2025-06-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Förvisso, men hunden kan ju inte säga vem doften tillhör.

Nee men har det varit ett annat lik tidigare, både i rummet och bilen, hur sannolikt är det?
Citera
2025-06-04, 09:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Nee men har det varit ett annat lik tidigare, både i rummet och bilen, hur sannolikt är det?

G@nska eller högst osannolikt. Men hur de anser det vara bevis i en rättegång är däremot mycket osäkert.
Citera
2025-06-04, 09:24
Medlem
Citat:
G@nska eller högst osannolikt. Men hur de anser det vara bevis i en rättegång är däremot mycket osäkert.

Allt pekar på föräldrarna det går inte komma ifrån. Självklart en olyckshändelse då som de har gjort en "cover up" och tyvärr lyckats.
Citera
2025-06-04, 10:25
Medlem
Citat:
Allt pekar på föräldrarna det går inte komma ifrån. Självklart en olyckshändelse då som de har gjort en "cover up" och tyvärr lyckats.

Det skulle i så fall vara att dom orsakat hennes död, t.ex. sömnmedel och sedan har hon kvävts i sina egna spyor, och sedan mörkläggning för att rädda sig från åtal, behålla arbeten, behålla läkarlegitimationer, undgå skammen, behålla vänner och status osv. Deras liv skulle inte bli sig likt om det framkom att dom dödat henne av misstag.

Denna teori har polis och privatspanare jobbat med i en herrans massa år och inte kommit nån vart alls.

Kan du som ett förtydligande lista dom 5 mest talande indicierna för att allt pekar på föräldrarna?
Citera
2025-06-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det skulle i så fall vara att dom orsakat hennes död, t.ex. sömnmedel och sedan har hon kvävts i sina egna spyor, och sedan mörkläggning för att rädda sig från åtal, behålla arbeten, behålla läkarlegitimationer, undgå skammen, behålla vänner och status osv. Deras liv skulle inte bli sig likt om det framkom att dom dödat henne av misstag.

Denna teori har polis och privatspanare jobbat med i en herrans massa år och inte kommit nån vart alls.

Kan du som ett förtydligande lista dom 5 mest talande indicierna för att allt pekar på föräldrarna?

De har ju inte hittat kroppen, inte så konstigt då att dom inte kan komma någonstans.. Portugisiska polisen var ju tidigt inne på att de var skyldiga och likhunden är definitivt ett väldigt starkt indicium, det kan verkligen inte vara en slump att likhunden markerade enbart i deras bil och ingen av dom andra som stod uppradade i det där garaget..

Statistiskt är det också högst troligt att dom är skyldiga. Finns fler andra starka indicium som jag får återkomma till Får väl se om en dokumentär som jag såg för några år sedan då jag blev helt övertygad om deras skuld.
Citera
2025-06-04, 16:22
Medlem
Citat:
De har ju inte hittat kroppen, inte så konstigt då att dom inte kan komma någonstans.. Portugisiska polisen var ju tidigt inne på att de var skyldiga och likhunden är definitivt ett väldigt starkt indicium, det kan verkligen inte vara en slump att likhunden markerade enbart i deras bil och ingen av dom andra som stod uppradade i det där garaget..

Statistiskt är det också högst troligt att dom är skyldiga. Finns fler andra starka indicium som jag får återkomma till Får väl se om en dokumentär som jag såg för några år sedan då jag blev helt övertygad om deras skuld.

Likhunden påstår att det har legat något dött i bilen, behöver inte vara en människa och det döda tinget kan ha befunnit sig i bilen flera år före M försvann. Det var väl en hyrbil om jag inte minns fel? Men visst är det intressant att den markerade i just den bilen, troligtvis för att det funnits något dött där, om man nu kan lita 100% på en hund. Hundarna är bra hjälp att finna döda kroppar, men utan bevis på att dom gjort rätt, dvs. man hittar faktiskt en kropp, är dom inte mycket värda.

Jag är för övrigt mycket intresserad av den där dokumentären du har sett.
Citera
2025-06-04, 17:02
Medlem
Citat:
Likhunden påstår att det har legat något dött i bilen, behöver inte vara en människa och det döda tinget kan ha befunnit sig i bilen flera år före M försvann. Det var väl en hyrbil om jag inte minns fel? Men visst är det intressant att den markerade i just den bilen, troligtvis för att det funnits något dött där, om man nu kan lita 100% på en hund. Hundarna är bra hjälp att finna döda kroppar, men utan bevis på att dom gjort rätt, dvs. man hittar faktiskt en kropp, är dom inte mycket värda.

Jag är för övrigt mycket intresserad av den där dokumentären du har sett.

Likhundar är tränade att känna av människolik och inget annat. Dom har ju såklart haft henne död där bak i bilen och åkt iväg och dumpat henne. Tror det var på Netflix som jag såg den.
Citera
2025-06-04, 21:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Förvisso, men hunden kan ju inte säga vem doften tillhör.
Finns ingen dokumentation på att någon ska ha dött i lägenheten. Polisen kollade det.

Edit: Inte heller när det gäller bilen, finns det dokumentation om att någon ska ha dött i den.
Senast redigerad av ReedMe 2025-06-04 kl. 21:34.
Citera
2025-06-04, 21:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Likhundar är tränade att känna av människolik och inget annat. Dom har ju såklart haft henne död där bak i bilen och åkt iväg och dumpat henne. Tror det var på Netflix som jag såg den.
Keela och Eddie var sin tids bästa blod- och likhundar. Dom var bla över till USA för att bistå FBI.

Sagan slutade med att hundarna smutskastades och totalsågades i media av experter för att hjälpa McCanns.
Citera
2025-06-05, 10:24
Medlem
448s avatar
Citat:

Finns benhundar som jag antar används här och sen likhundar.

En likhund kan känna doften av dom specilla molekylerna från död på långa avstånd.

Rekordet är 100m under vatten

Dessa användes t.e.x i sökandes efter Kim Wall
Citera
2025-06-05, 16:06
Medlem
Citat:

Nu har jag läst lite mer om hundarna och det verkar som att
Keela - upptäcker blod
Eddie - upptäcker lik

Eddie - markerade likdoft vid förardörren
Keela - markerade för blod vid bagageluckan och handskfacket

Så ingen liklukt i bagaget och att blod förekommer på bagageluckan och handskfacket på en hyrbil kan det finnas 1000 orsaker till.
Citera
2025-06-05, 19:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nu har jag läst lite mer om hundarna och det verkar som att
Keela - upptäcker blod
Eddie - upptäcker lik

Eddie - markerade likdoft vid förardörren
Keela - markerade för blod vid bagageluckan och handskfacket

Så ingen liklukt i bagaget och att blod förekommer på bagageluckan och handskfacket på en hyrbil kan det finnas 1000 orsaker till.
Eddie markerade även för likdoft på bilnycklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in