2025-06-03, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Varje gång du nämner Israel i trådar om 9/11 sätter du strålkastarljuset på just Israel.

Jaha? Vad spelar det för roll menar du? Att du själv med din bias börjar tänka på att judar är skyldiga bara för att jag nämner att en annan stele också gör det - det är ju knappast mitt fel.
Citera
2025-06-03, 15:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Detta är vad jag läst, mer har jag inte:
https://thewashingtonstandard.com/the-dancing-israelis-the-forgotten-documented-element-of-9-11/#:~:text=The%20picture%20of%20Kurzberg%20with%20th e%20lit%20lighter,be%20photo%20%235%20in%20the%20n ew%20FOIA%20release.

"The picture of Kurzberg with the lit lighter appears to be photo #5 in the new FOIA release. Yet, the picture released includes a visible date of September 10, 2001, the day before the attacks, as do two other photos — images #7 and #8 in the collection — whereas all other photos with dates show only the month and the year (9 ‘01). The FOIA release did not provide any information as to the apparent discrepancy in dates.

While this could be explained away as the camera in question being programmed with a slightly inaccurate date, that doesn’t seem to be the case for two reasons. First, only three out of the 14 pictures appear to carry that date and, second, previously declassified FBI reports report an eyewitness adamantly stating that Sivan Kurzberg had visited the Doric Apartments on September 10, 2001 at around 3 p.m. with at least one other man, with whom he was conversing in a foreign language, and had identified himself as a “construction worker” to a tenant (page 61 of declassified FBI report)."

Det går säkert att hitta bilden nånstans, jag har inte letat så noga efter den.

Nej du kan inte ha letat särskilt noga om du inte ens märkte att den finns med i länken du just delade - men det gör den - 2 ggr. Där finns även ytterligare diskussion om datumet: Both have stated that all pictures were likely to have been taken on the day of the attacks. One reason given for the appearance of the date of September 10, 2001 in only some of the photos is due to the heavy editing, which rendered it invisible in the remaining photos. Dawson asserted that the incorrect date was due to the Israelis’ panicking when they were pulled over and attempting to edit the date and hour on the camera upon the arrest in an effort to hide the evidence. Another explanation put forth is that it was the result of a camera configuration error.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-06-03 kl. 15:24.
Citera
2025-06-03, 15:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Detta är vad jag läst, mer har jag inte:
https://thewashingtonstandard.com/the-dancing-israelis-the-forgotten-documented-element-of-9-11/#:~:text=The%20picture%20of%20Kurzberg%20with%20th e%20lit%20lighter,be%20photo%20%235%20in%20the%20n ew%20FOIA%20release.

"The picture of Kurzberg with the lit lighter appears to be photo #5 in the new FOIA release. Yet, the picture released includes a visible date of September 10, 2001, the day before the attacks, as do two other photos — images #7 and #8 in the collection — whereas all other photos with dates show only the month and the year (9 ‘01). The FOIA release did not provide any information as to the apparent discrepancy in dates.

While this could be explained away as the camera in question being programmed with a slightly inaccurate date, that doesn’t seem to be the case for two reasons. First, only three out of the 14 pictures appear to carry that date and, second, previously declassified FBI reports report an eyewitness adamantly stating that Sivan Kurzberg had visited the Doric Apartments on September 10, 2001 at around 3 p.m. with at least one other man, with whom he was conversing in a foreign language, and had identified himself as a “construction worker” to a tenant (page 61 of declassified FBI report)."

Det går säkert att hitta bilden nånstans, jag har inte letat så noga efter den.
Fast på den bilden som jag sett så brinner tornen i bakgrunden när han håller upp tändaren så det måste vara datumet som är fel i kameran.
Citera
2025-06-03, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaha? Vad spelar det för roll menar du? Att du själv med din bias börjar tänka på att judar är skyldiga bara för att jag nämner att en annan stele också gör det - det är ju knappast mitt fel.
Jag bara påpekar att det är kontraproduktivt för din sida.
Citera
2025-06-03, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Fast på den bilden som jag sett så brinner tornen i bakgrunden när han håller upp tändaren så det måste vara datumet som är fel i kameran.
Det finns nog bilder på både när den brinner och inte brinner.
Citera
2025-06-03, 15:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det finns nog bilder på både när den brinner och inte brinner.
Du menar han tog en bild den tionde när tornen var hela och så åkte han tillbaks till samma ställe den elfte och tog samma bild när de brann?
Citera
2025-06-03, 15:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag bara påpekar att det är kontraproduktivt för din sida.
Då får det gärna vara det - korkade argument är värda att belysa.
Citera
2025-06-03, 15:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

De brinner ju mycket sannolikt även på detta foto - det är bara det att bilden är så utfrätt/censurerarad så tornen inte syns.
Citera
2025-06-03, 16:33
Bannlyst
Citat:
Du menar han tog en bild den tionde när tornen var hela och så åkte han tillbaks till samma ställe den elfte och tog samma bild när de brann?
Det verkar så ja.
Citera
2025-06-03, 17:25
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det verkar så ja.
Har du sett kort där han står med tändaren med wtc som bakgrunden inte brinner?
Citera
2025-06-03, 17:35
Bannlyst
Citat:
Har du sett kort där han står med tändaren med wtc som bakgrunden inte brinner?
Nej jag har bara läst att kameran visade på datumet 10:e september.

Det finns ganska mycket mer att läsa angående just Israel och 9/11. Därför tyckte jag det var konstigt att snake styrde in tråden på Israel.
Senast redigerad av adaptern 2025-06-03 kl. 17:41.
Citera
2025-06-06, 13:32
Medlem
Tänker att det är lite svårt att fejka något som dels direktsänds och dels bevittnas av hundratusentals människor på plats. Men kanske alla bara inbillade sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in