2025-06-06, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henrich-zachariaz
Tänker att det är lite svårt att fejka något som dels direktsänds och dels bevittnas av hundratusentals människor på plats. Men kanske alla bara inbillade sig.
Ingen tror nog att det var fejk...
Citera
2025-06-06, 18:48
Medlem
lunarluddes avatar
Såg en videosnutt av när flygplanet åker längst marken och kraschar in i Pentagon, otroligt att piloten överhuvudtaget klarade det där, alltså att åka som en "bil" längst den asfalterade vägen med flygplanet rakt in i Pentagon, läste att en erfaren pilot hade sagt att det där är extremt svårt att göra.
Citera
2025-06-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Såg en videosnutt av när flygplanet åker längst marken och kraschar in i Pentagon, otroligt att piloten överhuvudtaget klarade det där, alltså att åka som en "bil" längst den asfalterade vägen med flygplanet rakt in i Pentagon, läste att en erfaren pilot hade sagt att det där är extremt svårt att göra.

Det var i princip inget som gjordes kontrollerat, utan de strök i backen för tidigt och i princip kanade in i byggnaden. Det är egentligen inte alls svårt att lägga ner ett flygplan på buken så det kasar vidare på backen, det svåra är att att lyckas göra det i exakt rätt tidpunkt om det nu skulle vara ett krav.

Men dessa kapare träffade Pentagons fasad mer genom en halvmiss.
Citera
2025-06-07, 01:30
Medlem
Knattarnas avatar
Om kaparna fick gudomlig vägledning förklarar det allting.

Alla kapare var starkt troende, och naturligtvis bad de till Gud innan dådet. Om Gud gav dem styrka, beslutsamhet och vägledning under akten behövs inga konspirationsteorier.
Citera
2025-06-07, 08:12
Medlem
Knattarnas avatar
Fast mer seriöst, här är en video på när en amatör återskapar flygrutten i en flygsimulator utan problem:

https://www.youtube.com/watch?v=UaOLpeTC7hY
Citera
2025-06-07, 11:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ja den var ju seriös... 🤣
Jag tycker det såg seriöst ut.

Vad menar du är problemet?
Citera
2025-06-07, 11:44
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Det man slås av är ju också hur låg bebyggelse det verkligen var under kilometerna fram till Pentagon. Det ser ut som platta villaförorter bara.

Det borde inte vara några större konstigheter att flyga lågt över vanliga villor på väg mot ett sådant landmärke som Pentagon.
Citera
2025-06-07, 12:35
Bannlyst
Citat:

Den riktiga rutten som flögs var ju mycket lägre och flygplanet måste ju vibrerat något oerhört i den hastigheten.
Citera
2025-06-07, 12:51
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Den riktiga rutten som flögs var ju mycket lägre och flygplanet måste ju vibrerat något oerhört i den hastigheten.
Ok. Så det var ett flygplan som flög in i Pentagon. Det är är ju bra attdu erkänner det i alla fall.

Men varför skulle det vibrera?
Citera
2025-06-07, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ok. Så det var ett flygplan som flög in i Pentagon. Det är är ju bra attdu erkänner det i alla fall.

Men varför skulle det vibrera?
Jag vet inte vad som träffade Pentagon.

Ett flygplan som flyger så lågt i nästan 900 km/h börjar skaka väldigt mycket av luftmotståndet.
Citera
2025-06-07, 13:01
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag vet inte vad som träffade Pentagon.

Ett flygplan som flyger så lågt i nästan 900 km/h börjar skaka väldigt mycket av luftmotståndet.
Men du vet ju att flygrutten var var mycket lägre, hur kan du veta det om det inte var ett flygplan?

Och hur vet du att det gick i 900kmh?

Varför tror du att planet skulle skulle vibrera bara för att det flyger nära marken?
Senast redigerad av Västkustskt 2025-06-07 kl. 13:03.
Citera
2025-06-07, 13:05
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det man slås av är ju också hur låg bebyggelse det verkligen var under kilometerna fram till Pentagon. Det ser ut som platta villaförorter bara.

Det borde inte vara några större konstigheter att flyga lågt över vanliga villor på väg mot ett sådant landmärke som Pentagon.
Jag kan inte heller tänka mig att det skulle vara nåt större problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in