Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-05, 21:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Välkommen till framtiden, hur klarade vi oss utan den förr? Har ett företag en konstig leveransmodell, beställ hos någon annan istället!
Precis. Själv avstår jag från att köpa när leveransvillkoren kräver att jag drar ner byxorna, böjer mig framåt och installerar en app. Hade fler gjort så och köpvägrat hade nog systemet ändrats rätt fort.
Citera
2025-06-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Instabox gör ungefär så - ingen app behövs, bara en 8-siffrig kod. Denna kan säljaren kommunicera via mail (vilket Amazon gör) men standardförfarandet är annars att skicka den via SMS. Om man skrivit fel telefonnummer ska det enligt deras supportsidor gå att ändra så länge man har tillgång till mailadressen som beställningen gjordes från (förhoppningsvis med någon procedur som inte bara litar på avsändaradressen utan även bekräftar att man verkligen kan ta emot mail på adressen).

Är kontot kopplat till epostadressen men inte till telefonnumret på Instabox? För jag har skapat konto och loggat in på i appen, men paket jag tar emot hamnar inte där. Jag använder olika epostadresser för allting, nätshoppar, webbsidor, appar m.m,, så alltså använder jag inte samma epostadress i instaboxappen som när jag beställer något som skickas med instabox, men jag använder samma telefonnummer, men det fungerar inte?
Senast redigerad av Hominem 2025-06-05 kl. 22:21.
Citera
2025-06-05, 22:33
Medlem
Gillar att slippa köa hos ett ombud. Men det ska ej krävas appar för att hämta ut paketen.

Är det för att spara in en skärm till skåpen?
Citera
2025-06-05, 22:36
Medlem
Klant! Vanlig handhavandefel. 😂
Citera
2025-06-05, 22:39
Avstängd
Har man inte mobil med internet får man inget paket o ibox svarar inte på mail.

Instabox går att hantera med vanlig dator
Citera
2025-06-05, 22:40
Medlem
4 inlägg på sidan 1 av 3 från ts. En skittråd som ts inte bryr sej om utan bara skrivit i affekt för han gjort fel själv. Gå vidare i livet
Citera
2025-06-05, 22:59
Medlem
Running_mans avatar
DHL är ett gäng horor och går ej att lita på. Undvik dem som pesten är mitt råd!!!

Använd istället paketboxar som endast skickar ut kod via sms och inget annat.
Citera
2025-06-05, 23:09
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Precis. Själv avstår jag från att köpa när leveransvillkoren kräver att jag drar ner byxorna, böjer mig framåt och installerar en app. Hade fler gjort så och köpvägrat hade nog systemet ändrats rätt fort.

du behöver ingen app till instabox som dominerar denna marknad
Citera
2025-06-06, 00:21
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nä men för att ingen kan hjälpa en om man begår något misstag eller får något problem.

Hade det varit på ica så hade det bara varit att gå dit och visa körkortet.

Nu hänvisade man alltså till säkerhetsskäl.
Hur kan man vara så efterbliven att man inte vet sitt eget telefonnummer
Citera
2025-06-06, 00:30
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
BUHUU vart det lite jobbigt för dig? Stackare. Ett råd! Nästa gång använd inte den leverans metoden. Såja, lägg ner fiolen nu livet går vidare.
Citera
2025-06-06, 00:32
Medlem
Har gjort samma miss. Sluntit med fingret när jag matat in telefonnumret. En siffra blir fel och aviseringen som krävs för att öppna boxjäveln kommer aldrig nå fram. Bara att slå sig ned och följa hela leveransen steg för steg i appen. Gå förbi lådan dag efter dag och vara nån decimeter från prylen man köpt. Efter en vecka kommer nån och plockar ut och returnerar skiten. Leverantören makulerar köpet och betalar tillbaka pengarna mot avgift. Värdelöst system.
Citera
2025-06-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Är kontot kopplat till epostadressen men inte till telefonnumret på Instabox? För jag har skapat konto och loggat in på i appen, men paket jag tar emot hamnar inte där. Jag använder olika epostadresser för allting, nätshoppar, webbsidor, appar m.m,, så alltså använder jag inte samma epostadress i instaboxappen som när jag beställer något som skickas med instabox, men jag använder samma telefonnummer, men det fungerar inte?

Ja, så kan det nog vara. Jag tror aldrig jag använt appen, utan låtit handlaren förmedla mitt telefonnummer och mailadress. Då får jag både SMS och mail om leveranser. Men när jag nu provade att ladda ner och starta appen ville den ha mailadressen för inloggning, vilket väl tyder på att den används som primär identifierare för kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in