:
Nej det gör hon inte.

Så hon ljuger för tittarna? Bara häromdagen sa hon ju att hon jobbade kväll.
Citera
2025-06-27, 13:31
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:

Alkohol har hon nog pratat om vill jag minnas.. tror t o m hon har pratat om det i Nyhetsmorgon.

Googlade lite o hittade detta:

https://m.youtube.com/watch?v=WmaGQ74kwcA
Citera
2025-06-27, 19:47
Avslutad
Förstår inte inslagen med videor om reklamblad i olika mataffärer. Det KAN väl inte vara intressant för någon? Eller är det jag som är inskränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in