Citat:
Ursprungligen postat av
diaz3pam
Gött att höra att sprutan fungerar så bra på er alla. Själv så gillade jag den inte alls, fick en enorm huvudvärk och ännu värre sömnproblem än innan.. nä det sättet att få medicinen på var inte alls optimalt för mig. Föredrar att ta min medicin oralt allt på en gång på morgonen. Gillar den lilla rollercoastern som är jämfört med jämn steady state.
Finns det fortfarande Subutex tabletter? Trodde bara det var spruta och film som fanns..
Har fått lite i funderingar att kanske byta från sub till metadon, vet inte riktigt varför, dubben fungerar rätt bra jag känner inget större drogsug etc, däremot tycker jag att mitt mående inte är toppen; vet inte riktigt varför eller hur jag skall förklara det.
Återfaller till pregabalin hela tiden av en enda anledning det får mig att må lite bättre på dagarna, men det är inte bra för jag kommer inte få rena prover när jag äter preg.
Vad är det för skillnad på bup och metadon egentligen? Är metadon lika bra på att döda drogsug etc etc ?
Känner igen mig ordentligt i detta. Föll jämt tillbaka till Pregabalinet när jag hade sub.
Jag gjorde bytet från sub till metadon i Januari detta år.
Jag upplever att drogsugets dämpan är som natt och dag jämfört med vad suben gjorde. Så på den fronten är jag nöjd, nästan. Känner att jag behöver en sista höjning för att verkligen känna att mitt drogsug är under kontroll, men jämfört med sub är det redan en stor skillnad.
Dock så är det mer bieffekter på metadonet, iallafall för min del. Jag sov bättre på sub och blev inte lika svettig av att anstränga mig.
Nu räcker det med att gå en promenad på 10 minuter för att svettningarna ska börja, och jag sover 4-5 timmar per natt. Förhoppningsvis är sömnen kopplat till att jag inte riktigt är där jag behöver vara med doseringen ännu.
Men jag har bättre allmänt humör, lättare för att ta tag i disk/städning/matlagning. Däremot är jag extremt sötsugen väldigt ofta, så man behöver stark disciplin för att inte bli smällfet.
Du lär förmodligen behöva gå varje dag igen också om du gör bytet, ett tag iallafall.