2025-05-30, 11:02
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jaha ?

Bara sådär rakt upp och ner underkänt helt ur det blå bara för att just du tycker är "ointelligent"

Inte seriöst någonstans, det luktar personlig vendetta.

Hur lyckades du runda den här i din " professionella" bedömning ?

" " En grupp läkare, forskare, politiker och andra kvalificerade yrkesverksamma från de nordiska länderna samt från UK, Estland, Litauen och Grönland (North-gruppen) har skrivit ett brev till stats- och hälsoministrar i dessa länder som beskriver bevis för att mRNA-vaccin kontamineras med för mycket bakteriellt dna och därmed medför en risk för allvarliga skador på människors hälsa. ....

Men du vet förstås bättre

Jag har ganska mycket mer grund till min kritik mot Widding och Northgruppen än så.

North-gruppens påståenden bygger ofta på feltolkade studier, utelämnande av kontext, cherry picking eller rena konspirationsteorier. Deras budskap kan låta trovärdiga vid första anblick, särskilt för dem som känner oro eller misstro mot myndigheter. Men när man granskar bevisen i sin helhet, saknar deras påståenden stöd i den breda vetenskapliga litteraturen och global expertkonsensus.

Jag skulle kunna gå djupt i detalj om du så önskar. Men det är inte topic i den här tråden.
Har diskuterat just det här i andra trådar.
Citera
2025-05-30, 11:04
Medlem
Ajogens avatar
Nej det var det inte. Man förbjöd all typ av behandling utom ventalation remdesivir och vaccinet.

Vaughn explained that the use of ventilators, which increase intrathoracic pressure, may have contributed to the high mortality rate among COVID-19 patients. "If you have a vascular issue of the lungs, the worst thing you can do is increase the intrathoracic pressure, which is what ventilation does," he said.

The doctor also discussed the role of the spike protein in COVID-19, stating, "The spike protein attaches to this thing called the ACE2 receptor that's present in the inside of your vessels, and that's why COVID is really a vascular disease."

Vaughn expressed concerns about the mRNA vaccines, particularly their long-term effects and the lack of comprehensive studies on their distribution within the body. He said, "The mRNA was a technology that... had lots of holdups and actually a lot of those holdups are the very adverse events and adverse effects that we're seeing."

https://thenationaldesk.com/news/nation-world/doctors-testify-vaccine-side-effects-and-biden-admin-communication-mishaps-under-scrutiny

(FB) Biden-administrationen gömde undan de dödliga effekterna av Covid-vaccinet.

Pallar inte skriva allt jag redan skrivit här.
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, mRNA vaccin är inte väldigt farliga. Det var en gamechanger i kampen mot SARS-CoV2 och räddade miljoner liv.
Myo- och perikardit är en väldokumenterad biverkan av mRNA vaccinet som främst drabbar yngre män. Detta upptäcktes först i Israel och senare i andra länder mycket tidigt efter att vaccinet lanserades.
Biverkningen är ovanlig och samma typ av hjärtmuskelinflammation är också en biverkan av covidinfektion.
Citera
2025-05-30, 11:12
Medlem
Ajogens avatar
Ja, vi som inte stängde ned landet och inte låste in folk i sina hem här har ju lägst total dödlighet i världen.
För att inte tala om den sociala skadan barn utomlands har tagit då de tvingats vara hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Faktum är att vi ser en överdödlighet på flera miljoner efter att man börjat vaccinera mot covid-19, när det istället borde ha varit underdödlighet. Många gamla och sköra dog ju av viruset eller av felbehandling redan 2020.
Citera
2025-05-30, 11:13
Avslutad
Citat:

North-gruppens påståenden bygger ofta på feltolkade studier, utelämnande av kontext, cherry picking eller rena konspirationsteorier. Deras budskap kan låta trovärdiga vid första anblick, särskilt för dem som känner oro eller misstro mot myndigheter. Men när man granskar bevisen i sin helhet, saknar deras påståenden stöd i den breda vetenskapliga litteraturen och global expertkonsensus.

Finns det inga skäl att misstro myndigheter menar du ?

Det verkar lite bakvänt och bekvämt att lägga fram det så. Ett sätt att nonchalera och avfärda kritik som ortodoxa systemtrogna ofta gör.

Dessutom litar jag inte på din presenterade statistik, enligt mig lika mycket cherry-picking genom utelämnade av obekväm data .
Varför skulle någon lita på just dig ? Du ser kritik som konspiration .
Citera
2025-05-30, 11:13
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej det var det inte. Man förbjöd all typ av behandling utom ventalation remdesivir och vaccinet.

Vaughn explained that the use of ventilators, which increase intrathoracic pressure, may have contributed to the high mortality rate among COVID-19 patients. "If you have a vascular issue of the lungs, the worst thing you can do is increase the intrathoracic pressure, which is what ventilation does," he said.

The doctor also discussed the role of the spike protein in COVID-19, stating, "The spike protein attaches to this thing called the ACE2 receptor that's present in the inside of your vessels, and that's why COVID is really a vascular disease."

Vaughn expressed concerns about the mRNA vaccines, particularly their long-term effects and the lack of comprehensive studies on their distribution within the body. He said, "The mRNA was a technology that... had lots of holdups and actually a lot of those holdups are the very adverse events and adverse effects that we're seeing."

https://thenationaldesk.com/news/nation-world/doctors-testify-vaccine-side-effects-and-biden-admin-communication-mishaps-under-scrutiny

(FB) Biden-administrationen gömde undan de dödliga effekterna av Covid-vaccinet.

Pallar inte skriva allt jag redan skrivit här.

Tidigt i pandemin var många svårt sjuka patienter redan i livshotande tillstånd innan ventilation påbörjades. Ventilatorn var ofta en livräddande sista utväg, inte en orsak till döden.
Det är inte korrekt att säga att "ventilation i sig" orsakade höga dödstal – snarare att vården initialt stod inför en ny sjukdom med brist på evidens.

SARS-CoV-2 använder ACE2-receptorer för att infektera celler – dessa finns på både luftvägsceller och kärlendotel.
Skillnaden är att spikproteinet som mRNA vaccinerna kodar för saknar leadersekvens och det går inte sätta likhetstecken för hur de binder mot ACE2 och vad det betyder.

Vidare är flera saker i ditt citat missvisande och spekulativt.
mRNA-teknik har utvecklats i över 20 år. Tidigare hinder (som nedbrytning, leveransmetod) lösts innan pandemin, inte gömts undan.
Covidvaccinerna genomgick stora säkerhetsstudier innan godkännande. De övervakas fortsatt noggrant. Allvarliga biverkningar är mycket sällsynta.
Det finns inga belägg för att vaccinerna orsakar de "adverse events" som vissa menar var kända från mRNA-forskningen – det är en korrelationsmyt.
Citera
2025-05-30, 11:18
Medlem
Ajogens avatar
Doctor sounds alarm bells about expansive use of Ventilators during Covid

"It was pretty obvious in the spring and summer of 2020 that we weren't really dealing with a respiratory infection; it was actually a vascular disease of the lungs," he said." If you have a vascular issue of the lungs, the worst thing you can do is increase the intrathoracic pressure, which is what ventilation does. And in a sense is why most people who got on the ventilator did not live."

https://cbsaustin.com/news/nation-world/doctor-sounds-alarm-bells-about-expansive-use-of-ventilators-during-covid-19-virus-nih-lungs-breathi ng-vap-mortality-rates-sick-person-oxygen-robert-f-kennedy

Du bara papegojar.
Citat:
Tidigt i pandemin var många svårt sjuka patienter redan i livshotande tillstånd innan ventilation påbörjades. Ventilatorn var ofta en livräddande sista utväg, inte en orsak till döden.
Det är inte korrekt att säga att "ventilation i sig" orsakade höga dödstal – snarare att vården initialt stod inför en ny sjukdom med brist på evidens.

SARS-CoV-2 använder ACE2-receptorer för att infektera celler – dessa finns på både luftvägsceller och kärlendotel.
Skillnaden är att spikproteinet som mRNA vaccinerna kodar för saknar leadersekvens och det går inte sätta likhetstecken för hur de binder mot ACE2 och vad det betyder.

Vidare är flera saker i ditt citat missvisande och spekulativt.
mRNA-teknik har utvecklats i över 20 år. Tidigare hinder (som nedbrytning, leveransmetod) lösts innan pandemin, inte gömts undan.
Covidvaccinerna genomgick stora säkerhetsstudier innan godkännande. De övervakas fortsatt noggrant. Allvarliga biverkningar är mycket sällsynta.
Det finns inga belägg för att vaccinerna orsakar de "adverse events" som vissa menar var kända från mRNA-forskningen – det är en korrelationsmyt.
Citera
2025-05-30, 11:18
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Finns det inga skäl att misstro myndigheter menar du ?

Det verkar lite bakvänt och bekvämt att lägga fram det så. Ett sätt att nonchalera och avfärda kritik som ortodoxa systemtrogna ofta gör.

Dessutom litar jag inte på din presenterade statistik, enligt mig lika mycket cherry-picking genom utelämnade av obekväm data .
Varför skulle någon lita på just dig ? Du ser kritik som konspiration .

Du behöver inte lita på mig eller myndigher.
Men jag rekommenderar att du läser på om den långtgående vetenskapliga forskning som ligger till grund för regulatoriska myndigheters bedömningar.

Jag vågar nog påstå att det skulle vara mer bekvämt att utelämna källkritiken och köpa allt vad Elsa Widding och hennes gelikar säger rakt av. Likt ett får som bara följer utan att tänka. Men allt är inte bekvämt här i livet.

Nej, kritik är inte samma sak som en konspiration. Mycket underligt påstående.
Citera
2025-05-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Faktum är att vi ser en överdödlighet på flera miljoner efter att man börjat vaccinera mot covid-19, när det istället borde ha varit underdödlighet. Många gamla och sköra dog ju av viruset eller av felbehandling redan 2020.
Källa på det? Och i vilket land då?
Inte i Sverige i alla fall:
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/
Citera
2025-05-30, 11:19
Avstängd
Citat:
Jag har ganska mycket mer grund till min kritik mot Widding och Northgruppen än så.

Jag skulle kunna gå djupt i detalj om du så önskar. Men det är inte topic i den här tråden.
Har diskuterat just det här i andra trådar.

Dr. Campbell går igenom den massiva överdödlighet som uppstod efter att man börjat
med mRNA-injektionerna:
https://www.youtube.com/watch?v=OlBvymt5bAs

Det borde ha varit underdödlighet då många gamla och sköra redan dött av viruset eller av felbehandlingar.

Märkligt nog är det ingen överdödlighet i Ryssland, där man inte använde mRNA-injektioner.
Citera
2025-05-30, 11:20
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Doctor sounds alarm bells about expansive use of Ventilators during Covid

"It was pretty obvious in the spring and summer of 2020 that we weren't really dealing with a respiratory infection; it was actually a vascular disease of the lungs," he said." If you have a vascular issue of the lungs, the worst thing you can do is increase the intrathoracic pressure, which is what ventilation does. And in a sense is why most people who got on the ventilator did not live."

https://cbsaustin.com/news/nation-world/doctor-sounds-alarm-bells-about-expansive-use-of-ventilators-during-covid-19-virus-nih-lungs-breathi ng-vap-mortality-rates-sick-person-oxygen-robert-f-kennedy

Du bara papegojar.

Covid är inte bara en vaskulär sjukdom. Det är en multisystemsjukdom med huvudsaklig påverkan på luftvägar och immunförsvar.
Visst är det så att mekanisk ventilation kan påverka intrathorakalt tryck, och felinställd ventilation kan skada lungorna (ventilator-induced lung injury). Vad vill du ha sagt med det? Och vad har det med mRNA teknik att göra?
Citera
2025-05-30, 11:21
Medlem
Jag föll inte för hetsen och vaccinerade mig således inte.

Det var spännande att se hur många det var som faller in i grupptryck och slutar tänka självständigt.

Man måste tänka självständigt.
Citera
2025-05-30, 11:23
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ja. Men vaccineringen var trots allt frivillig. Det var bara att säga "Nej!" till erbjudandet och ta konsekvenserna av kinesernas virus.
Själv är jag glad att jag sade "Ja".
"Säga nej och ta konsekvenserna"? Du menar säga nej och få sparken och hamna på gatan och få barnen omhändertagna? För även om det inte skedde här i Sverige så var det verklighet för väldigt många människor i många av världens länder, kanske särskilt i länder som kallar sig själva "fria".

Människor som du är onda och farliga. Ni ser er säkert som goda och progressiva men ni försvarar bottenlös ondska. Till och med när ni bevisats ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in