Citat:

Ursprungligen postat av 
Sun Ruler

Intressant och bra redogörelse. 
Beträffande bilen, den hyrdes 25 dagar efter försvinnandet och då befann de sig under polisbevakning. Det måste vara riskfyllt att transportera en kropp då. Så om det är spår från dottern så borde det vara kontaminering från kläder/brottsplats?
Just gosedjuret tycker jag det är märkligt att hunden markerade på, om det är som familjen hävdar. Att den har varit med på sjukhuset innan resan och på något vis kommit i kontakt med en död person eller spår från en död person.

Ja, Kate säger att hon hanterade döda personer innan resan. Men jag tror inte att golvet bakom soffan där båda hundarna markerade, eller garderoben där likhunden markerade har varit i kontakt med döda engelska patienter. (Ingen ska ha dött i lägenheten tidigare, enl polisen.) Själv tror jag att det handlar om sekundära avsättningar av likdoft när det gäller bilen och att källan är gosedjuret. Kate hanterade den nog en hel del. Tvättade den dessutom. Maddie måste ha haft den hos sig en stund när hon var död. Det lilla blodet i bilen tillhörde nån i familjen. Gick inte att säkerställa vem.
Man ser ju ett mönster i lägenheten. Finns ingen likdoft i barnens sovrum. Det betyder att hon bör ha förolyckats vid fönstret/soffan. Förmodligen påverkad av sömnmedicin. Sedan lagd i Gerrys försvunna tennisbag och ställd i garderoben medan föräldrarna planerade hur dom skulle klara sig ur situationen utan att hamna i portugisiskt fängelse i kanske fem år, förlora sina läkarlicenser, förlora vårdnaden om tvillingarna och anseende. Om jag inte missminner mig, hade dom i England även köpt ett stort dyrt hus i en exklusiv del av hemstaden.
600 meter från lägenheten ligger en vacker katolsk kyrkogård med såna där gravhällar med lock. Kate och Gerry är troende katoliker och hade säkerligen besökt platsen på en av sina joggingturer. Mitt hetaste tips är att Maddie ligger på den kyrkogården. Kanske i en av barngravarna.
Jag vet inte hur lagarna ser ut i Portugal - om det ens är möjligt för polisen att få tillstånd att öppna dom för att undersöka dom.