2025-06-04, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nej precis. Uttagning till landslaget är facit. Så Saletros in på mittfältet då säger du?

Går vi på landslagsuttagningar så är Bolin given i vårens lag då.
Citera
2025-06-04, 17:31
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Intressantare fråga är vart JG skall ta vägen om han inte förlänger med AIK… Luktar det BP, +5kg och försäkringskassan då?

Hade jag varit Aik så hade jag siktat på högre höjder. Inget snack. Finns inte mycket uppsida som man inte kan lika gärna kan hitta med annan lättare/yngre spelare.
Om AIK inte kan ersätta JGs 15 mål på 71 matcher är det bara att lägga ner. Det är så jävla mycket pengar som brinner inne om man inte spelar en ung poängspelare. De behöver ju inte ens göra poäng lex Skjellerup.
Citera
2025-06-04, 17:57
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Om AIK inte kan ersätta JGs 15 mål på 71 matcher är det bara att lägga ner. Det är så jävla mycket pengar som brinner inne om man inte spelar en ung poängspelare. De behöver ju inte ens göra poäng lex Skjellerup.
Lägg ned Solna.
Citera
2025-06-04, 17:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Kanske en kontroversiell åsikt, men jag har aldrig blivit så pass provocerad av en AIK spelare som jag blev av JG när han joggade ut 2023(?) med 10 kilo övervikt. Att få representera Skandinaviens största fotbollslag och dessutom bli betald miljonbelopp för äran för att sedan svara med att skita i att sköta sin fysik är så vidrigt att jag faktiskt har svårt att hitta rätt ord för att beskriva min ilska än idag. För att JG ens ska få fortsätta lira kvar ska han ner på en kontraktsnivå där han gör sitt bästa för att göra rätt för sig både sportsligt och ekonomiskt. Han ligger på en sån enorm deficit i min bok att jag har jävligt svårt att se att han någonsin skulle landa på grönt oavsett hur många år han stannar.
Citera
2025-06-04, 17:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Lägg ned Solna.
Har inte du andra saker att fokusera på? Hela havet stormar i lilldiffen just nu. Kan nog fan bli Superettan.
Citera
2025-06-04, 19:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har inte du andra saker att fokusera på? Hela havet stormar i lilldiffen just nu. Kan nog fan bli Superettan.
Haha nej ni kunde hamnat i Superettan. Snacka om att projicera.
Citera
2025-06-04, 19:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Så vad är det du argumenterar mot egentligen?
Det lät som du var ironisk med ditt "Så Saletros in på mittfältet då säger du?"...

Ja, det kanske han skall?
Citera
2025-06-04, 19:34
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Lägg ned Solna.
Min önskeersättare är den 174 cm långa targetforwarden Oxtokige Mac. Han vill väl lämna det sjunkande skeppet nu i sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske en kontroversiell åsikt, men jag har aldrig blivit så pass provocerad av en AIK spelare som jag blev av JG när han joggade ut 2023(?) med 10 kilo övervikt. Att få representera Skandinaviens största fotbollslag och dessutom bli betald miljonbelopp för äran för att sedan svara med att skita i att sköta sin fysik är så vidrigt att jag faktiskt har svårt att hitta rätt ord för att beskriva min ilska än idag. För att JG ens ska få fortsätta lira kvar ska han ner på en kontraktsnivå där han gör sitt bästa för att göra rätt för sig både sportsligt och ekonomiskt. Han ligger på en sån enorm deficit i min bok att jag har jävligt svårt att se att han någonsin skulle landa på grönt oavsett hur många år han stannar.
Det är ju därför förlängningssnacket är riktigt dumt, han visar några procent av det han skulle va och då ska AIK buga. Alla ska be om ursäkt, om han inte startar är det bara att lägga ner och nytt kontrakt ska han få omedelbums. Nej krama ur den sista fotbollen som går ur honom och skicka honom till BP.
Citera
2025-06-04, 19:41
Medlem
Citat:
Nej, jag är precis lika slumpmässig, det är därför som jag inte har lagt några egna värderingar i detta. Du tycks ha lite svårt att förstå det.

Nej precis. Uttagning till landslaget är facit. Så Saletros in på mittfältet då säger du?

Nej, jag har varken sagt emot eller för. Du tycks vara lika förvirrad som QuantumQuill.

Hur många matcher med Gais har du sett där du har studerat Robin Frej? Hur många matcher med Mjällby har du sett där du studerat Norén? Hur många matcher med MFF har du sett där du studerat Ponne? Hur många matcher med Häcken har du sett där du studerat Silas Andersen?
Antar att du har sett i stort sett alla eftersom du är helt säker på att Victor Eriksson är bättre än dom? Det är faktiskt riktigt bra. Jag är imponerad av dig att du avsätter så mycket tid på att titta på andra lag än ditt eget.
Av de lag du nämner är Gais det lag jag sett lite av, för att det är Gais. Ponne är bra men har spelat hälften av matcherna. Norén är rätt bra men inte lika bra som Victor Eriksson.

Trots att jag inte sett så många matcher av Gais är jag dock ganska så jävla säker i att konstatera att Victor Eriksson är bättre än Robin Frej.

Den enda som kommer nära Victor denna vår är Silas Andersen.
Citera
2025-06-04, 19:48
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Går vi på landslagsuttagningar så är Bolin given i vårens lag då.
Om Bolin sabbar mitt bet med Soppatorsk kommer jag aldrig förlåta honom. Hur fan är det ens möjligt att han kanske inte ens gör 5 mål över säsongen!? Det bettet var ju som att stjäla godis av barn!

Inte för att jag någonsin varit Bolins största fan men han har ändå haft en fin avslutsfot innan och i lag som MFF får man lägen som offensiv spelare.

Och nu vill PSV köpa Faye för 50 milj kr. Då losar jag vårat vad också. Klart att våran ledning kommer ta det. Speciellt när han varit skadad hela våren och man inte riktigt vet vad som väntar. Särskilt när Silas/Lode sett så bra ut medan Faye/Lode var katastrof där ingen av dom ledde försvaret. Hade varit spännande att se Faye bredvid Silas.
Senast redigerad av trazkei 2025-06-04 kl. 20:06.
Citera
2025-06-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Om Bolin sabbar mitt bet med Soppatorsk kommer jag aldrig förlåta honom. Hur fan är det ens möjligt att han kanske inte ens gör 5 mål över säsongen!? Det bettet var ju som att stjäla godis av barn!

Inte för att jag någonsin varit Bolins största fan men han har ändå haft en fin avslutsfot innan och i lag som MFF får man lägen som offensiv spelare.

Och nu vill PSV köpa Faye för 50 milj kr. Då losar jag vårat vad också. Klart att våran ledning kommer ta det. Speciellt när han varit skadad hela våren och man inte riktigt vet vad som väntar. Särskilt när Silas/Lode sett så bra ut medan Faye/Lode var katastrof där ingen av dom ledde försvaret. Hade varit spännande att se Faye bredvid Silas.
Hur fan kan ni få så mycket för honom? Ni måste hoppa på det direkt annars är ni idioter. Världens chans.
Citera
2025-06-04, 20:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Hur fan kan ni få så mycket för honom? Ni måste hoppa på det direkt annars är ni idioter. Världens chans.
Alltså, när han hade Hammar bredvid sig under cupspelet var han helt magisk. Han är bara 20 år och behöver någon som styr litegrann. Lode har aldrig varit en backchef. Trodde vi skulle få det dubbla för honom, vilket jag och AIP också slog vad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in