Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-08, 13:01
  #5593
Medlem
JSelwyns avatar
Såg att den tyska åklagaren (förundersökningsledaren?) uttalat sig om de är bara månade kvar innan vi får en lösning på detta.

Det har vi ju hört förr. Vem minns inte Krister Petersons utfästelse i feb 2020 angående Palme-mordet och som sedan föll pladask 10 juni samma år.

Självklart så hoppas jag att tyskarna har bättre lycka men vi får se (som den blinde sa).
Citera
2021-07-19, 08:09
  #5594
Medlem
Något nytt om fallet? Har de hittat l
Flickan? Har föräldrarna blivit dömda än?
Citera
2021-07-19, 16:37
  #5595
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Något nytt om fallet? Har de hittat l
Flickan? Har föräldrarna blivit dömda än?
Inte mig veterligen. Men finns en del FB (nej inte Flashback) grupper som säkert har mer info. Sök på: What really happened to Madeleine McCann.
Citera
2021-07-24, 01:05
  #5596
Medlem
regndroppens avatar
Har inte följt fallet på något år eller två. Har man skrivit av föräldrarna som misstänkta?
Citera
2021-07-24, 16:03
  #5597
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har inte följt fallet på något år eller två. Har man skrivit av föräldrarna som misstänkta?

Ja, det har man officiellt alltså (många år sedan).

Men det finns många som anser att de vet mer än vad det ger sken av. Sen om de själva är skyldiga till en olycka/oaktsamhet osv, låter jag vara osagt. Men om man jämför med andra fall där barn har "försvunnit", så står McCanns beteende ut.
Citera
2021-08-15, 17:53
  #5598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Ja, det har man officiellt alltså (många år sedan).

Men det finns många som anser att de vet mer än vad det ger sken av. Sen om de själva är skyldiga till en olycka/oaktsamhet osv, låter jag vara osagt. Men om man jämför med andra fall där barn har "försvunnit", så står McCanns beteende ut.
Gör det hurdå. Observera att jag menar allvar. Jag är inte spydig eller ironisk.
Citera
2021-08-16, 01:38
  #5599
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Gör det hurdå. Observera att jag menar allvar. Jag är inte spydig eller ironisk.

Det finns väl ingen direkt mall för hur man bör/förväntas att sörja men som jag skrev så står deras beteende ut jämfört med många andra.

T ex, hur visste Kate redan då att Maddie hade blivit kidnappad? Citat: "They have taken her". Är inte det första man gör att leta i omgivningen innan man kommer till någon slags slutsats om vad som kan ha hänt? Kunde ju varit så att Maddie hittade ut och sen blev överkörd, ramlat ner i någon brunn eller helt enkelt gått vilse? Kate's beteende i det fallet påminner om det berömda tunnelseendet.

O hur många föräldrar till ett försvunnet barn drar igång en sådan kampanj som de gjorde? Sen hotar att stämma tidningar som ifrågasätter deras version? Det är inte normalt.

Listan kan göras lång.

Jag tror inte att föräldrarna mördade Maddie. Utan det var en "olycka" såsom: gett Maddie för mycket sömnmedicin, hon kan ha ramlat så illa i lägenheten att hennes liv inte gick att rädda. Föräldrarna visste att de skulle bli anklagade och därmed förlora vårdnaden om tvillingarna.

Tillslut: kanske den allvarligaste anklagelsen av dem alla. Att föräldrarna inte haft rätt fokus dvs att hitta Maddie levandes/död. Viktigare då att dra in pengar till deras Foundation.
Citera
2021-08-24, 01:06
  #5600
Medlem
Generalanderssons avatar
Undras verkligen över denna nya ”misstänkte”.. finns ingen tillgänglig information att hitta om honom på nätet.. och på över ett år så har det inte kommit fram ngt nytt om varken ”Christian B” eller om fallet.

Letar polisen bara efter en scapegoat, pga att de inser att det här kommer inte att lösas?
Citera
2021-08-24, 14:58
  #5601
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Undras verkligen över denna nya ”misstänkte”.. finns ingen tillgänglig information att hitta om honom på nätet.. och på över ett år så har det inte kommit fram ngt nytt om varken ”Christian B” eller om fallet.

Letar polisen bara efter en scapegoat, pga att de inser att det här kommer inte att lösas?

Det finns en hel del om CB på nätet. Men som du säger så har det inte hänt så mycket på ett år, så infon som finns ute är just så gammal. Men det bör komma mer info senare i höst angående det straffet han sitter av just nu.
Citera
2021-08-24, 15:38
  #5602
Medlem
Tror pappan gav maddie sömnmedecin. Och sen jick mamma Kate in och gav henne sömnmedecin utan att veta att pappan redan gett henne det.... Dom, ville såklart inte förlora tvillingarna
Citera
2021-08-24, 21:05
  #5603
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det finns en hel del om CB på nätet. Men som du säger så har det inte hänt så mycket på ett år, så infon som finns ute är just så gammal. Men det bör komma mer info senare i höst angående det straffet han sitter av just nu.
Jag minns bara att de för 1 år sedan gick ut och sa att de kunde knyta Christian B till fallet, och de är säkra på att den misstänkte står bakom dådet. Då tycker jag isf att det är märkligt att Christian B har inte blivit siktad för dådet - mtp att det nu har gått mer än 1 år. Vad jag har läst, så har Scotland Yard inte ens intervjuad Christian B.

Är inte helt ovanligt att myndigheterna till slut letar fram en scapegoat för fallen som de själv har stökat till.
Citera
2021-08-24, 21:11
  #5604
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Tror pappan gav maddie sömnmedecin. Och sen jick mamma Kate in och gav henne sömnmedecin utan att veta att pappan redan gett henne det.... Dom, ville såklart inte förlora tvillingarna
Största problemet med denna teorin är vad gjorde de isf med kroppen? Minns jag såg en dokumentär, där ngn efterforskare förklarade att de skyldiga i det här fallet måste ha varit känd i området kring Praia da Luz. Och det var uppenbarligen inte föräldrarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback