2025-06-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Dom är inte anonyma.
Och maxhastighet vid havsnivå är väl inget fenomen?
Varenda motorcykel, bil, you name it har väl en maxhastighet angiven?
Vilken max angiven hastighet har Volvo 740 enligt tillverkarens specifikation respektive hur fort kan en Volvo 740 köra?

Citat:
Jag hittar ingenting alls om hur fort en 757 kan flyga vid sea level, det tycker jag är konstigt.
Det är inte särskilt konstigt att det finns begränsad erfarenhet av vid vilken fart en 757 inte längre går hålla riktad sjunkande mot marken.

Hur fort en 757 maximalt får framföras enligt certifieringen är dock lätt ta reda på.

Hade du någon källa som säger att ett Boeing 757 inte kan öka från 700 km/h 850 km/h vid fullt gaspådrag samtidigt som det sjunker från 500 meter till marknivå på 15 sekunder?
Senast redigerad av Prudent 2025-06-08 kl. 18:38.
Citera
2025-06-08, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vilken max angiven hastighet har Volvo 740 enligt tillverkarens specifikation respektive hur fort kan en Volvo 740 köra?

Det är inte särskilt konstigt att det finns begränsad erfarenhet av vid vilken fart en 757 inte lämgre går hålla riktad sjunkande mot marken.

Hur fort en 757 maximalt får framföras enligt certifieringen är dock lätt ta reda på.

Hade du någon källa som säger att ett Boeing 757 inte kan öka från 700 km/h 850 km/h vid fullt gaspådrag samtidigt som det sjunker från 500 meter till marknivå på 15 sekunder?
Nej.
Citera
2025-06-08, 18:58
Medlem
Citat:
Jo dom skulle byta ut ett plan fullt med studenter/ungdomar.

Det är svårt att få fram fakta om Vno, Vmo och alla dessa hastigheter så jag har helt enkelt lyssnat på flygingenjörer och piloter.

Edit: jag fick fram siffran 460 km/h vid 3000 meter, vet ej om det stämmer

Exakt hur vet du att det verkligen är riktiga flygingenjörer och piloter du ska ha lyssnat på, och att dessa verkligen är seriösa, och att det hela inte är manipulerat på nåt sätt, t ex att det är klippt bort eller editerat något som gör att svaren inte är på just det som ursprungligen frågades etc. T ex så betedde sig konspirationstroende synnerligen bedrägligt när det visade klipp från tornens ras för en ledande demoleringsexpert och hade klippt bort det väsentliga som visade planens krasch etc.

Och varför väljer du att ignorera/förneka det faktum att det finns gott om piloter etc, och inte minst videofilmer där stora passagerarplan flyger i liknande hastigheter ca 20 m över backen, helt utan problem…. Du fick detta och de filmerna serverade med sked förra gången du lallade om detta, och fick dem nu nyss igen av SnakePlisssken…
Menar du att det är seriöst att bete dig som du gör…?

Sen angående missil, så har jag och andra förklarat detta för dig, ingående.
Hur kan en missil göra ett så stort hål, och alla demolerande energier är riktade in i fasaden och vidare in i byggnaden i samma riktning. En missil ska penetrera och sen där inne brisera och då sprids de demolerande energierna åt alla håll utåt från punkten där det briserar. Och hur fan skulle en missil klar att ge avtryck/skador inåt på fasaden som stämmer exakt med vingar och motorer på ett sådant passagerarplan som störtade in i byggnaden….?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-06-08 kl. 19:06.
Citera
2025-06-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Då tror du fel. Det var Pentagon som var deras mål.
Däremot var målet för United 93, Vita Huset.

4 plan totalt:
2 avsedda för USAs mest stolta symboler för deras kapitalism = world trade center-byggnaderna.
2 avsedda för USAs kärna och hjärta, det vill säga Pentagon och Vita Huset. Klart som korvspad. Otroligt att någon ens kan ifrågasätta den logiken.

Capitol där kongressen hänger var de som kapat United 93 ute efter
Citera
2025-06-08, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Exakt hur vet du att det verkligen är riktiga flygingenjörer och piloter du ska ha lyssnat på, och att dessa verkligen är seriösa, och att det hela inte är manipulerat på nåt sätt, t ex att det är klippt bort eller editerat något som gör att svaren inte är på just det som ursprungligen frågades etc. T ex så betedde sig konspirationstroende synnerligen bedrägligt när det visade klipp från tornens ras för en ledande demoleringsexpert och hade klippt bort det väsentliga som visade planens krasch etc.

Och varför väljer du att ignorera/förneka det faktum att det finns gott om piloter etc, och inte minst videofilmer där stora passagerarplan flyger i liknande hastigheter ca 20 m över backen, helt utan problem…. Du fick detta och de filmerna serverade med sked förra gången du lallade om detta, och fick dem nu nyss igen av SnakePlisssken…
Menar du att det är seriöst att bete dig som du gör…?

Sen angående missil, så har jag och andra förklarat detta för dig, ingående.
Hur kan en missil göra ett så stort hål, och alla demolerande energier är riktade in i fasaden och vidare in i byggnaden i samma riktning. En missil ska penetrera och sen där inne brisera och då sprids de demolerande energierna åt alla håll utåt från punkten där det briserar. Och hur fan skulle en missil klar att ge avtryck/skador inåt på fasaden som stämmer exakt med vingar och motorer på ett sådant passagerarplan som störtade in i byggnaden….?
Jag har inte sett några filmer med en Boeing 757 som flyger några meter över marken i 800 km/h (vad jag kan minnas).

Sedan tror jag inte italienska tv-kanalen Rai är så dumma att dom tar med falska piloter för att sprida ogrundade konspirationsteorier, men vad vet jag?

Lite kul att det blev en konspirationsteori om Rai från debunkarna!
Senast redigerad av adaptern 2025-06-08 kl. 20:53.
Citera
2025-06-08, 22:38
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag har inte sett några filmer med en Boeing 757 som flyger några meter över marken i 800 km/h (vad jag kan minnas).

Sedan tror jag inte italienska tv-kanalen Rai är så dumma att dom tar med falska piloter för att sprida ogrundade konspirationsteorier, men vad vet jag?

Det kan inte vara så att framtida piloter ska behöva titta på Rai för att vet hur fort de kan flyga på en viss höjd över marken innan flygplanet vibrerar sönder, så därför måste den informationen finnas, men den går inte att hitta?

Sen säger inte över marken nånting för marken kan vare lägre än havsytan och den kan vara 8000 meter över havsytan. Utöver det så påverkas planet av barometertrycket som egentligen är samma sak som höjd.

800 km/h är inte en så hög hastighet numera, ett modernt flygplan kan kan flyga så fort som motorerna orkar, oavsett höjd.

Och sen när det gäller flutter så är det ett problem för flyget, men när de designar moderna flygplan så tas det med i beräkningarna redan på designstadiet, sen går flygplanen genom minutiösa tester där flutter balanceras bort på roderytorna.
Citera
2025-06-09, 12:37
Medlem
Citat:

Och de piloterna hade specifik kunskap om just aktuellt plan, eller vara de bara piloter som inte ens själva flugit aktuellt flygplan eller bara flugit mindre enklare plan…

Och månenes du att andra stora passagerarplan kan flyga så fort och lågt, men absolut inte det plan som träffade Pentagon…?

Och vad menar du skulle ha skett om det så hade börjat ”fluttrat”…?
Det vi vet från flygdata är att planet närmast ”dök” ner mot Pentagon och minskade höjden med ca 500m de sista 15 sekunderna eller så, och bara de allra sista få sekunderna ”planade ut” och smög utmed marken, nästan slog i den strax före den smällde in i fasaden. Så vad menar du hade hänt om det blivit världens flutter de sista säg 1-5 sekunderna…? Tror du flera hundra ton flygplan i ca 700-800kmh (eller om så bara 300-500kmh) skulle ha tvärstannat och inte träffat fasaden…? Eller kan man med fog anta att alla dessa hundratals ton flygplan i den hastigheten i alla fall hade kanat vidare och brakat in i fasaden….?

Och vilken otur du hade som råkade missa att svara med ett enda ord om det jag skrev om missilen, för det var väl inte avsiktligt av dig..?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-06-09 kl. 12:45.
Citera
2025-06-09, 13:52
Bannlyst
Citat:
Och de piloterna hade specifik kunskap om just aktuellt plan, eller vara de bara piloter som inte ens själva flugit aktuellt flygplan eller bara flugit mindre enklare plan…

Och månenes du att andra stora passagerarplan kan flyga så fort och lågt, men absolut inte det plan som träffade Pentagon…?

Och vad menar du skulle ha skett om det så hade börjat ”fluttrat”…?
Det vi vet från flygdata är att planet närmast ”dök” ner mot Pentagon och minskade höjden med ca 500m de sista 15 sekunderna eller så, och bara de allra sista få sekunderna ”planade ut” och smög utmed marken, nästan slog i den strax före den smällde in i fasaden. Så vad menar du hade hänt om det blivit världens flutter de sista säg 1-5 sekunderna…? Tror du flera hundra ton flygplan i ca 700-800kmh (eller om så bara 300-500kmh) skulle ha tvärstannat och inte träffat fasaden…? Eller kan man med fog anta att alla dessa hundratals ton flygplan i den hastigheten i alla fall hade kanat vidare och brakat in i fasaden….?

Och vilken otur du hade som råkade missa att svara med ett enda ord om det jag skrev om missilen, för det var väl inte avsiktligt av dig..?
Det var piloter som flugit stora passagerarplan och även stridsflyg.

Vad borde jag kommenterat om ditt trams angående hålet i Pentagon och missilen menar du?
Citera
2025-06-09, 17:54
Medlem
Citat:
Det var piloter som flugit stora passagerarplan och även stridsflyg.

Vad borde jag kommenterat om ditt trams angående hålet i Pentagon och missilen menar du?

Ok, då tolkar jag det som att du erkänner att du är för dum för att förstå att det är frågor, även när de skrivna i klartext…. För du såg altså inte att jag ställde frågor till dig ang ditt svammel om missil…?
Citera
2025-06-09, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ok, då tolkar jag det som att du erkänner att du är för dum för att förstå att det är frågor, även när de skrivna i klartext…. För du såg altså inte att jag ställde frågor till dig ang ditt svammel om missil…?
Tycker du hålet i Pentagon ser ut som att en Boeing precis kraschat rakt in?
Citera
2025-06-09, 18:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Tycker du hålet i Pentagon ser ut som att en Boeing precis kraschat rakt in?
Hur hann de placera ut så mycket delar från en Boeing så snabbt efter kraschen och om det var en missil måste de hittat mängder med spår efter sprängmedel?
Citera
2025-06-09, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hur hann de placera ut så mycket delar från en Boeing så snabbt efter kraschen och om det var en missil måste de hittat mängder med spår efter sprängmedel?
Enligt flera vittnen så var där inga spår efter något flygplan initialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in