Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelsylt
Beror på om det är ett extrakt eller inte. Sedan så ska man försöka få tag i så färsk kava som möjligt, man ska inte döma växten efter den 10 år gamla skiten som går att köpa på naturensdroger. Seriösa säljare har inga problem med att berätta hur färsk produkten är.
Jag har två sorter dels Vanuatu Kava Root Powder och sen Kava Kava Gel-Caps med antingen Hawaiian 'awa eller Fijian yaqona, vilket av dem vet jag inte...
Beställde rot-pulvret från en rekomenderad shop där det visst skulle säljas det färskaste på marknaden. Körde mixer-metoden och silade av genom silduk för att slippa så mkt skräp, metoden bör ju vara av ringa betydelse eller är det bara knåda som gäller? Körde nog en dos för mkt eftersom jag blev lite illamående efter ett tag. Bättre än ett litet buzz blir det nog inte och det kan man väl nöja sig med en vardagskväll...
Sen undrar jag om någon vet vad 'toss-n-wash' betyder när det gäller Kratom-kristaller? Troligen är det alkoholextraherat Kratom, men jag vet inte riktigt hur jag ska tillreda det...