2025-05-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Det var också obehagligt att Sam pratade om Denise i tredje person till experten, istället för att tilltala henne direkt med du (de satt precis intill varandra!). Det blev som att han skulle smutskasta Denise, han använde expertens egna ord "nyfiken" och verkade vilja framställa Denise som olydig som nu inte ville fortsätta vara nyfiken, som att han trodde att han då skulle få experten på sin sida (han lät som ett barn som försöker få sympati av föräldrarna i ett syskonbråk).

Jag gissar att experterna inte får lov att ta parti, utan måste förhålla sig neutrala (och därför säger saker som Hana gjorde där, eller stöttar deltagare som får mycket kritik på sociala medier).

Tycker Sam verkar vara en jättebra kille.

Problemet är att Denise inte vill leva sitt liv på samma nivå som honom och det gör honom frustrerad. Jag förstår honom fullt ut.

Dålig matchning och får intryck av att produktionen medvetet provocerar honom genom ihopparningen. Det där med snuset är snarlikt när produktionen parade ihop en man som avskyr rökning med en rökare. Ingen man med klass villl ha en kvinna som snusar.
Senast redigerad av Keus 2025-05-30 kl. 19:47.
Citera
2025-05-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
På morgonen när Sam vaknade var det tyst och tomt. Sams hemska känsla att han gjort nåt fel flög in med solljuset genom persiennerna och träffade hans vackra ansikte. Han sökte desperat i minnet och mindes fläckarna på kalkstenen och drog en djup suck av lättnad över att han hade två till i förrådet.

När Sam bytt ut kalkstenen cyklade han fortare än vanligt till sjukhuset. I sitt ombytesbås petade han bakåt bendelar, Brett Easton-böcker, och lade en t-shirt då troligtvis Tv på ingång. Intalade sig själv att det är bara en vanlig dag och att allt går bra. På vägen ut hälsade han glatt på änklingen och sin läkarkollega Lars och när han tittade på den äckliga snusen under Lars läpp var Sam nära att berätta om bendelarna i hans skåp.

Tack! Du räddar den här tråkiga långsamma säsongen åt oss!
Citera
2025-05-30, 21:16
Medlem
Jag har haft stor familj och hunnit med mina barns aktiviteter plus mitt eger idrottande. Plus skött om hus och stor tomt. Då är det provocerande att lyssna på Amanda och i viss mån Alex som har enbart arbete och träning att tänka på. Obegripligt att de måste pussla.

Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Tänkte på det där också, bägge är väl träningsintresserade vad jag förstod det som, och att det var en gemensak sak de hade när de matchade. Men känns som hon försöker planera in i absurdum för att inte behöva prioriera och göra avkall på saker. Lite som att hon tänker att bara hon planerar tillräckligt i detalj kan hon nog trycka in en partner i sitt liv också.

Säger inte att hon ska sluta träna, men att skaffa partner är väl de facto att man får se att prioritera tid för sin partner? Rätt osexigt att behöva ansöka om en plats i hennes kalender för att få umgås med sin fru liksom.
Citera
2025-05-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag har haft stor familj och hunnit med mina barns aktiviteter plus mitt eger idrottande. Plus skött om hus och stor tomt. Då är det provocerande att lyssna på Amanda och i viss mån Alex som har enbart arbete och träning att tänka på. Obegripligt att de måste pussla.

Ja, jag är i samma situation som dig. Träning gör man tidig morgon eller då tillfälle ges. Att ha det som stående aktivitet på ledig tid är inte hållbart i en längre relation.
Citera
2025-05-30, 21:45
Medlem
Ebba har sedan början av giftermålet jobbat på att få Pontus att göra slut med henne. Hon respekterar inte honom då han är en sillmjölke utan driv eller ambition. Dessutom är han bartender och hon ingenjör. Hur tänker produktionen, kvinnor gifter sig inte nedåt.
Citera
2025-05-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Denise säger till Sam att "Du får mig känna mig jätteful".
Sam svarar "Jag tycker inte du är jätteful".

Ha ha

Det var rätt kul sagt faktiskt.
Citera
2025-05-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag tror ni kvinnor tänker lite annorlunda än oss män dock. Det här med att vi tänker mer med de nedre regionerna än kvinnor stämmer ju ändå i stor utsträckning, vi behöver ju tömma ur oss och det är mycket roligare att göra ihop med
en kvinna än själv med fröken höger.

Om jag var i 30 års åldern och med i GVFÖ och parades ihop med en tjej som såg hyfsat bra ut och som jag inte avskydde, (eller som framförallt inte luktade illa) och som var intresserad av att ha sex med mig så hade jag inte kunnat motstå. I mina ögon är Denise vacker och hon har växt ännu mer utseendemässigt då hon är en jäkligt bra människa också. Dock tror jag inte att Sam tycker att hon är så vacker som jag tycker men han kan inte finna henne ful, det är omöjligt. Roligt har de för de skrattar ihop också och luktar illa gör hon givetvis inte.

Så för mig är det ett fullständigt onormalt manligt beteende när Sam inte vill ligga med henne och gnäller över attraktionen. De flesta män hade inte försuttit den chansen kan jag säga, framförallt inte när man varit singel ett tag och längtar efter en partner. Det är därför jag tror att Sam har mentala problem eller mest troligt att han är gay, fast han inte vill erkänna det ens för sig själv. De flesta män analyserar inte på det här viset som han gör, man är kåt och kör på utan att tänka allt för mycket.

Rätt uppenbart att Sam finner Denise utseende mediokert och hennes personlighet oattraktiv.

Hade hon kommit in i högklackat och i balklänning och agerat feminint från början hade han garanterat varit på.
Citera
2025-05-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vad får dig att hävda en sådan absurditet? Alla ser bra ut? Några av dem skulle kunna uppträda på sådan där marknad som var vanliga förr, med underhållning i form av Skäggiga damen och andra lyten. Vad har du för agenda egentligen? Inget du skriver är vettigt och du uttrycker dig som om du sitter på facit. Riktig översittare är du.

Vilka av deltagarna tycker du ska uppträda på marknad? Och vilka lyten ska de uppträda med?
Citera
2025-05-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Vad fint det tycks arta sig. Alex gör nog helt rätt i att anförtro sig åt Pontus. Känns som det är två snubbar som är i behov av att snacka av sig med en annan man. Deras fitta vid första ögonkastet har grumlat deras sinnen rejält.

Bortsett från den lilla detaljen att Pontus har legat med Amanda bakom Alex rygg.

Känner att det måste till lite mer fitta i kommande bonusavsnitt:
Citera
2025-05-30, 22:58
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag hade valt Denise och Jannika. Jannika har vuxit i mina ögon och jag älskar ju större kvinnor, det är något rejält med det och kurvor är sexigt. Hon är dessutom väldigt omtänksam och har humor, även det är sexigt.

Denise hade jag gått igång pga hennes snygga ansikte och att hon verkar sjukt härlig som person.

Eller ja, Denise är sjukt söt faktiskt! Nu är jag ju kvinna och hetero
Jannika verkar vara skön som person
Citera
2025-05-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tycker Sam verkar vara en jättebra kille.

Problemet är att Denise inte vill leva sitt liv på samma nivå som honom och det gör honom frustrerad. Jag förstår honom fullt ut.

Dålig matchning och får intryck av att produktionen medvetet provocerar honom genom ihopparningen. Det där med snuset är snarlikt när produktionen parade ihop en man som avskyr rökning med en rökare. Ingen man med klass villl ha en kvinna som snusar.

Han som matchades med riviga rökaren agerade normalt även om han var missnöjd

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Rätt uppenbart att Sam finner Denise utseende mediokert och hennes personlighet oattraktiv.

Hade hon kommit in i högklackat och i balklänning och agerat feminint från början hade han garanterat varit på.

Hon kom in i högklackat och balklänning (bröllopet, remember). Hon hade nog behövt gömma Alexander under balklänningen för att få honom på
Citera
2025-05-31, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals

Hon kom in i högklackat och balklänning (bröllopet, remember). Hon hade nog behövt gömma Alexander under balklänningen för att få honom på

Han såg faktiskt mer kär ut när han träffade Alex på träffen med killarna, än han nånsin sett ut med Denise ! Hoppas att han vågar kliva ur garderoben, om det är där han är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in