2025-05-31, 03:10
Medlem
Ridå! (Ditt konto aktiveras först om 3 dagar, Tack för den, Flashback...!)

Denna produktion är onekligen inte vad den har varit… Vad hände? Det är så trashtacky med alla synkar som är inklippta i efterhand. Dessa experter o sexologer som spolas förbi snabbare än forsränningen. Denna Bohman som alltid kommer med överflöd av floskler, plattityder o förväntade rike-lärdomar. Pekar med handen, spärrar upp ögonen i kameran, för att få sina psykolog-visdomar att gå genom rutan till alla stackare på andra sidan. ”Dem måste förstå, att relationen är en lagsport". Dem måste ingenting. Det blir mycket att spola, någon som kan klandra mig för de?

I takt med att det visas två säsonger, har produktionen fallerat. Kvantiteten går före kvaliteten. Vet inte om det är beklagligt eller inte. Att deltagarna är urtrista, det är en vedertagen sanning vid detta laget. Vet inte, men det saknas intressanta karaktärer, för att få det att lyfta. Jag tyckte Denise var tråkig, för återhållsam och intetsägande. Men efter detta avsnitt har personen visat fler dimensioner. Förlåt, men hur orkar ni skriva alla dessa inlägg o diskutera, eller dissikera deltagarna?

Sedan första avsnittet har jag tyckt Tryggsam är en oseriös, uppmärksamhetssökande person. Forcerad och självupptagen. Detta har ju nu bevisligen visats upp i avsnitt efter avsnitt. Som vissa skriver, ”gaslightar” Denise, med en obehaglig underton av självbelåtenhet. Så overkligt osmidig i sina försök att lyfta relationen från, ja lyfta från vad? Efter Oboy-inlägget, kan jag inte annat än skratta åt scenen när det forsar ut oboy ur glaset i läkar-lyan.

Tröttsamheten som Denise visar upp av snusande-bohem-kommentaren går inte obemärkt förbi. Samtidigt som stackars Sam skrattar obehindrat, utan minsta känsla för om det fortfarande, eller om det någonsin var en kommentar som flög…
Senast redigerad av WordsForYou 2025-05-31 kl. 03:13.
Citera
2025-05-31, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Att de inte blir attraherade är så klart inget de kan rå för, men att därifrån bete sig elakt är bara fel.

Märta, just det ja, hon med kuddmuren. Vilken sadist. Hennes ”make” var dock minst lika mycket en idiot. Låg där i sängen och läste och låtsades om som det regnade. Han ville göra en grej av att han var känslig som man. De flesta andra män är inte liksom gjorda av stål heller, det handlar bara om hur man kanaliserar sina känslor. Han sätt att kanalisera dom var att plåga sig själv eller lisma. Usch!

Annat är det med Denice. Hon kommer gå segrande och med hedern i behåll ur det där. Hade velat ha henne som mamma fast jag är typ 10 år äldre än henne. Säger rätt mycket hur kokt jag själv skulle vara om jag var med i GVFÖ.

Det är faktiskt inte särskilt märkligt att man beter sig illa om man matchas ihop med någon som man inte passar med och sedan får tryck från produktionen att få ihop det. Tycker inte att man ska vara arg på Märta eller Sam utan om någon på de som valde att para ihop dem fel för att göra TV-underhållning.

Sam kan säkert IRL välja och vraka med sin läkartitel och ett utseende som hämtat ur Grey's Anatomy. Han tycks sträva mot att allt ska vara top notch. En snusande bohem är helt fel match naturligtvis.
Senast redigerad av Keus 2025-05-31 kl. 07:28.
Citera
2025-05-31, 08:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är faktiskt inte särskilt märkligt att man beter sig illa om man matchas ihop med någon som man inte passar med och sedan får tryck från produktionen att få ihop det. Tycker inte att man ska vara arg på Märta eller Sam utan om någon på de som valde att para ihop dem fel för att göra TV-underhållning.

Sam kan säkert IRL välja och vraka med sin läkartitel och ett utseende som hämtat ur Grey's Anatomy. Han tycks sträva mot att allt ska vara top notch. En snusande bohem är helt fel match naturligtvis.

Sam är verkligen inte snygg. Speciellt inte som i Grey’s anatomy. Han lyckades ju inte i Hollywood. Han ser ut som en helt vanlig norrlänning fast med blågrå löständer.
Citera
2025-05-31, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Skulle säga att den är lite syrlig. Ungefär som min fitta.
Fy f-n, vad äckligt. Om du har behov av att beskriva ditt könsorgan, så gör det någon annanstans (t ex PM till mottagaren). Herre gud, vad omdömeslöst!
Citera
2025-05-31, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Men varför väljer o vrakar inte denna sandneger då? Istället för att göra bort sig i TV o visa sin kassa personlighet?
Troligare är väl att man har problem med relationer innan man söker till programmet

För att han vill marknadsföra sig och i förlängningen tjäna pengar på sitt företag. Han hade inte räknat med att framställas som ett svin i programmet. Han saknar självinsikt och tycker själv att han är en bra kille som inte ligger med första bästa och att han är bra på att hantera konflikter. Han har egentligen inget intresse av att bli kär och bilda familj under dessa premisser.
Citera
2025-05-31, 10:19
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
För att han vill marknadsföra sig och i förlängningen tjäna pengar på sitt företag. Han hade inte räknat med att framställas som ett svin i programmet. Han saknar självinsikt och tycker själv att han är en bra kille som inte ligger med första bästa och att han är bra på att hantera konflikter. Han har egentligen inget intresse av att bli kär och bilda familj under dessa premisser.
Ojoj, för någon vecka sedan blev du rasande då jag föreslog att han skulle resa hem o skaffa någon påskkärring att gifta sig med istället. Nu verkar du hysa agg mot näs-Mustaffa, vadan detta?
Citera
2025-05-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ojoj, för någon vecka sedan blev du rasande då jag föreslog att han skulle resa hem o skaffa någon påskkärring att gifta sig med istället. Nu verkar du hysa agg mot näs-Mustaffa, vadan detta?
Jag har varit negativt inställd till Sam sen första avsnittet (läs mina inlägg om du önskar närmare förklaring). Jag tycker däremot att han har lika stor rätt att bo i Sverige som alla andra. Och jag tycker inte att rasistiska tillmälen är okej. Inte heller tycker jag att man är en sämre människa om man har opererat näsan - oavsett anledning till operationen. Man kan ogilla en person och kritisera dennes beteende men samtidigt tycka att vederbörande är värd respekt och att bli behandlad som en människa. Det är inte antingen eller, som jag ser det. Frågor på det?
Citera
2025-05-31, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Är man rasist för att man tycker att Sam passar ihop med en undergiven kuvad huckleprydd kvinna?
Det har jag inte påstått. Jag skrev att jag inte tycker att rasistiska tillmälen är okej och då syftar jag på vissa ord och uttryck som jag inte vill upprepa. Huruvida en skribent är rasist eller inte låter jag vara osagt. För mig personligen ligger det närmare till hands att tro att en person som uttrycker sig på det sättet i första hand söker uppmärksamhet och inte nödvändigtvis står för dessa värderingar till vardags.
Citera
2025-05-31, 11:00
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Är man rasist för att man tycker att Sam passar ihop med en undergiven kuvad huckleprydd kvinna?
Oavsett vad pk-kärringar tycker har du helt rätt i sak, själv är jag ju helt ointresserad av damer utklädda till sopsäck.
Citera
2025-05-31, 11:10
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Oavsett vad pk-kärringar tycker har du helt rätt i sak, själv är jag ju helt ointresserad av damer utklädda till sopsäck.
Ja, är det något som får den att slakna så…
Citera
2025-05-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ja, är det något som får den att slakna så…
Instämmer till fullo.
Citera
2025-05-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Sam är verkligen inte snygg. Speciellt inte som i Grey’s anatomy. Han lyckades ju inte i Hollywood. Han ser ut som en helt vanlig norrlänning fast med blågrå löständer.

Att du säger så visar bara att du inte klarar av att vara objektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in