Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Du kämpar verkligen för att missförstå med flit.
Säljer du aktier motsvarande PRISET för en BTC, kommer det räcka till att köpa 1st BTC på spotmarknaden. <--- Var självklart vad som avsågs, men nu är det förtydligat.
Låt oss vara oeniga. Marknaden kanske inser det du insett snart, och då dumpar priset snabbt. Eller så har du helt enket fel.
Allt detta förklarades tydligt i Bitcoinpodden jag länkade till för någon vecka sedan. Fick känslan av att du lyssnade och förstod allt det där?
Ja, jag tror jag förstod, men det hindrar inte att det, åtminstone på typ ett års sikt, är bättre att sälja MSTR och köpa spot-BTC för pengarna när premien ligger högt.
Sedan är frågan om 1,8 ska räknas som högt. I november toppade den på hela 3,4 så då hade det varit än förträffligare att sälja aktier och köpa spot-BTC. Även med fortsatt årlig tillväxtfaktor om 1,7 hade det tagit flera år att komma i kapp den som sålde då och köpte spot. (Notera att premien var ~1 i början av 2024, så då hade man inte vunnit något på att sälja MSTR och köpa spot-BTC, och man hade inte heller drivit upp bitcoinpriset genom att göra så.)