2025-06-08, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Länka källan du fick fram den siffran från så får du hjälp kolla om det stämmer
http://hibdz.skydiving.co.uk/757/757_tech/contents.htm

Men jag kollade lite noggrannare nu och det verkade bara handla om ekonomisk energiförbrukning...

Jag hittar ingenting alls om hur fort en 757 kan flyga vid sea level, det tycker jag är konstigt.
Citera
2025-06-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Men jag kollade lite noggrannare nu och det verkade bara handla om ekonomisk energiförbrukning...

Jag hittar ingenting alls om hur fort en 757 kan flyga vid sea level, det tycker jag är konstigt.
Länken går till en indexsida och visar inte det du påstod. Vi ska inte behöva leta oss fram. Peka/källhänvisa direkt till uppgiften du påstår
Citat:
Det är svårt att få fram fakta om Vno, Vmo och alla dessa hastigheter så jag har helt enkelt lyssnat på flygingenjörer och piloter.

Edit: jag fick fram siffran 460 km/h vid 3000 meter, vet ej om det stämmer
Citera
2025-06-08, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Länken går till en indexsida och visar inte det du påstod. Vi ska inte behöva leta oss fram. Peka/källhänvisa direkt till uppgiften du påstår
Jag skrev ju att jag kollade noggrannare och det verkade gälla typ ekonomisk flygning.
Läser du inte svaren du får?
Citera
2025-06-08, 14:28
Medlem
Citat:

Är det inte lite märkligt att det är så svårt att hitta den informationen, trots att alla flygingenjörer och piloter du pratat med verkar veta?
Citera
2025-06-08, 14:28
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att jag kollade noggrannare och det verkade gälla typ ekonomisk flygning.
Läser du inte svaren du får?
Jo jag läser, men källhänvisningen är lika värdelös oavsett.
Det är återkommande så att du är extremt otydlig i dina källhänvisningar. Läsarna ska inte behöva leta sig fram.
Citera
2025-06-08, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare
Är det inte lite märkligt att det är så svårt att hitta den informationen, trots att alla flygingenjörer och piloter du pratat med verkar veta?
Mycket mycket märkligt.

Tycker inte du det är märkligt att det är så svårt att få information om detta?
Senast redigerad av adaptern 2025-06-08 kl. 15:03.
Citera
2025-06-08, 15:12
Medlem
Citat:
Mycket mycket märkligt.

Tycker inte du det är märkligt att det är så svårt att få information om detta?
Fenomenet som ingen känner till förutom de anonyma flygingenjörerna du pratat med?
Citera
2025-06-08, 15:47
Bannlyst
Citat:
Fenomenet som ingen känner till förutom de anonyma flygingenjörerna du pratat med?
Dom är inte anonyma.
Och maxhastighet vid havsnivå är väl inget fenomen?
Varenda motorcykel, bil, you name it har väl en maxhastighet angiven?
Citera
2025-06-08, 16:30
Medlem
Citat:
Dom är inte anonyma.
Och maxhastighet vid havsnivå är väl inget fenomen?
Varenda motorcykel, bil, you name it har väl en maxhastighet angiven?
Du försöker hävda att det är omöjligt att framföra ett flygplan snabbt vid havsnivå. Din enda källa på det är "alla flygingenjörer du pratat med". Men varken du eller jag har lyckats hitta något som antyder att det skulle vara så, utöver då dina flygingenjörskompisar som uppenbarligen gått under jord.
Citera
2025-06-08, 16:31
Bannlyst
Citat:
Du försöker hävda att det är omöjligt att framföra ett flygplan snabbt vid havsnivå. Din enda källa på det är "alla flygingenjörer du pratat med". Men varken du eller jag har lyckats hitta något som antyder att det skulle vara så, utöver då dina flygingenjörskompisar som uppenbarligen gått under jord.
Jag har inte pratat med några flygingenjörer.

Är du full?
Citera
2025-06-08, 16:36
Medlem
Citat:
Jag bara citerar piloter och flygingenjörer jag lyssnat på.
Jag har ingen aning om ifall dom har rätt eller inte.

Citat:
Jag har inte pratat med några flygingenjörer.

Är du full?
Du är alltså inte ens tillräckligt insatt för att ha pratat med folk, utan har lyssnat på någon foliehattspodd där vem som helst kan utge sig för att vara expert?
Citera
2025-06-08, 16:40
Bannlyst
Citat:
Du är alltså inte ens tillräckligt insatt för att ha pratat med folk, utan har lyssnat på någon foliehattspodd där vem som helst kan utge sig för att vara expert?
Jag lyssnade på italiensk tv bl a.

Riktiga piloter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in