2025-05-23, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenIRL
Hej Motvikt.
Panikångest kan visst triggas igång av att man är överväldigad av mycket läxor (självklart slängs det också med uttrycket). Många får också panikångest inför att tala inför folk, hålla föredrag. Det är vanligt bland fobiker. Vi har agorafobi, framträdandefobi, social fobi, paniksyndrom, utmattningssyndrom (bla.a) där panikångest är vanligt.

Grejen med att leva med psykisk ohälsa, är ju ofta just det att personen har stora svårigheter att klara av sådant, som personer utan problematiken gör på ren rutin. Det är inte ovanligt at personer med panikångest isolerar sig just för att det oftast händer i vardagliga situationer. Att stå i kö på ICA, redovisa för klassen, beställa en kaffe, överväldigad i skolan, att EXISTERA (jag kan fortsätta länge). Men det här vet väl du redan som lidit av panikångest.

Jag har levt med det, och återfaller emellanåt. När man levt med det ett tag, så är det fortfarande skrämmande och obehagligt, men man vet vad det är. Och (för mig) är rädslan att få det offentligt värre än själva attacken. Hur som helst skulle jag aldrig sitta och säga att jag hellre blir utsatt för våld (aka torterad) än att genomleva en panikattack.

Var har han sagt det här?

Tentaångest är ju en klassiker, och om "normala" får stark ångest så finns det de som får mycket mer än så. Hålla föredrag = jag kommer åtminstone ha ångest som touchar panik av och till. Good times!

Våld nä, men det är faktiskt fysiskt plågsamt. Jaja, ville mest ryggdunka dig.
Citera
2025-05-23, 17:24
Medlem
VerklighetenIRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Aftonbladet
Var har han sagt det här?

Tentaångest är ju en klassiker, och om "normala" får stark ångest så finns det de som får mycket mer än så. Hålla föredrag = jag kommer åtminstone ha ångest som touchar panik av och till. Good times!

Våld nä, men det är faktiskt fysiskt plågsamt. Jaja, ville mest ryggdunka dig.

I den senaste videon, där många ämnen diskuteras bl.a lite kort om just panikångest. Topplocket går lite för mycket på mig när jag hör att vissas verkliga problem och kamp förminskas, så då måste jag skriva en novell om det här 🤓
Citera
2025-05-23, 17:39
Medlem
Citat:
I den senaste videon, där många ämnen diskuteras bl.a lite kort om just panikångest. Topplocket går lite för mycket på mig när jag hör att vissas verkliga problem och kamp förminskas, så då måste jag skriva en novell om det här 🤓

Den förmodligen lätt efterblivna Motvikt raljerade inte enbart om panikångest i hans senaste video. Han försöker också desperat försvara sitt hat gentemot Linnea genom att försöka låtsas som att han minsann är en krigare mot "osunda förebilder"! Samtidigt hyllar han sina "kompisar" Anjo och Rask. Är dessa två bra förebilder för unga Daniel?!
Citera
2025-05-23, 18:45
Medlem
VerklighetenIRLs avatar
Undrar också vad en kvinnas ”otrooligt stora bröst och väldigt långt blondt hår och 20-25 meters lager smink” har med hennes åsikt om Onlyfans att göra? Kan bara säga att detta är vad en kvinna säger om den nya lagen? Kvinnan som var av en annan åsikt beskrevs inte med utseende, utan med förnamn.
Citera
2025-05-23, 19:01
Medlem
Citat:

Jag betvivlar inte att Motvikten haft panikångest. Däremot tror jag att han, vilket inte är ovanligt hos dylika snöflingor som Daniel, överdriver sina egna erfarenheter av detta. Killen är snart 50 år, kom igen, han borde vara medveten om att det finns människor som har det så mycket värre än vad han har haft det - människor som inte ens klarar av att fungera i vardagen på grund av detta sitt problem. Som vanligt lajvar han överintellektuell och förminskar folk med riktigt allvarlig psykisk ohälsa!
Citera
2025-05-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jag betvivlar inte att Motvikten haft panikångest. Däremot tror jag att han, vilket inte är ovanligt hos dylika snöflingor som Daniel, överdriver sina egna erfarenheter av detta. Killen är snart 50 år, kom igen, han borde vara medveten om att det finns människor som har det så mycket värre än vad han har haft det - människor som inte ens klarar av att fungera i vardagen på grund av detta sitt problem. Som vanligt lajvar han överintellektuell och förminskar folk med riktigt allvarlig psykisk ohälsa!

Motvikt verkar väldigt okunnig om det mesta, så även om psykisk ohälsa.

Han berättar lite mer om sin psykiska ohälsa i Lördagsskålen 17 och vad det var som hände när han var tonåring som gör att han än idag, varje dag, mår väldigt dåligt.

https://youtu.be/r93-XZBeVr0?si=bQyDhf8ldazvMXeD&t=2366
Citera
2025-05-23, 21:50
Medlem
Citat:
Undrar också vad en kvinnas ”otrooligt stora bröst och väldigt långt blondt hår och 20-25 meters lager smink” har med hennes åsikt om Onlyfans att göra? Kan bara säga att detta är vad en kvinna säger om den nya lagen? Kvinnan som var av en annan åsikt beskrevs inte med utseende, utan med förnamn.

Hon med brösten är nog en slampa, den andra kvinnan kanske var mer av en "docka".
Citera
2025-05-24, 12:21
Medlem
VerklighetenIRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullknocka
Hon med brösten är nog en slampa, den andra kvinnan kanske var mer av en "docka".

AAAOOAÄÄÄII…vi vet ju inte vem som är slampan (som är en som går runt till alla), och vem som är dockan då, där det finns liksom en överenskommelse.
Citera
2025-06-04, 14:41
Medlem
Klev in på mitt pendeltåg nyss, har inte liraren bil?
Citera
2025-06-04, 22:00
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han äger ingen bil. Dock så har hans sambo en bil. Vet inte om han har körkort.
Citera
2025-06-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Bra spanat! Var han löparklädd? Några systemetkassar med sig?
Citera
2025-06-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dullknocka
Bra spanat! Var han löparklädd? Några systemetkassar med sig?

Löparklädd ja, gick av i handen enligt kollega, finns ju rudan där t.ex
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Han äger ingen bil. Dock så har hans sambo en bil. Vet inte om han har körkort.
Har sett han köra bil på något klipp därav undran hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in