Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsmannen
Du behöver inte lita på mig eller myndigher.
Men jag rekommenderar att du läser på om den långtgående vetenskapliga forskning som ligger till grund för regulatoriska myndigheters bedömningar.
Jag vågar nog påstå att det skulle vara mer bekvämt att utelämna källkritiken och köpa allt vad Elsa Widding och hennes gelikar säger rakt av. Likt ett får som bara följer utan att tänka. Men allt är inte bekvämt här i livet.
Nej, kritik är inte samma sak som en konspiration. Mycket underligt påstående.
Är det så enkelt att det bara är att läsa på? Att all vetenskaplig forskning är absolut sann? Finns inga ekonomiska och politiska agendor i världen?
Jag tror att du behöver läsa på lite hur det faktiskt fungerar inom forskningen, att det faktiskt förekommer falsk forskning, och att det är ett stort problem, men man talar tyst om det.
Och nej, all forskning är inte dålig, men det är oerhört svårt att upptäcka då de är oerhört skickliga. Du vet att man har försökt replikera flertal studier med samma metoder och inte kan nå samma resultat?
Så att säga som du gör är en sanning med modifikation.
Finns massor av artiklar som belyser detta om du vill läsa mer.
https://www.msn.com/sv-se/vetenskap/sociologi/falska-studiers-inverkan-p%C3%A5-vetenskaplig-forskning/ss-AA1zkHBn?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=07733981f2fd43 579ccc32b6a54929ee&ei=70#image=1
"Dessvärre finns det ett växande problem med publicering av falska akademiska studier. Särskilt inom medicinområdet lyckas illvilliga aktörer publicera falskt innehåll och undergräver därigenom forskningen som genomförs av riktiga forskare vars arbete har mycket stor betydelse."
Det här
är ett problem vid just "regulatoriska myndigheters bedömningar". Tvärtom vad du påstår alltså! Så du behöver öka din kunskap.