Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
"Jag begick ett misstag, och därför suger dessa leveranstjänster"

Den är nästan lika bra som "jag skrev fel adress vid beställningen och därför suger speditören".

Angående TS problem, så måste e-handlaren skicka en telefonnummerbytesförfrågan till DHL.

https://www.iboxen.se/faq/

Citat:
Jag har angett ett felaktigt telefonnummer, kan ni ändra det?

Levereras ditt paket* med DHL eller någon av de andra transportbolagen behöver du som mottagare kontakta avsändaren (e-handlaren) och be dem skicka en telefonnummerbytesförfrågan till transportbolaget.
Citera
2025-06-05, 18:07
Jag tycker att det så gott som alltid fungerar bra med paketboxar. Jag har också råkat skriva fel telefonnummer när jag beställt vid något tillfälle, men då har det gått att ändra nummer, så jag känner inte igen problematiken du beskriver.
Citera
2025-06-05, 18:12
Tycker det är smidigt med instabox, har själv precis skickat ett paket via dem. Bara boka lucka i appen så lassar man in paketet med en påskriven kod.

Men det börjar gå lite överstyr med automatiserandet kan jag tycka. Snart finns inga personliga möten kvar med personal, så jag kommer i vart fall inte använda boxmöjligheterna varje gång.
Citera
2025-06-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Man behöver bekräfta registreringen i iBoxen appen med kod som man få som SMS till det nummer man fyller i.

För mig så vägrade appen gå vidare när jag fyllt i allt utan att jagg startade om telefonen och appen/sidan var inte allt för smidigt utformad.
Hittills har jag bara fått DHL/iBoxen när jag beställt skalpellblad.

Lite oklart om du redan förstått det, men för säkerhets skull: Instabox och iBoxen är två olika system. Mitt positiva intryck gällde Instabox – iBoxen har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2025-06-05, 19:12
Medlem
HarrySvenssons avatar
Praktexempel på någon som inte kommer klara av den alltmer elektroniska vardagen
Citera
2025-06-05, 19:29
Medlem
Välkommen till framtiden, hur klarade vi oss utan den förr? Har ett företag en konstig leveransmodell, beställ hos någon annan istället!
Citera
2025-06-05, 20:12
Medlem
godboys avatar
Jag gillar dessa paketboxar grymt. Så jävla skönt att slippa köa med massa mongon som ska lämna in spel, reklamera något, tjata massa med expediten. Dessutom ett av mina närmsta bemannade utlämningsställen (Hemköp) bemannat av gravt utvecklingsstörda och det har ofta både varit en evig väntan och krångel vid utlämning. Om jag kan styr jag alltid mina paket till box, helst Instabox, annars styr jag dem till en blattebutik som helt otroligt nog är en miljard mer kompetenta än Hemköp.
Citera
2025-06-05, 20:21
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
"Jag begick ett misstag, och därför suger dessa leveranstjänster"
Fy faan vad töntigt att ta företag som har dålig kundservice i försvar. Vilken planet lever du på?
Citera
2025-06-05, 20:27
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Fy faan vad töntigt att ta företag som har dålig kundservice i försvar. Vilken planet lever du på?
Men för att huuur ska företag kunna gardera sig mot folk som TS? "Tillåt körkort bara så är problemet löst", ok, men du fattar väl att ungefär var fjärde gång så kommer någon som TS att även ha glömt körkortet? Vad är nästa steg? Om vi ska göra som du vill så har vi snart förbjudit allt.
Citera
2025-06-05, 20:41
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Tycker det är smidigt med instabox, har själv precis skickat ett paket via dem. Bara boka lucka i appen så lassar man in paketet med en påskriven kod.

Men det börjar gå lite överstyr med automatiserandet kan jag tycka. Snart finns inga personliga möten kvar med personal, så jag kommer i vart fall inte använda boxmöjligheterna varje gång.

Jag håller med här helt. Boxarna är bra komplement , tyvärr ställer ju postnord dessa utanför affären så inte speciellt säkert mot tex inbrott, beställde en lite dyrare grej och den valde jag att få hämta ut på postnords manuella utlämningsställe dels för det känns säkrare och skulle det bli strul så kan man ju i alla fall få hjälp av en människa där.

"automatiserandet gått över styr..." Och det är inte lite heller! Helt sjukt att merparten accepterar detta, snart är det ju enbart skärmar man möter vid överallt och ingen människa.
Citera
2025-06-05, 20:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag gillar dessa paketboxar grymt. Så jävla skönt att slippa köa med massa mongon som ska lämna in spel, reklamera något, tjata massa med expediten. Dessutom ett av mina närmsta bemannade utlämningsställen (Hemköp) bemannat av gravt utvecklingsstörda och det har ofta både varit en evig väntan och krångel vid utlämning. Om jag kan styr jag alltid mina paket till box, helst Instabox, annars styr jag dem till en blattebutik som helt otroligt nog är en miljard mer kompetenta än Hemköp.

För mig så funkar Hemköp bra, nära och dom har flera av boxarna (tar box över manuell dock), dom har även generösaste öppettiderna i hela kommunen med öppet till 23 alla dagar.
Citera
2025-06-05, 20:54
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Men för att huuur ska företag kunna gardera sig mot folk som TS? "Tillåt körkort bara så är problemet löst", ok, men du fattar väl att ungefär var fjärde gång så kommer någon som TS att även ha glömt körkortet? Vad är nästa steg? Om vi ska göra som du vill så har vi snart förbjudit allt.
Ok, visst ingen kan gardera sig mot fel. Men när det går åt skogen ska man alltid kunna ringa ett nummer och prata med en människa som löser det. Köper du något som kostar får du ibland den servicen. Men leveransföretagen är ju lowlifes hela högen, det går inte att betala extra för service ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in