2025-06-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tullen kan ju be att få kolla ens väskor även utan att en hund markerat.

Men iaf. Var åker du enkelt till Tyskland och handlar kratom i fysisk butik? Finns det i nån av orterna det går ölfärjor till?

Och du kan träffas av blixten när du är ute.

Jag vet inte vilka butiker det finns då jag aldrig behövt göra det, men om du inte hittar någon så kan du ju beställa från en nätbutik till ett postombud i valfri tysk stad.
Citera
2025-06-02, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Och du kan träffas av blixten när du är ute.

Jag vet inte vilka butiker det finns då jag aldrig behövt göra det, men om du inte hittar någon så kan du ju beställa från en nätbutik till ett postombud i valfri tysk stad.
Det är olagligt att sälja Kratom i fysiska butiker i Tyskland.
Citera
2025-06-02, 23:39
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adadad1
Jag har tagit kratom varje kväll i ca 1,5 år. Har i princip slutat dricka, festade varje helg innan riktigt hårt och blev alltid för full men kratom har fått mig att sluta dricka. Jag har skött mitt jobb, arbetat hårt som säljare och tagit två teskedar på kvällen för att varva ner. Hur fan kan det bli olagligt?! Men det är lagligt att supa och bära sig åt. Hatar detta landet!!! Jag har ett par dagars pulver kvar sen är det helt slut. Testade igår att inte ta något alls. Har svettats hela natten och känts som myror i hela kroppen. Kan någon SNÄLLA ge tips på något som är likt kratom och verkligen funkar?! Inget sånt skit som tillskott eller dom jävla gummi godisarna. Har redan testat det och det är en bluff, känns ingenting. Vill ha något som är exakt som kratom som går att få tag i! Och som funkar.

Kanske kava kava aka Piper methysticum vet ej om det är lagligt eller ej.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kava

Om kratom är som opiat så verkar kava vara som benzo.

Som med kratom så måste man hitta kvalite kava för det finns massa dålig kava där ute.

(FB) kava kava
Senast redigerad av pOXE 2025-06-03 kl. 00:34.
Citera
2025-06-03, 12:17
Medlem
Sjukt irriterande ändå att det är först nu luftgas får restriktioner, medan de hade mycket mer bråttom att strypa kratomet. Råder väl inget tvivel att folk fick betydligt mer skador av lustgas än av kratom...

Citat:
Jaså, du är en sån som brukar ha polisen springandes i ditt hem? Då kan jag förstå det, men för normala människor innebär det ingen risk över huvud taget att så ha ett ton kratom hemma. Och inte heller i bilen från Tyskland då knarkhundar inte reagerar på det.

Nu är ju varken du eller jag polis så du bara svamlar, men jag hade då i alla fall ingen lust att sitta hemma med varor i kvantitet som kan ge fängelse utifall polisen skulle komma över kundregistren från kratom-shopparna och börja göra hembesök. Likaså har jag ingen lust att riskera åka dit för smuggling om de skulle kolla igenom min bil vid landsgränsen.
Citera
2025-06-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Det är olagligt att sälja Kratom i fysiska butiker i Tyskland.

Ok, beställ till postombud i Flensburg då.

Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Nu är ju varken du eller jag polis så du bara svamlar, men jag hade då i alla fall ingen lust att sitta hemma med varor i kvantitet som kan ge fängelse utifall polisen skulle komma över kundregistren från kratom-shopparna och börja göra hembesök. Likaså har jag ingen lust att riskera åka dit för smuggling om de skulle kolla igenom min bil vid landsgränsen.

Återigen så är risken för det astronomisk låg såvida de inte redan är intresserad av dig. Men gnäll inte om att du inte kan få tag i kratom då, för det kan du.
Citera
2025-06-03, 18:21
Medlem
Citat:

Återigen så är risken för det astronomisk låg såvida de inte redan är intresserad av dig. Men gnäll inte om att du inte kan få tag i kratom då, för det kan du.

Haha, jag ska chansa för att nån på flashback gissar att risken är liten? Nu gnällde jag om att kratom blivit olagligt att inneha i Sverige, inte att det inte går att få tag på. Jag är ingen rutinerad knarkmissbrukare, så jag vill inte ta risker med att smuggla etc. Vilken normal människa vill ta sådana risker som gör att man kan bli av med allt, jobb, bostad etc...
Citera
2025-06-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Ja det hade jag nog också kunnat 😆

2000kr för 100g? Aldrig, och då sitter jag och tänder av från skiten. Den där påsen hade varit slut på 2-3 dar, sen hade jag suttit i samma sits. Jag kom på att en jobbar kompis ville testa för ett tag sen och köpte hem en 100g påse. Kom på det när jag började gå av för två veckor sen.. Jag fick påsen av han, planen var att ta skit lite varje dag....Tre dagar senare var den slut
Citera
2025-06-06, 20:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Jag fick påsen av han, planen var att ta skit lite varje dag....Tre dagar senare var den slut

Haha, det där känner jag igen. Ska bara ha i nödfall, men det slutade alltid med att jag varenda dag. Nu har jag inte rört kratom sedan början av året och visst saknar jag det ibland.
Citera
2025-06-06, 20:47
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:

Hur skulle man få tag på kratom i dagsläget menar du kompis?
Citera
2025-06-07, 12:22
Medlem
Undra om det är några galningar därute som köpte på sig rejäla mängder o nu sitter o kränger 10 grams påsar till desperata själar...mycket möjligt!
Citera
2025-06-07, 12:26
Medlem
Citat:

Rent teoretiskt så håller jag med. Postombud i DE. Sen brassa hem. Låg % att torska, MEN någon åker alltid dit, och har man otur så blir det en själv. Jag skulle tippa på att torskar du på några kilo kan du mycket väl få någon månad om man har otur, eller rent av längre. Inte sköjj!
Citera
2025-06-08, 16:25
Medlem
oggethedoggs avatar
Har massa kratom jag köpte i sista sekund. Köpte alla bra strains jag visste endast. Men dom alla måste gjort något sorts exitscam från (förutom KS) UNs och Supremes absolut bästa strainer, flera flera påsar. Men jag får ingen effekt av någon. Det suger. Tänkte man kunde ha nåt år men funderar på att slänga allt. Det var ultrapremium kvalitet som alltid varit det men när jag fick dom för några månader sedan var besvikelsen ett faktum. Är det någon som har varit med om liknande här i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in