2025-06-10, 20:19
Medlem
Föräldrarna är huvudmisstänkta i mina ögon iallafall, det kommer dom vara tills motsatsen bevisats.
Citera
2025-06-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är nog bara Kate och Gerry som vet vad som hänt, tror jag.

Förmodligen la dom henne i Gerrys tennisbag. Dom nekar till att den existerar men flera vittnen har sett honom använda bagen vid tennisbanan.

Jag klurar fortfarande på när hon kan ha dött. Alldeles säkert visste Kate att hon var död när hon larmade om försvinnandet och skrek Dom (pedofilerna) har tagit henne! till sina vänner. Det där var planerat för att flytta fokus från dom själva. Och så cirkusen som följde..... cirkus utan motstycke. Allt för att skapa kaos och försvåra för polisen.
Hon kan ju legat död länge undangömd.Är ganska nyfiken på vad motivet är? Eller va det av ren olyckshändelse? Kate hade ju gett barnen Alvedon.
Citera
2025-06-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Föräldrarna är huvudmisstänkta i mina ögon iallafall, det kommer dom vara tills motsatsen bevisats.

Jag tror inte att de hade kunnat vara så aktiva i att leta efter henne så här länge i så fall.

Däremot tror jag att deras sätt att lämna barnen utan uppsikt gjorde att detta kunde ske. Så på så sätt är de väl skyldiga. Till den biten i varje fall. Tycker det är så märkligt hur de kunde göra det. Jag har själv småbarn och skulle aldrig tänka tanken att lämna dem ensamma i en lägenhet. Kidnappning kanske inte hade varit det första jag tänkt på kunde hända men drunkning! Det var ju en stor bassäng precis utanför… om något av barnen gick upp och letade efter föräldrarna och tog sig ut skulle de kunna hamna där och drunkna på ett ögonblick utan att föräldrarna märkte något … Hur fan tänkte de? De skulle inte ens höra barnen vakna och gråta därifrån de satt. Hur ofta tittade de till dem? Tänk om ett barn vaknade precis när en av dem som tittade till dem stängde dörren… hur långt var det tills de kom tillbaks? Helt sinnessjukt.
Citera
2025-06-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Hon kan ju legat död länge undangömd.Är ganska nyfiken på vad motivet är? Eller va det av ren olyckshändelse? Kate hade ju gett barnen Alvedon.

Alvedon mot vad?
Citera
2025-06-12, 00:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Alvedon mot vad?
I dokumentären (på Netflix) talades det om eller snarare spekulerades om att Alvedon kunde ges som sömnmedel, lät udda men vet ej själv. Alvedon är väl smärtstillande i första hand? Det framgick inte om sådant användes eller något annat om Alvedon.
Citera
2025-06-12, 07:33
Medlem
Citat:
Alvedon mot vad?
Dem säger det i Netflix dokumentär iallafall. Lite konstigt att ge alvedon till ett barn som ska sova tycker jag😅
Citera
2025-06-12, 15:40
Medlem
Citat:
Jag tror inte att de hade kunnat vara så aktiva i att leta efter henne så här länge i så fall.

Däremot tror jag att deras sätt att lämna barnen utan uppsikt gjorde att detta kunde ske. Så på så sätt är de väl skyldiga. Till den biten i varje fall. Tycker det är så märkligt hur de kunde göra det. Jag har själv småbarn och skulle aldrig tänka tanken att lämna dem ensamma i en lägenhet. Kidnappning kanske inte hade varit det första jag tänkt på kunde hända men drunkning! Det var ju en stor bassäng precis utanför… om något av barnen gick upp och letade efter föräldrarna och tog sig ut skulle de kunna hamna där och drunkna på ett ögonblick utan att föräldrarna märkte något … Hur fan tänkte de? De skulle inte ens höra barnen vakna och gråta därifrån de satt. Hur ofta tittade de till dem? Tänk om ett barn vaknade precis när en av dem som tittade till dem stängde dörren… hur långt var det tills de kom tillbaks? Helt sinnessjukt.

Finns ju inget som tyder på att det skett ett intrång av någon inkräktare i deras rum. Sen kan man undra hur det kan komma sig att lik+blodhunden som var väldigt skicklig kunde markera som den gjorde både i rummet och hyrbilen?

Och om man är oskyldig, varför ställer man inte upp på rekonstruktion, lögndetektortest m.m?
Citera
2025-06-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Vem lämnar ett gäng barn ensamma i en lägenhet i ett främmande land mitt i natten medans dem vuxna är några minuters promenad därifrån och dricker bärs?. Enligt min mening är det fruktansvärt naivt och gränsen till idiotiskt. Jag tror att Madeleine blev bortförd av ett äckel som visste mkt väl att föräldrarna va längre ner på gatan och att lägenheten va obevakad. I mitt huvud så får jag inte ihop det att ens föräldrar kan göra något så fruktansvärt att ta livet av sin egna dotter och sedan soppa bort bevis . Det MÅSTE vara han bruekner
Der var inte riktigt så. Föräldrarna var inte några minuter bort och drack bärs. Dom var på hotellkomplexet och åt kvällsmat med sina vänner. Säkerligen drack dom vin eller öl också som man brukar göra på semestern. Dom satt på uteserveringen på hotellkomplexet med endast poolen emellan. Där dom satt såg dom lägenheten. Ytterdörren skymdes av, om jag minns rätt av någon buske. Om något barn kommit ut genom dörren hade dom inte sett dörren öppnas pga busken men dom hade sett barnen när dom gått typ en meter. Vad jag läst var dom inte längre bort än man varit i ett eget hus med trädgård hemma. Dessutom gick dom varje halvtimma och kollade barnen. Dom var inte lämnade vind för våg. Möjligen är det klandervärt att göra det utomlands, men som jag fattade det sov alla 3 barnen bra och om dom vaknade brukade dom leka stilla i sin säng. Dom hade varit där så länge att hotellet var en trygg plats för barnen. Kanske var det inte värre att lämna barnen på hotellrummet än det är att lämna sina barn i sängkammaren sovandes medan man själv sitter på altanen och fikar eller äter.
Citera
2025-06-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Der var inte riktigt så. Föräldrarna var inte några minuter bort och drack bärs. Dom var på hotellkomplexet och åt kvällsmat med sina vänner. Säkerligen drack dom vin eller öl också som man brukar göra på semestern. Dom satt på uteserveringen på hotellkomplexet med endast poolen emellan. Där dom satt såg dom lägenheten. Ytterdörren skymdes av, om jag minns rätt av någon buske. Om något barn kommit ut genom dörren hade dom inte sett dörren öppnas pga busken men dom hade sett barnen när dom gått typ en meter. Vad jag läst var dom inte längre bort än man varit i ett eget hus med trädgård hemma. Dessutom gick dom varje halvtimma och kollade barnen. Dom var inte lämnade vind för våg. Möjligen är det klandervärt att göra det utomlands, men som jag fattade det sov alla 3 barnen bra och om dom vaknade brukade dom leka stilla i sin säng. Dom hade varit där så länge att hotellet var en trygg plats för barnen. Kanske var det inte värre att lämna barnen på hotellrummet än det är att lämna sina barn i sängkammaren sovandes medan man själv sitter på altanen och fikar eller äter.

Det är ändå mer eller mindre uteslutet att någon annan än föräldrarna är skyldiga, med största sannolikhet är det en olyckshändelse såklart så vill inte kalla dom för några kallhamrade mördare. Hade varit bättre om dom erkänt direkt såklart men nu är det som det är tyvärr..
Citera
2025-06-12, 21:57
Medlem
Citat:
Det är ändå mer eller mindre uteslutet att någon annan än föräldrarna är skyldiga, med största sannolikhet är det en olyckshändelse såklart så vill inte kalla dom för några kallhamrade mördare. Hade varit bättre om dom erkänt direkt såklart men nu är det som det är tyvärr..
Tveksamt om det är så enkelt. Det fanns ju flera saker som talade för att det kunde vara någon annan.
Vad är det som gör att det är uteslutet att det är någon annan än föräldrarna?
Citera
2025-06-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Tveksamt om det är så enkelt. Det fanns ju flera saker som talade för att det kunde vara någon annan.
Vad är det som gör att det är uteslutet att det är någon annan än föräldrarna?

Likdoften i deras rum+bil. Blodspår i rummet. Polisen kom tidigt fram till att ingen har brutit sig in. Det enda avtrycket på fönstret tex var från mamman. Som jag frågat tidigare med, om man nu vill hitta sin dotter och göra allt för att lösa det.. Varför vägra delta i rekonstruktionen, vägra lögndetektor och lämna 48 frågor obesvarade för polisen..

Det logiska borde väl vara att hjälpa till så mycket som möjligt om man nu själv inte är inblandad? Statistiken talar också sitt tydliga språk här..

Vad talar för någon annan enligt dig? Förstår inte hur du resonerar?
Citera
2025-06-12, 22:30
Medlem
Citat:
Finns ju inget som tyder på att det skett ett intrång av någon inkräktare i deras rum. Sen kan man undra hur det kan komma sig att lik+blodhunden som var väldigt skicklig kunde markera som den gjorde både i rummet och hyrbilen?

Och om man är oskyldig, varför ställer man inte upp på rekonstruktion, lögndetektortest m.m?

Antagligen eftersom de helt förlorat tilltron till den portugisiska polisen. Man ställer inte upp på sånt om man misstänker att de vill sätta dit en trots att man är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in