Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-05, 20:56
Medlem
paketboxarna ä suveräna..jo det finns problem när dem är nya ibland men det är så mycket bättre å använda de.. går ju att göra dygnet runt så slipper man anpassa sej till öppettider på uthämtningsställe....mer boxar gör mej glad..
Citera
2025-06-05, 21:02
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Ok, visst ingen kan gardera sig mot fel. Men när det går åt skogen ska man alltid kunna ringa ett nummer och prata med en människa som löser det.
Vart har du hört det här??? Låter ju bra iaf!
Citera
2025-06-05, 21:02
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Välkommen till framtiden, hur klarade vi oss utan den förr? Har ett företag en konstig leveransmodell, beställ hos någon annan istället!
Ofta vet man inte leverantören förrän det är för sent. Numera är det som att anlita en hantverkare, du måste vara hemma en halv dag för att de kommer mellan 12-19 och är du inte där just när de dyker förbi så får du stå för returen själv. Ibland hävdar de att de har kommit när man vet att de aldrig dök upp. Gangstermetoder!
Citera
2025-06-05, 21:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
För mig så funkar Hemköp bra, nära och dom har flera av boxarna (tar box över manuell dock), dom har även generösaste öppettiderna i hela kommunen med öppet till 23 alla dagar.
Jo, det är givetvis olika mellan olika butiker. Dock är denna Hemköp fullständigt förlorad på alla punkter. Jag har inte varit inne i den butiken på +5 år och jag tänker inte besöka den heller. Men det finns självklart välfungerande butiker även hos Hemköp. "Min" Hemköp har inga boxar, och det är givetvis okej, men de som jobbar där är kassa, och butiken är skitdålig på alla plan så den håller jag mig borta från.

När jag beställer till Instabox så brukar jag ta det till den ICA Maxi där jag huvudsakligen handlar. Perfekt när jag ändå är där och handlar. Kan även ta det till Instabox rätt nära hemmet om jag vill. Funkar kanon. Väljer alltid Instabox eller Budbee om jag kan.
Citera
2025-06-05, 21:04
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Vart har du hört det här??? Låter ju bra iaf!
Det brukade vara så överallt fram tills för sju åtta år sen. Nu accepterar alla att bli rövknullade så de har slutat med det.
Citera
2025-06-05, 21:05
Medlem
Älskar paketboxar, verkligen älskar!!!
Är ingen storshoppare men ibland behöver man möbeltassar eller någon elektrisk komponent och herregud så praktiskt det är med paketboxar då.

Har i många år försökt stötta cityhandeln men inser att jag förlorat kampen. Och i helvete att jag beger mig till de stora köpcentrumen i ytterkanten, tortyr.
Mer paketboxar åt folket är min åsikt.
Citera
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Det brukade vara så överallt fram tills för sju åtta år sen. Nu accepterar alla att bli rövknullade så de har slutat med det.
Ja vi skulle ha massinvandring istället för hög standard. Vi behöver inte gilla det men vi behöver inse det.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nä men för att ingen kan hjälpa en om man begår något misstag eller får något problem.

Hade det varit på ica så hade det bara varit att gå dit och visa körkortet.

Men varje skåp ersätter åtminstone en bemannad kassa. Enorm effektivisering. Dessutom minskar det risken för stölder och svinn (även om boxrån förekommer).

Förenklar för samtliga inblandade. Boxen drar kunder till affären och ger butiken intäkter från transportören.

Slipper gärna stå i kö i vattenpip-rizzla-gamalt lösgodis-ombudet
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-06-05 kl. 21:09.
Citera
2025-06-05, 21:11
Medlem
swebarbs avatar
Just iboxen är rena skitet, använde den en gång för 2 år sen en beställning med temu och jag fick strul öppna skitboxen, ringde kundtjänst och dom kunde inte öppna den manuellt eller nåt det enda dom kunda säga prova en annan telefon och ja det gjorde jag och det fungerade men vilket skit att den kräver bluetooth och strular det i värsta fall så kommer ditt paket gå i retur...

Aldrig haft strul med instabox och ser heller aldrig någon öppna nåt från iboxen, hur klarar dom sig ens ?
Citera
2025-06-05, 21:12
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Lite oklart om du redan förstått det, men för säkerhets skull: Instabox och iBoxen är två olika system. Mitt positiva intryck gällde Instabox – iBoxen har jag ingen erfarenhet av.

Jag vill minnas att iboxen var bökigare. Krävdes app som skulle aktiveras osv.
Citera
2025-06-05, 21:20
Avstängd
Köper inte TS argumentation. Var inget som övertygade mig om att vi ska sluta med sådana boxar iaf.
Citera
2025-06-05, 21:23
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Jag tycker att det så gott som alltid fungerar bra med paketboxar. Jag har också råkat skriva fel telefonnummer när jag beställt vid något tillfälle, men då har det gått att ändra nummer, så jag känner inte igen problematiken du beskriver.

Samma här instabox hade blivit något fel i mobilen måste klantat mig. Fick mail att hämta men ingen kod. Beställer ny kod men den kommer inte. Då ser jag att sista siffran är fel. Ändrar beställer ny kod. Funkar inte ringer supporten han säger vänta 5 min innan den synkat sen fick jag mitt paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in