2025-07-10, 15:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Japanen verkar ju vara lite samma typ, en MB/VB-hybrid. Men Pinas försvinner antingen nu eller i vinter så det hade väl vart klokt att börja förbereda ersättaren om det inte ska bli en extern lösning.
Det är så man tänkt. Ganska klokt att spela in honom i HTFF under hösten. Jonathan Karlsson och Strand kan täcka upp vid behov under hösten. Strand kommer också att lämna i vinter och Jonathan Karlsson tror jag mycket på. Om man bara kan välja en kant och position på honom
Citera
2025-07-10, 15:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är så man tänkt. Ganska klokt att spela in honom i HTFF under hösten. Jonathan Karlsson och Strand kan täcka upp vid behov under hösten. Strand kommer också att lämna i vinter och Jonathan Karlsson tror jag mycket på. Om man bara kan välja en kant och position på honom
Det löser sig säkert över tid men det talar väl lite om hur stor skillnad ni har mellan startelva och bänk när båda ersättarna är högerfotade spelare, varav en verkar vara lika mycket ytter som ytterback. Men ska ligga lågt som både AIK-supporter och uttalad skeptiker kring vänsterfotade spelare
Citera
2025-07-10, 16:34
Medlem
Valvantos avatar
Adjei klar. Forza!
Citera
2025-07-10, 16:48
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Japanen verkar ju vara lite samma typ, en MB/VB-hybrid. Men Pinas försvinner antingen nu eller i vinter så det hade väl vart klokt att börja förbereda ersättaren om det inte ska bli en extern lösning.
Tror inte vi släpper honom i sommar. Han får nog spela ut kontraktet. Som sagt japanen är en långsiktig ersättare.
Citera
2025-07-10, 16:57
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Lite oväntat att han hamnade i OBOS-ligan. Trodde det fanns allsvenska intressenter?

Jag håller med, jag trodde det också, men det är väl mycket möjligt att ÖSK behöver ha in snabba pengar, det är väl en 3-4 nyförvärv som ska köpas in snabbt nu vad jag har förstått.
Citera
2025-07-10, 20:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det löser sig säkert över tid men det talar väl lite om hur stor skillnad ni har mellan startelva och bänk när båda ersättarna är högerfotade spelare, varav en verkar vara lika mycket ytter som ytterback. Men ska ligga lågt som både AIK-supporter och uttalad skeptiker kring vänsterfotade spelare
Jonathan är bra på båda fötterna (tvåfotad) och har spelat till höger som ytter och back - my bad. Jag skulle vilja se honom till vänster och mitt önskemål blev till en ”sanning” vilket tyvärr ej korrelerar med verkligheten. Så, jag backar på den.
Citera
2025-07-11, 09:27
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jonathan är bra på båda fötterna (tvåfotad) och har spelat till höger som ytter och back - my bad. Jag skulle vilja se honom till vänster och mitt önskemål blev till en ”sanning” vilket tyvärr ej korrelerar med verkligheten. Så, jag backar på den.

Skulle inte förvåna mig en sekund om vi går in i säsongen 26 med Jonte Karlsson till höger och Yusei Shima till vänster på backposition. Har inte sett den senare själv men jävlar vad det regnat lovord över honom.. Lär bli åka av ifall det är en korrekt gissning.
Citera
2025-07-11, 20:50
Medlem
a.e.gs avatar
Flataker klar nu för oss och enligt mina välinitierade norska källor kan det antingen bli succé eller flopp. Vissa säger tillochmed att det hela kan bli mediokert. Vi får se men jag litar på mina källor.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2025-07-11, 22:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Flataker klar nu för oss och enligt mina välinitierade norska källor kan det antingen bli succé eller flopp. Vissa säger tillochmed att det hela kan bli mediokert. Vi får se men jag litar på mina källor.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Succé, mediokert eller flopp. Kommer aldrig minnas var jag hörde det först 😄
Citera
2025-07-11, 22:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Utgående kontrakt, har pangat in en del mål i norska andraligan och har en del matcher för dom norska ungdomslagen, senast 2023 dock. Kan landa precis hur som helst, typ. Att spela anfallare i AIK är en otacksam roll dock som jag har svårt att se en 20 årig norrman erövra under sin första säsong. Tveksamt om det kan bli sämre än med Kakan dock..
Citera
2025-07-11, 23:00
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Nu är det samma källor som viskade i mitt öra när jag avslöjade Borges som även han kom från norska ligan så här har jag verkligen på fötterna eller fottene som de säger i Norge.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2025-07-11, 23:09
Medlem
baggebo1s avatar
Känns inte som en "jakt på SM-guld"-värvning för AIK. Men det är nya tider nu post-Berntsen och det är de unga pojkarna som lockar. 20 år är väl på gränsen för för mogen för den nya ledningen men fick duga.

Jag tror styrelsen/ledningen kommer ge bort guldet, och det är för jävligt. Vi har redan sett hur de här unga spelarna som tvingats in lett till onödiga måltapp och förluster. Gnagarna är stockholmare till största del dock så de tuggar i sig korkat och glatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in