Citat:
Ursprungligen postat av
Havang
Sam är verkligen inte snygg. Speciellt inte som i Grey’s anatomy. Han lyckades ju inte i Hollywood. Han ser ut som en helt vanlig norrlänning fast med blågrå löständer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Att du säger så visar bara att du inte klarar av att vara objektiv.
Du kanske ska respektera kvinnors egna åsikter? Eller ska du som man tala om för kvinnor vad de ska attraheras av? När man insett hur Sam är så blir hans utseende motbjudande. Att en del män tycker Sam är attraktiv är väl för att han är söt – det är förmodligen din egen kåthet på honom som talar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Det gör han nog men i kortvariga relationer. Utseendemässigt påminner han om Tinder-swindlaren.
Kvinnor är svaga för när hög status blandas med ett stiligt utseende.
Att argumentera att han är attraktiv för att han liknar tinder-svindlaren gör dig bara komisk

. Det är knappast en komplimang.
Du säger att du har klass, pratar om värdighet och en hög nivå. Att ha klass innebär att
agera värdigt och respektfullt mot alla människor, inte att se sig själv som bättre än andra. Det är inte heller klass att säga att man själv har klass. Inte heller att köpa en skrytig bil och ha ett sterilt och nyrikt hem. Klass är inget man kan köpa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Hela hans släkt kollar på programmet så inte bara för honom att köra på i sänghalmen och dumpa henne. Får intrycket av att han tycker att hon är under hans värdighet och att det skulle innebära stolthetsproblematik att acceptera henne. Så läser jag honom i alla fall.
Då är jag helsvensk och känner honom inte men vad jag vet av den kultur han tycks vara uppfödd i är att de har inget till övers för människor som inte strävar uppåt i alla avseenden. Det blir en stor kulturkrock när han möter Denise som är folklig och opretentiös. Därför jag skriver att det var en medveten provokation från produktionens sida att matcha honom med Denise, då deras misslyckade äktenskap var lätt att förutse på förhand.
Det är lustigt att Sam kallar Denise bohem när han pluggat film och verkar försökt få en karriär inom filmbranschen:
www.imdb.com/name/nm4801044/. Hans brorsa med skägget såg dessutom mer ut som en bohem än Denise. Hans familj hade sannolikt inte haft några problem med Denise, hon drar in nästan 50 000 i månaden vilket är likvärdigt med Sam (lönelistan någon länkade här).
Det där med snusande bohem sa han bara
för att göra henne osäker (vilket tyvärr verkade funka).