2025-06-09, 17:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Lazarus Online är en bra låt av Wolf Parade men vem fan är spelaren?
Inte en aning. Men hans namn lirar bra med Blåvitts pågående återuppståndelse.
Citera
2025-06-09, 19:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
tror ni gamle daniel amartey kan vara aktuell för dif? han är free agent för närvarande
Han är väl fortfarande free agent sen Besiktas (?) bröt kontraktet. Det där är nog en värvning att undvika.
Citera
2025-06-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Han är väl fortfarande free agent sen Besiktas (?) bröt kontraktet. Det där är nog en värvning att undvika.
Fortfarande Bosse Andersson vid rodret så jag utesluter inte någon Amartey, Bergström, Elias Andersson, Ulvestad, Mrabti, Chilufya eller varför inte allihopa?
Citera
2025-06-09, 21:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Fortfarande Bosse Andersson vid rodret så jag utesluter inte någon Amartey, Bergström, Elias Andersson, Ulvestad, Mrabti, Chilufya eller varför inte allihopa?
Av ovanstående känns Chilufya och kanske Mrabti som hyggliga värvningar i detta nuet? Har dock ingen stenkoll.
Citera
2025-06-10, 02:27
Medlem
girigfans avatar
Citat:
du har nog säkert rätt, var det han som förresten blev utesluten från landslaget pga bråk om pengar ifall jag inte missminner mig
Citera
2025-06-10, 07:26
Medlem
Citat:
Av ovanstående känns Chilufya och kanske Mrabti som hyggliga värvningar i detta nuet? Har dock ingen stenkoll.
Nej, det kan jag inte tycka faktiskt.
Att den nivån på spelare kommer tillbaka till allsvenskan och är lika bra eller bättre än sist kan knappt komma upp till 10% sannolikhet. Det var inte tal om några spelare som ”slaktade” serien när de spelade här heller.

Generellt måste DIF bort från Bosses kompisbeslut, framförallt när det handlar om spelare som betett sig illa för att komma bort från klubben tidigare. Sen verkar han skita i sånt, han gav Une och Finndell förlängningar trots att båda försökt bråka sig bort i närtid men sen velat förlänga när de insett att de är för dåliga för utlandsspel, då står Bosse där med öppna armar.

Lär väl vara samma för Mrabti som ju träningsvägrade sist han var här, för att tvinga fram en övergång till ett belgiskt mittenlag från klubben i hans ”hjärta”.

Och, och och…

31 år med två avslitna korsband i bagaget med, vad kan gå fel?
Citera
2025-06-10, 13:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Nej, det kan jag inte tycka faktiskt.
Att den nivån på spelare kommer tillbaka till allsvenskan och är lika bra eller bättre än sist kan knappt komma upp till 10% sannolikhet. Det var inte tal om några spelare som ”slaktade” serien när de spelade här heller.

Generellt måste DIF bort från Bosses kompisbeslut, framförallt när det handlar om spelare som betett sig illa för att komma bort från klubben tidigare. Sen verkar han skita i sånt, han gav Une och Finndell förlängningar trots att båda försökt bråka sig bort i närtid men sen velat förlänga när de insett att de är för dåliga för utlandsspel, då står Bosse där med öppna armar.

Lär väl vara samma för Mrabti som ju träningsvägrade sist han var här, för att tvinga fram en övergång till ett belgiskt mittenlag från klubben i hans ”hjärta”.

Och, och och…

31 år med två avslitna korsband i bagaget med, vad kan gå fel?
Jag håller så klart med i det du skriver, men Mrabti har väl fått något slags försenat genomslag vid 27 års ålder i Belgien, där han i princip har varit en bärande spelare i Mechelen sen han kom. Hade glömt att han uppförde sig illa dock. Kanske har han vuxit upp till slut?

Chilufya får som jag förstått det inte spela särskilt mycket, och har väl agerat rotationsspelare, men har faktiskt lyckats med ett hyggligt poängsnitt när han väl fått chansen. Chilufya är en väldigt endimmensionell spelare men som har väldigt tydliga kvaliteter som kan bli väldigt bra om dom utnyttjas på rätt sätt. Tror faktiskt han hade hittat rätt igen i DIF. Behöver liksom en omstart och hade nog uppskattat chansen.
Citera
2025-06-10, 13:38
Medlem
Citat:
Jag håller så klart med i det du skriver, men Mrabti har väl fått något slags försenat genomslag vid 27 års ålder i Belgien, där han i princip har varit en bärande spelare i Mechelen sen han kom. Hade glömt att han uppförde sig illa dock. Kanske har han vuxit upp till slut?

Chilufya får som jag förstått det inte spela särskilt mycket, och har väl agerat rotationsspelare, men har faktiskt lyckats med ett hyggligt poängsnitt när han väl fått chansen. Chilufya är en väldigt endimmensionell spelare men som har väldigt tydliga kvaliteter som kan bli väldigt bra om dom utnyttjas på rätt sätt. Tror faktiskt han hade hittat rätt igen i DIF. Behöver liksom en omstart och hade nog uppskattat chansen.
Håller med om att det är två duktiga spelare, men tycker inte att någon av de är rätt för vart Djurgården står 2025. Man är körda i ligan, inget Europa.

Vägen framåt bör rimligen vara att försöka sätta sitt spel och spela in unga spelare. Den konkurrensfördel man har, med försäljningarna av Bergvall och Dahl samt de kommande försäljningarna av Gulliksen och Kosugi - är att man blivit en attraktiv klubb för stora, unga nordiska talanger.

Man har kapital att investera tungt i den typen av värvningar och god möjlighet att få avkastning om något år sett till facitet.

Ska man ta in etablerade spelare ska det vara spelare som är tydliga ledare, då den varan knappt existerar i nuvarande trupp. Har inte den bilden av Mrabti och tror dessutom en sån värvning är helt osannolik ändå givet att han är ordinarie och har ett år kvar på kontraktet.
Citera
2025-06-10, 14:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Hade jag varit gårdare så hade jag skrivit av den här säsongen. Att köpa dyra ålderstigna spelare från Belgien för att försöka rädda en 5:e plats känns vanskligt. Ta sikte på 2026 istället.
Citera
2025-06-10, 14:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Anel:
🚨 Hammarby IF vill värva Nicklas Röjkjaer, 26, och har dansken som ett toppmål i sommar. Klubben väntas göra en konkret framstöt i närtid – där Bajen förbereder ett bud på dansken.
https://x.com/AnelAvdic/status/1932416907220746686

Oavsett om det blir Röjkjaer eller inte så verkar vi sikta högt.
Citera
2025-06-10, 15:24
Medlem
trazkeis avatar
Hoppas verkligen inte Mjällby säljer Röjkjaer till Bajen. Det finns ingen logik alls i den affären. Skulle vara om Bajen betalar mycket mer än vad dom lär få för honom senare i år ändå. Om Bajen budar typ 50 miljoner borde dom lyssna, allt annat borde dom avvisa direkt.
Citera
2025-06-10, 15:33
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Anel:
🚨 Hammarby IF vill värva Nicklas Röjkjaer, 26, och har dansken som ett toppmål i sommar. Klubben väntas göra en konkret framstöt i närtid – där Bajen förbereder ett bud på dansken.
https://x.com/AnelAvdic/status/1932416907220746686

Oavsett om det blir Röjkjaer eller inte så verkar vi sikta högt.
Om inte MaIF var beredda släppa honom innan säsongen lär dom ju inte vara beredda att göra det i sommaruppehållet, om inte Bajen är beredd att betala långt över vad utländska klubbar vill göra.
Känns som en rökridå för andra värvningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in