2025-06-02, 15:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hur tänker ni gnagare om JG? Inte presterat på flera år förrän nu nyligen när hans kontrakt börjar gå ut. Känns det inte lite genomskinligt? Jag tänker att han inte lär vara billig att förlänga med och det är stor risk att han blir skadad igen.
Intressantare fråga är vart JG skall ta vägen om han inte förlänger med AIK… Luktar det BP, +5kg och försäkringskassan då?

Hade jag varit Aik så hade jag siktat på högre höjder. Inget snack. Finns inte mycket uppsida som man inte kan lika gärna kan hitta med annan lättare/yngre spelare.
Citera
2025-06-02, 16:07
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Pinas har inget att säga till om. Han får spela ut kontraktet eller förlänga. Personligen tror jag att han tillhör spelare som kan bli mätt och trött om han får ett nytt bra kontrakt så är inte helt emot att låta han spela ut det. Ska det förlängas ska det vara max två år.
Det vore hål i huvudet att släppa honom för 10-12 miljoner i sommar. Mer pengar får man inte och det gör oss inte bättre (för att parafrasera Eagle Eye).
Enig såklart. Dock är Pinas kanske den största humörspelaren jag sett i Bajen så börjar han tänka på att gå vidare i sommar och Bajen tackar nej så kommer vi se Allsvenskans sämsta spelare. När han trivs är han en allsvensk toppspelare.
Citera
2025-06-02, 16:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Enig såklart. Dock är Pinas kanske den största humörspelaren jag sett i Bajen så börjar han tänka på att gå vidare i sommar och Bajen tackar nej så kommer vi se Allsvenskans sämsta spelare. När han trivs är han en allsvensk toppspelare.
Det är ju iofs sant det du skriver. Svår avvägning. Jag vill ju tro (hoppas) att han förstår och köper in vår situation och spelar ut kontraktet utan gnäll.
Citera
2025-06-02, 18:29
Medlem
Snackar vi vårens elva bör åtminstone Victor Eriksson & Markus Karlsson vara givna från Bajen.
Warner Hahn och Pavle Vagic hade jag också plockat med.

Besara, Tekie och Pinas var helt fantastiska första halvan men tappat lite på sistone. Skoglund också varit riktigt bra.
Citera
2025-06-02, 18:50
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Snackar vi vårens elva bör åtminstone Victor Eriksson & Markus Karlsson vara givna från Bajen.
Warner Hahn och Pavle Vagic hade jag också plockat med.

Besara, Tekie och Pinas var helt fantastiska första halvan men tappat lite på sistone. Skoglund också varit riktigt bra.

Mja, det är ju svårt det där. Halva Mjällby ska ju in typ och då blir det inte så många platser kvar. Nån Solnait lär väl ta plats också. Plus nån i lagen längre ner typ Diabate.
Citera
2025-06-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Mja, det är ju svårt det där. Halva Mjällby ska ju in typ och då blir det inte så många platser kvar. Nån Solnait lär väl ta plats också. Plus nån i lagen längre ner typ Diabate.
Kraftig Mjällbydominans framåt och Bajendominans bakåt.

Elfsborg har jag lite för dålig koll på, inte sett tillräckligt många matcher med dem. Men Zeneli är jävligt duktig.
Citera
2025-06-02, 19:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kraftig Mjällbydominans framåt och Bajendominans bakåt.

Elfsborg har jag lite för dålig koll på, inte sett tillräckligt många matcher med dem. Men Zeneli är jävligt duktig.

Typ så.

Ska man gå enbart efter statsen så Ihler från Ellos. Samma här. Sett för lite. Det är många man vill ha med offensivt. Fenger är en darkhorse.
Citera
2025-06-02, 19:44
Medlem
trazkeis avatar
Silas Andersen är ju etta oavsett om vi snackar mittfält eller mittback iallafall.
Citera
2025-06-02, 19:50
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Silas Andersen är ju etta oavsett om vi snackar mittfält eller mittback iallafall.

Självklart ska åttan i tabellen ha en massa spelare med. Det är ju bara en slump att laget som har dom bästa spelarna på alla positioner råkar ligga därnere.
Citera
2025-06-02, 19:56
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Självklart ska åttan i tabellen ha en massa spelare med. Det är ju bara en sn-typlump att laget som har dom bästa spelarna på alla positioner råkar ligga därnere.
Du är ju för fan sämre än Kukräven på att räkna? Hur får du en spelare till "massa spelare"?

Du tror inte att våran tabellplacering har något att göra med att vi haft 5-6 tonåringar på planen större delen av våren?

Silas är helt överlägsen i allsvensk kontext. Punkt. Det är en Zlatan-typ som kommer spela i europas största klubbar, finns inte ens en tveksamhet kring det.
Citera
2025-06-02, 20:01
Medlem
Citat:
Han är tvåa efter Victor Eriksson.
Citera
2025-06-02, 20:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Du är ju för fan sämre än Kukräven på att räkna? Hur får du en spelare till "massa spelare"?

Du tror inte att våran tabellplacering har något att göra med att vi haft 5-6 tonåringar på planen större delen av våren?

Silas är helt överlägsen i allsvensk kontext. Punkt. Det är en Zlatan-typ som kommer spela i europas största klubbar, finns inte ens en tveksamhet kring det.

Du vill ju ha fler med där det fattar ju alla.

Trodde ni va kända för att ha en massa superstars till tonåringar ja. Dålig ursäkt.

Ungefär som att Agbonifo skulle krossa Ligue 1 vid det här laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in