2025-06-01, 09:50
Medlem
Är det inte märkligt att om man varit stalkad i tio år ändå lägger ut en bild från sin balkong där man klart ser omgivningarna?
Visst, det kanske enkelt går att hitta via Ratsit men att lägga ut en sån bild gör att jag tänker
- antingen förstår hon inte hur mycket hon läcker själv
- det är inte så farligt som hon vill att det framstår
Tänker jag konstigt?
Citera
2025-06-01, 10:51
Medlem
TPLs avatar
Från tidigare i tråden
"Hon har haft en (eller flera?) stalker efter sig i mer än 9 år men det är först nu hon inte längre kan lägga upp nåt i realtid eller ens kan nämna vilka hon träffar."

Nu
"Mot nya mål 💪👊"
Bild på My och en av alla hennes väninnor... Nu kommer säkert stackars Beba också att drabbas av stalkern.

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==
Senast redigerad av TPL 2025-06-01 kl. 11:00.
Citera
2025-06-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Är det inte märkligt att om man varit stalkad i tio år ändå lägger ut en bild från sin balkong där man klart ser omgivningarna?
Visst, det kanske enkelt går att hitta via Ratsit men att lägga ut en sån bild gör att jag tänker
Tänker jag konstigt?
Nä då, hela hon är konstig
Citera
2025-06-01, 15:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tänker jag konstigt?
Stalkaren har haft hennes adress i 9 år, vad tror du hon avslöjar med en bild från balkongen? Hon kanske inte vill skrämmas till tystnad mer än absolut nödvändigt. Ibland kan det t o m vara en trygghet att finnas i det publika medvetandet om man har dåliga personer efter sig. En stalkare kan göra mer skada ju mer isolerad hon blir.

Det är lite lättare för en anonym kontorsråtta att gömma sig och aldrig dela något personligt, men betyder det att hon ska måsta sadla om och inte längre bygga sin karriär på sitt kändisskap och som egenföretagare?

Hur mycket ska stalkare och nättroll få diktera vad hon gör?

Sjukt egentligen att stalkaren får fortsätta som förr, till och med efter avslöjandet i TV. För andra gången dessutom, 10 år efter första tillfället i mars 2015.
Citera
2025-06-01, 15:23
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Tänker jag konstigt?

Varför ska My behöva gömma sig? Nu vet hon ju vem stalkarna är.

Helt sjukt att man fortsätter att ifrågasätta henne, My gör si och hon gör så.

Dokumentären och stalkarna i den var avskyvärda, låt människan leva sitt liv som hon vill!
Citera
2025-06-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Stalkaren har haft hennes adress i 9 år, vad tror du hon avslöjar med en bild från balkongen? Hon kanske inte vill skrämmas till tystnad mer än absolut nödvändigt. Ibland kan det t o m vara en trygghet att finnas i det publika medvetandet om man har dåliga personer efter sig. En stalkare kan göra mer skada ju mer isolerad hon blir.

Det är lite lättare för en anonym kontorsråtta att gömma sig och aldrig dela något personligt, men betyder det att hon ska måsta sadla om och inte längre bygga sin karriär på sitt kändisskap och som egenföretagare?

Sjukt egentligen att stalkaren får fortsätta som förr, till och med efter avslöjandet i TV. För andra gången dessutom, 10 år efter första tillfället i mars 2015.

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Dokumentären och stalkarna i den var avskyvärda, låt människan leva sitt liv som hon vill!
Ja, givetvis ska hon få leva sitt liv som hon vill men har hon inte pratat om att hon är tvungen att anpassa sitt sociala medierpostande och om hon ska lägga ut något inte göra det förrän efter en tid gått?
Citera
2025-06-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Om man har blivit utsatt för ett brott (som My har blivit av den galna stalkern), ska man då bli immun mot kritik för dåligt beteende?

T.ex. när My låtsades att hon hade cancer och hängde på Kjos dödskamp. Var det fel att kritisera det? Jag är kanske känslig, som har haft nära och kära med cancer? Det är kanske inget man ska kritiseras för alls?

Har jag fattat rätt, eftersom My blivit utsatt ska hon vara fridlyst?
Citera
2025-06-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Om man har blivit utsatt för ett brott (som My har blivit av den galna stalkern), ska man då bli immun mot kritik för dåligt beteende?

T.ex. när My låtsades att hon hade cancer och hängde på Kjos dödskamp. Var det fel att kritisera det? Jag är kanske känslig, som har haft nära och kära med cancer? Det är kanske inget man ska kritiseras för alls?

Verkar som att några tycker det, förstår inte varför? 🤔
Edit: Man måste kunna skilja på äpplen o päron.
Senast redigerad av Grynet45 2025-06-01 kl. 19:02.
Citera
2025-06-01, 19:05
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter

Så länge som hon med anknäbb och lösklor försöker hålla sig aktuell och följd i "flödet", så ska hon naturligtvis inte vara fridlyst.

Vill nån sticka ut näbben och vilja verka vara känd och speciell, så måste personen räkna med att få ett antal smällar på näbben.
Citera
2025-06-01, 19:10
Medlem
TPLs avatar
30/5 skrev hon på bloggen

"Jag har haft två lunchdejter inne i stan – sån där enkel, men viktig vardagslyx som gör skillnad. Att få komma ut, skratta lite, äta gott. Men… jag kan tyvärr inte visa vilka jag var med. På grund av stalkern."

I går la hon upp en bild på sig själv och en väninna, Beba, som hon även namngav i storyn. Det verkar vara lite av och på med den där stalkern. Vad var det som gjorde skillnad mellan 30/5 och 31/5?

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==

#dags_för_ny_sjukdom?
Senast redigerad av TPL 2025-06-01 kl. 19:14.
Citera
2025-06-01, 19:28
Medlem
My älskar verkligen chansen till att hamna i rampljuset pga sin stalker.
Chansen att visa oändlig med bilder och filmer på sig själv, gärna när hon tränar för att visa hur stark och snygg hon är. (Tokbantad och opererad). Jag får snarare känslan av att hon är på sin bästa plats i livet just nu med så mycket uppmärksamhet i media. Något behövde hända för att hon skulle hamna där.
Citera
2025-06-02, 21:42
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLeonda
My älskar verkligen chansen till att hamna i rampljuset pga sin stalker.
Chansen att visa oändlig med bilder och filmer på sig själv, gärna när hon tränar för att visa hur stark och snygg hon är. (Tokbantad och opererad). Jag får snarare känslan av att hon är på sin bästa plats i livet just nu med så mycket uppmärksamhet i media. Något behövde hända för att hon skulle hamna där.
My är en sån reko tjej!
Trots att hon är hotad från alla håll, bjuder hon ändå på sig själv.
Helst vill hon säkert bara begrava huvudet i sanden.
För vår skull väljer hon ändå att visa upp sig

https://postimg.cc/gallery/w92YkmK

Senast redigerad av osnuten 2025-06-02 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in