2025-05-06, 08:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Notera Nick Alinias problem med ögonkontakt.
Ett kännetecken för autism.

Han är en autism-kung som folk med autism kan se upp till och tro att han inte har autism.

Motvikts ögon separerade inte normalt under hans uppväxt. Dom sitter väldigt tätt ihop hans ögon, och det gör att han ser så efterbliven och rolig ut.

Frågan är om störningen i hans uppväxt påverkade även hans intelligens.

Han var nazist och nu är han en sektmedlem som intervjuar nazister framför en publik som också har autism.

Sektmedlemmar och nazister är inte de smartaste som håller sig till bevisbar fakta.
Men att tro på galna saker, det är dom bra på.
Deras låga intelligens gör att galna teorier och fakta ser likadant ut, från deras perspektiv.

Jag har sett ditt insnöande på autism i många trådar nu, ett maniskt antal inlägg som, faktiskt i sig själv skulle kunna vara ett tecken på autism Jag kan ändå distansera mig så pass att jag inser att jag inte har hela bilden...

Men när det gäller Nick Alina håller jag faktiskt med dig. Såklart räcker inte det lilla jag sett av honom för att med bestämdhet hävda att det skulle vara så.
Men jag har sett lite mer av honom än bara Daniels intervjuer.
Förutom detta med att inte vilja ta ögonkontakt har han ett cirkelresonemang som gör det svårt för honom att se saker i en kontext.
Så jo, i hans fall är det inte alls omöjligt!

När det gäller Daniel så tycker jag att epitetet "dumknullad" är det som passar bäst av de ord/uttryck jag kan. Shit vilken otroligt barnslig människa han är!
Citera
2025-05-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har sett ditt insnöande på autism i många trådar nu, ett maniskt antal inlägg som, faktiskt i sig själv skulle kunna vara ett tecken på autism Jag kan ändå distansera mig så pass att jag inser att jag inte har hela bilden...

Men när det gäller Nick Alina håller jag faktiskt med dig. Såklart räcker inte det lilla jag sett av honom för att med bestämdhet hävda att det skulle vara så.
Men jag har sett lite mer av honom än bara Daniels intervjuer.
Förutom detta med att inte vilja ta ögonkontakt har han ett cirkelresonemang som gör det svårt för honom att se saker i en kontext.
Så jo, i hans fall är det inte alls omöjligt!

När det gäller Daniel så tycker jag att epitetet "dumknullad" är det som passar bäst av de ord/uttryck jag kan. Shit vilken otroligt barnslig människa han är!

När nån börjar snacka om judarna, invandrarna eller ALLA mediachefer så är det ett tecken på galenskap, och en avsaknad av förmågan att förstå att andra ser en galning.

Både Alinia och Motvikt är en del av den grupp människor som inte ens reagerar om nån säger uppenbart korkade grejer som att alla mediachefer är onda.

Dom båda har för låg intelligens för kunna greppa saker som är självklart för vanligt folk.
Citera
2025-05-06, 11:49
Medlem
Dumpen används som bevis för hur ond mainstream media är.
En barnrättsorganisation tycker Alinia om Dumpen.
En barnrättsorganisation som attackeras av det korrupta rättsväsendet och mainstream media.

Skolskjutaren i Örebro hade autism och fattade inte vad som är fakta eller propaganda.
Han gick in på skolan och skulle skjuta så många mörkhyade som möjligt.

Motvikt i samarbete med Alinia har nu valt att lura dom som har autism till att tro att rättväsendet och all mainstream media är onda och attackerar barnrättsorganisationer som tog lagen i egna händer, och bestraffade pedofilerna genom grovt förtal.

Nu lurar dom de efterblivna till att ge sig på pedofilerna som är beslutsfattarna inom mediabranshen och rättväsendet.

Slutresultatet blir säkert ett terrordåd eller så försöker nån med autism bryta sig in på SVT för att ta itur med de onda pedofilälskande cheferna.
Citera
2025-05-10, 17:34
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Det är bråda dagar många som ska börja springa nu när våren tittar fram, och många butiker är öppna under påsken. Danne har jobbat ett par dagar i helgen med skönt helgtillägg på lönen.

Lär ha fullt upp på Runners Store nu när folk vill ut i spåren
Citera
2025-05-10, 22:37
Medlem
Kamrater, en milstolpe i Motvikts Youtubekarriär har nu avklarats. Ikväll hade han sin första LIVE! Och inte vilken live som helst utan en hel Lördagsskål. För alla er som missade detta, misströsta ej. Det här kommer garanterat göras om. Han sa själv att han ville att den skulle ”pågå för evigt”. Har inte sett honom så lycklig på länge.

Highlights från liven:

- Frågesport
- Anjo dyker upp i chatten
- Loa från Säg Jag Svär-podden ringer upp och Motvikt får chansen att trycka till Ali Gurgi ännu en gång med att säga att han inte är gravid. Skojar med Loa om att dom är ihop och att dom ska ha sex i skogen.
- Motvikt tar paus för att gå på toa. När han kommer tillbaka berättar han att han en gång glömt ta av sig micken när han gick på toaletten på en tv-inspelning och snackade skit om ljudteknikern.
Citera
2025-05-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dullknocka
Kamrater, en milstolpe i Motvikts Youtubekarriär har nu avklarats. Ikväll hade han sin första LIVE! Och inte vilken live som helst utan en hel Lördagsskål. För alla er som missade detta, misströsta ej. Det här kommer garanterat göras om. Han sa själv att han ville att den skulle ”pågå för evigt”. Har inte sett honom så lycklig på länge.

Highlights från liven:

- Frågesport
- Anjo dyker upp i chatten
- Loa från Säg Jag Svär-podden ringer upp och Motvikt får chansen att trycka till Ali Gurgi ännu en gång med att säga att han inte är gravid. Skojar med Loa om att dom är ihop och att dom ska ha sex i skogen.
- Motvikt tar paus för att gå på toa. När han kommer tillbaka berättar han att han en gång glömt ta av sig micken när han gick på toaletten på en tv-inspelning och snackade skit om ljudteknikern.

Det är ändå rätt märkligt att nollan Motvikt, som var blåfull, hade över 150 tittare på hans haveri.

Men jag antar att det var mest människor som slösurfade och inte hade något bättre för sig. Uttråkade människor helt enkelt.
Citera
2025-05-11, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Det är ändå rätt märkligt att nollan Motvikt, som var blåfull, hade över 150 tittare på hans haveri.

Men jag antar att det var mest människor som slösurfade och inte hade något bättre för sig. Uttråkade människor helt enkelt.
Gissar att han fungerar rätt bra som livevärd också. Tråkig men rätt så slipad.
Citera
2025-05-19, 04:06
Medlem
Motvikt är förmodligen en av de största nollorna som någonsin sprungit i ett par löparskor.

"Intervjun" med nazistpysslingen Nick Alinia var bland det mest tragiska jag sett. En lismande, "starstrucked" Motvikt ställer noll kritiska frågor till Nick; samtidigt som han försöker framhäva sig själv i tid och minut.

Motvikts visningar och tittarengagemang har minskat något så enormt, med all rätt. Han försökte bli relevant genom att liera sig med Anjo och Rask.

Motvikt trodde att följarna är lättpåverkade hjon. Men det var inte sant!

Jag skulle ljuga om jag säger att den 50-åriga pajasens, med sin hårtofs, förfall inte behagar mig!
Senast redigerad av Pippi64 2025-05-19 kl. 04:08.
Citera
2025-05-20, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64

Jag skulle ljuga om jag säger att den 50-åriga pajasens, med sin hårtofs, förfall inte behagar mig!

Varje gång jag tittar så kan jag inte låta bli att störa mig på tofsen, vill se hur det ser ut utsläppt också.
Citera
2025-05-20, 22:10
Medlem
Nån här inne som har koll på om det ger nån inkomst för Motvikt nu när hans tittarsiffror har rasat. Från runt 10.000 på lördagsskålen till ca 2000. Hans andra videos kommer knappt upp i 2000 visningar dom heller. Under hans ”storhetstid” 😂 hade han ju alltid runt 15.000 visningar ibland betydligt högre! Då kom det säkert in några kronor, men nu?
Citera
2025-05-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nån här inne som har koll på om det ger nån inkomst för Motvikt nu när hans tittarsiffror har rasat. Från runt 10.000 på lördagsskålen till ca 2000. Hans andra videos kommer knappt upp i 2000 visningar dom heller. Under hans ”storhetstid” 😂 hade han ju alltid runt 15.000 visningar ibland betydligt högre! Då kom det säkert in några kronor, men nu?

Han gjorde en video i början av året där han berättar ungefär hur mycket han tjänade på youtube 2024. Jag orkar tyvärr inte kolla på den själv .

https://youtu.be/0nslESj_OPg?si=NAhDN8rz9sqEdEUu

Han menar att han flera gånger fått frågan: när du tjänar så mycket på Youtube att du kan leva på det, kommer du sluta jobba i skobutiken? Motvikt ställer sig tveksam till det, han "behöver den kontakten med verkligheten". Dessutom ÄLSKAR han att hjälpa människor. Med visningarna han har nu tror jag iallafall inte han behöver ta ställning till att eventuellt behöva sluta hjälpa människor i skobutiken.
Citera
2025-05-23, 16:20
Medlem
VerklighetenIRLs avatar
Hej Motvikt.
Panikångest kan visst triggas igång av att man är överväldigad av mycket läxor (självklart slängs det också med uttrycket). Många får också panikångest inför att tala inför folk, hålla föredrag. Det är vanligt bland fobiker. Vi har agorafobi, framträdandefobi, social fobi, paniksyndrom, utmattningssyndrom (bla.a) där panikångest är vanligt.

Grejen med att leva med psykisk ohälsa, är ju ofta just det att personen har stora svårigheter att klara av sådant, som personer utan problematiken gör på ren rutin. Det är inte ovanligt at personer med panikångest isolerar sig just för att det oftast händer i vardagliga situationer. Att stå i kö på ICA, redovisa för klassen, beställa en kaffe, överväldigad i skolan, att EXISTERA (jag kan fortsätta länge). Men det här vet väl du redan som lidit av panikångest.

Jag har levt med det, och återfaller emellanåt. När man levt med det ett tag, så är det fortfarande skrämmande och obehagligt, men man vet vad det är. Och (för mig) är rädslan att få det offentligt värre än själva attacken. Hur som helst skulle jag aldrig sitta och säga att jag hellre blir utsatt för våld (aka torterad) än att genomleva en panikattack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in