Citat:
Det grundar sig nog i en stor frustration i hur sjukvården inte har hjälpt mig. Som sagt är jag blandmissbrukare men senaste åren mest alkohol.
Bara nyss så fick jag äntligen tillbaka min sömnmedicin imovane. 15 år har det tagit för att få den igen. Anledningen till att jag tappa den var för att jag rökte en brajja i gymnasiet.
Sen dess har jag alltid varit missbrukare enligt vården och aldrig blivit tagen på alvar. Jag har nog provat varenda medicin för ångest och sömn som inte är klassad.
Så har varit mycket självmedicinering för mig som bara har gjort det svårare och svårare att få hjälp.
Är väl avundsjuka när jag gjort behandlingar med människor som fan får vad dom än pekar på för mediciner och aldrig sköter sig men får aldrig en konsekvens.
Nä är inte full, tar dos
Bara nyss så fick jag äntligen tillbaka min sömnmedicin imovane. 15 år har det tagit för att få den igen. Anledningen till att jag tappa den var för att jag rökte en brajja i gymnasiet.
Sen dess har jag alltid varit missbrukare enligt vården och aldrig blivit tagen på alvar. Jag har nog provat varenda medicin för ångest och sömn som inte är klassad.
Så har varit mycket självmedicinering för mig som bara har gjort det svårare och svårare att få hjälp.
Är väl avundsjuka när jag gjort behandlingar med människor som fan får vad dom än pekar på för mediciner och aldrig sköter sig men får aldrig en konsekvens.
Nä är inte full, tar dos
Jo men LARO patienter kan feting glömma benso o z-analoger i vill nästan säga 90 % av fallen. Samma med Lyrica...det enda som egentligen accepteras ihop med LARO medicin är ADHD medicin. Sedan kan några få med speciella medicinska tillstånd få tex. gabapentin / z-analog / benso etc. Det jag lärt mig är att man ska fokusera på sig själv. Att inte lägga massor av onödig tid på folk som ändå är på väg mot helvetet. Men det är lättare sagt än gjort. Hade iaf förståt dig lite om du själv var LARO patient..men som icke LARO patient o störa sig så mkt är fan nästan om man undrar om du är lite sub torsk oxå hahah xD. Var glad att du fått Imovane det är inte alla som kan få det...oavsett LARO eller inte. Det tog iaf 10-11 år för mig o få Sub och det är lätt år jag har haft tur att jag klarade. Det gör det inte lika lätt heller att mer elr mindre alla som går LARO till viss grad har problem med andra droger än opioider oxå. Det råkar inte vara så att du har några inskickade egenvårdsbegäran ang LARO vård som blivit nekade? Och därav kommer ilskan?
. Jag svettas mkt när jag typ tränar o sånt men inte annars. Vet inte hur det är för dem flesta andra.