2025-05-04, 21:01
Medlem
ireniaks avatar
Får hon betalt av produktionsbolaget och/eller TV4?
Citera
2025-05-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Plus 1på den.
Men en sammanfattning på allt skit hon gjort är nästan i samma klass som nationalencyklopedin.

jag tycker bloggbevaknings tag om My är en rätt bra sammanfattning på vad hon gjort under åren.

https://nyheter24.se/bloggbevakning/...ry/my-martens/
Citera
2025-05-04, 21:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hon kommer nog få sympati
Var en annan känd tjej som var med i tv4 nyligen som också blivit stalkad
Är nog ett stort problem som har ökat (förstår inte hur man har TID att stalka nån jag har knappt tid för mig själv!) undras om det finns forskning vem som blir en stalkare? Autister är nog överrepresenterade
Stalkare är arbetslösa, ofta långtidssjukskrivna/förtidspensionärer, som bara går hemma hela dagarna. Det är inte vanliga familjeförsörjare som lägger sin dyrbara tid till dylikt.

Jag kan inte släppa tanken på att AB är inblandad, främst pga att hon stalkat tidigare, och för att My säger att hon tycker sig känna igen handstilen. Dessutom klippte hon och Anna kontakten väldigt abrupt. Ytterligare att Läckberg är inblandad i produktionen. Hon hatar ju också Anna. Ska bli intressant att se.
Citera
2025-05-04, 21:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det var ett snyggt och klarsynt inlägg!
Självklart skulle man inte vilja vara ansvarig utgivare för det programmet 😲 då har man nog inte lätt att få nya liknande uppdrag i framtiden.

Om nu ”redaktionen håller koll” i den här tråden..
Då borde dom väl rätt snart upptäcka att det mesta som My säger/skriver är inget annat än rena lögner å hittepå?
Är det något denna tråden (och Bloggbevakning) och dess trognaste postare är bra på ( 👏🏼 ) så är det ju just att framgångsrikt avslöja hennes osanningar och idel underliga påståenden.
Och dessutom backas detta alltid upp med länkar/skärmdumpar som bevis för att My ännu en gång ljuger om *valfritt* för att få uppmärksamhet och få stanna kvar i kändissfären.

Hur kan man ändå välja att gå vidare med ett program som detta?
Eller etter värre, hur tänker man när man vill stå som ansvarig utgivare?

Här i tråden framkommer det ju gång på gång på gång att det senaste hon påstår sig varit med om antingen inte hänt/är kraftigt/överdrivet/fullständigt fabulerat och totalt lögn.

Och givetvis kommer dokumentären generera en massa nytt folk, och troll, till tråden vilket ju ger henne den uppmärksamhet hon så gärna vill ha så där ”vinner” hon åtminstone, för en gångs skull.
Senast redigerad av MissDecibella 2025-05-04 kl. 22:02.
Citera
2025-05-05, 01:10
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag har nu kollat på första avsnittet.
Handstilen på stalkern avslöjar direkt att det handlar om en kvinna på 50+. Vissa av lapparna var skrivna på papper ifrån Polishögskolan. Det borde vara en stark ledtråd. Dessutom var de postade i Årsta.

Sen fattar jag inte varför alla brev hade samlats hos polisen. Varför fick hon hämta dem där? Var de inte skickade till hennes adress? Någon annan som förstod?

Sen förstår jag faktiskt inte varför hon är fysiskt rädd. Stalkaren upprepar ju bara samma sak om och om igen, och är kvinna. Inga hot framförs. Att My fått sin son att bli rädd för stalkern är ren idioti. Varför har hon ens berättat för honom om det hela? Han har varit så liten så han har inte behövt veta om det. Ett barn ska inte behöva bära något sådant.

Jag tror inte längre att det är AB, det var inte hennes handstil, och inte skrivet på hennes "speciella" sätt. Däremot känner jag igen formuleringarna från någon i tråden...
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-05-05 kl. 01:36.
Citera
2025-05-05, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag har nu kollat på första avsnittet.
Handstilen på stalkern avslöjar direkt att det handlar om en kvinna på 50+. Vissa av lapparna var skrivna på papper ifrån Polishögskolan. Det borde vara en stark ledtråd. Dessutom var de postade i Årsta.

Sen fattar jag inte varför alla brev hade samlats hos polisen. Varför fick hon hämta dem där? Var de inte skickade till hennes adress? Någon annan som förstod?

Sen förstår jag faktiskt inte varför hon är fysiskt rädd. Stalkaren upprepar ju bara samma sak om och om igen, och är kvinna. Inga hot framförs. Att My fått sin son att bli rädd för stalkern är ren idioti. Varför har hon ens berättat för honom om det hela? Han har varit så liten så han har inte behövt veta om det. Ett barn ska inte behöva bära något sådant.

Jag tror inte längre att det är AB, det var inte hennes handstil, och inte skrivet på hennes "speciella" sätt. Däremot känner jag igen formuleringarna från någon i tråden...

Nej inte ar det AB. Skönt för My att det inte var någon hon kände. Det var inte bara My som fått brev utan flera i hennes närhet, obehagligt. Upplevde My som ovanligt lugn och sansad i programmet. Hoppas det forsätter så.
Senast redigerad av Grynet45 2025-05-05 kl. 03:07.
Citera
2025-05-05, 06:37
Medlem
Musslis avatar
Nu har hon äntligen fått ett eget (kamera)team, måste vara en av hennes största drömmar som gått i uppfyllelse.
Citera
2025-05-05, 06:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Det handlar väl mer om att hon har lämnat in dom hos polisen för bevis?

Men ja, det handlar rätt uppenbart om någon som har varit aktiv på olika ställen där My diskuteras. Man skulle säkert kunna kolla Bloggbevaknings kommentarsfält och hitta liknande formuleringar / radbrytningar där. Jag gissar på att personen som skrev kommentaren på Bloggbevakning som jag lade upp tidigare menar att de inte hittat 100%-iga bevis på att det är den personen som ligger bakom (läs: typ fingeravtryck, DNA), men jag gissar på att de hittat en himla massa indicier och formuleringar som leder tillbaka till den.

Känns inte direkt intelligent att använda papper från polishögskolan, men å andra sidan så är det inte landets mest begåvade som pysslar med den här typen av saker.
Citera
2025-05-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Tack. Då fick inte gaphalsen leda fram sin dotter. Stackarn. En bild p mor och son. https://postimg.cc/w33ZyxZ9
Har du sett dokumentären? Du skärmdumpar till din mobil så bevis finns ju.
Citera
2025-05-05, 09:51
Medlem
Mopsans avatar
Har aldrig hört talas om denna människa.
Började titta på dokumentären igår och förstår inte alls vad folk retar upp sig på?

Kollade hennes insta och enligt mig så verkar hon vara en helt vanlig tjej som tränar.
Stalken måste ha en allvarlig psykisk störning som orkar vara så hatisk i så många år.
Citera
2025-05-05, 10:11
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Har aldrig hört talas om denna människa.
Började titta på dokumentären igår och förstår inte alls vad folk retar upp sig på?

Kollade hennes insta och enligt mig så verkar hon vara en helt vanlig tjej som tränar.
Stalken måste ha en allvarlig psykisk störning som orkar vara så hatisk i så många år.

Det är inte den där "stalkern" som har en psykisk störning, det är det My Martens som har...Personligen tror jag inte ett dugg på det My påstår.

Den där Blondin-Bella blev genomskådad av en lapp med hot där det framkom att det var hon själv som totat ihop något om något.
Som My kommer att bli...

My Martens drivs av att "bli känd". Måste hon sälja ut sig själv, sin son, sin familj och de få personer som hon kallar "vänner" så gör hon det. Det är synd om grabben hennes. Så tuktad i syfte att vara Mys content, Hoppas han får styrkan i att lämna henne så fort han kan.

Undrar hur många i det där som My ser som "sitt team", har alias här? Måste vara arbetssamt att springa Mys ärenden. Att vara lakej åt en narcissist kan vara tufft. Men det är nog en win-win-situation...hon får näring för sitt ego, de får ett program!

"En åsna kliar en annan åsna. Sagt om personer utan meriter som ömsesidigt och överdrivet smickrar varandra." Citat.

EDIT! Grattis My Martens och "ditt Team"! Bloggbevakning har nu sett alla avsnitten och undrar: Varför denna fokusförflyttning?
Senast redigerad av MaeWest 2025-05-05 kl. 10:29.
Citera
2025-05-05, 11:02
Medlem
moralhoras avatar
Bloggbevaknings "recension" av dokumentären - uppenbarligen har stalkern antagligen gjort samma sak mot Magdalena Graaf tidigare: https://nyheter24.se/bloggbevakning/...rtens-spoiler/

Samtidigt är det som Camilla påpekar - att det är en fokusförflyttning till att ALLT som gått fel i Mys liv är på grund av den här stalkern. Så jag gissar på att anledningen till att det är tre avsnitt är att en stor del kommer ägnas åt att tvätta hennes byk lika mycket som att försöka hitta den här kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in