2025-05-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det må vara... Men kan man dömmas dömas i sverige, för något man gjort i Spanien ?
Exakt så!
Varför de som svarar dig kommer diverse annan info besvarar inte din relevanta fråga.
Tingsrätten var då och varför?
Citera
2025-05-31, 14:28
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag antar att du är man. Kom igen när en man begår övergrepp på dig.
Vänligen tona ned dina nedsättande sexistiska åsikter.
Vi är många i den här tråden som vittnat om att vi oönskat blivit tafsade på.
Även mannen i föreliggande fall berättade i FU att kvinnan tafsat på honom under skjortan.
I mitt tycke värre än en flyktig puss i farten.
Citera
2025-05-31, 14:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Känns som han hade fällt där också tanke på fotbollstränaren eller vad han hade för roll och skulle fira damerna och kysste någon.
Fallen skiljer sig åt avsevärt på en rad punkter.
Citera
2025-05-31, 14:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Absolut dummaste man kan göra är att be om ursäkt för det på SMS. Nu finns det både bevismaterial samtidigt som han har bekräftat och gett kvinnan offerrollen och då är det kört.

Bästa man kan göra i det läget även om man vet att man gjort fel är att man står på sig och ger tjejen skulden för att ha gett falska signaler. Var auktoritär och få henne att ta på sig skulden så hade det garanterat inte lett till någonting.

Det är när man är för snäll som kvinnorna utnyttjar det tyvärr. Hur sjukt det än låter så tjänar man på att manipulera dem och få dem känna sig som en slampa i sammanhanget.
Eftersom mannen vet att han inte hade någon som helst sexuell eller kränkande avsikt med sin uppskattande flyktiga puss i farten, fanns det inte på kartan att detta skulle bli ett rättsfall.
Citera
2025-05-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Eftersom mannen vet att han inte hade någon som helst sexuell eller kränkande avsikt med sin uppskattande flyktiga puss i farten, fanns det inte på kartan att detta skulle bli ett rättsfall.
Där måste jag ifråga sätta dig. Jag som man har alltid en agenda när jag talar med kvinnor. Eller som i detta fall kysser kvinnor. Varför råkar det alltid vara så att någon pussar en attraktiv kvinna. Och icke en "ful".. Det kanske bara råkar bli så i farten. Men visst tror jag nog att Micke hade andra önskningar än att det skulle sluta med en kyss.Men, han kanske är ädlare än vad jag är...
Citera
2025-05-31, 15:07
Medlem
Han var full och bad om ursäkt. Tjejen kunde ha fått 100 000kr som kompensation och alla hade varit nöjda. Han är ingen dålig person alla artiklar intygar det. Dålig dag dåligt omdöme. Jag skulle döda x antal personer om jag inte svalt såna omständigheter.
Citera
2025-05-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs

Fast han gav henne vatten på sin kvarn genom att be henne om ursäkt. Hade han inte bett henne om ursäkt och gjort henne till ett stackars offer så hade det inte hänt någonting. Det är när killar ber om ursäkt som tjejerna får idéer.
Citera
2025-05-31, 15:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Där måste jag ifråga sätta dig. Jag som man har alltid en agenda när jag talar med kvinnor. Eller som i detta fall kysser kvinnor. Varför råkar det alltid vara så att någon pussar en attraktiv kvinna. Och icke en "ful".. Det kanske bara råkar bli så i farten. Men visst tror jag nog att Micke hade andra önskningar än att det skulle sluta med en kyss.Men, han kanske är ädlare än vad jag är...
Kan bara konstatera att vi människor är olika.
Citera
2025-05-31, 15:31
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast han gav henne vatten på sin kvarn genom att be henne om ursäkt. Hade han inte bett henne om ursäkt och gjort henne till ett stackars offer så hade det inte hänt någonting. Det är när killar ber om ursäkt som tjejerna får idéer.
Om man läser FUPen förstår man varför han säger som han säger. Han var i själva verket orolig att hon var intresserad av honom.
Citera
2025-05-31, 15:32
Medlem
Jag tycker nästan att den här kvinnan som anmälde Micke borde få en egen tråd. Om du är beredd att gå så långt som hon gör för att förstöra en annan människas liv, då är det något som inte stämmer.
Citera
2025-05-31, 15:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Så denne fjant Leijnegard stod enligt egen utsago på barrikaderna under Me Too men nu när han själv råkar ut för exakt samma sak och så sitter den stora pöbeln här och tycker synd om honom?

Rätt åt idioten, att klimatet ser ut som det gör här i detta patetiska land är just på grund av män som denne Leijnegard som låter kvinnor styra och ställa helt obehindrat.
Även nu när han råkar ut för det själv kan han inte stå rakryggat och säga att visst det var dumt, men att det är ingen big deal och att kvinnan borde skämmas att dra det så långt.
Istället gömmer han sig som en råtta...
Det fanns delar av #metoo som var viktig. Att en flyktig puss i farten för att visa uppskattning till en kollega ska uppfattas som "värre än en våldtäkt", var inte en av dem.
Citera
2025-05-31, 15:38
Avslutad
https://www.expressen.se/noje/micke-leijnegards-granslosa-beteende-atalad-och-forsvarad-/

Leijnegard har stängts av från publika uppdrag på SVT och tvingas bryta sviten; säsong 18 av ”Mästarnas mästare” tar en annan programledare över, erfar Expressen.

Dödskyssen.

Expressen slår i den stora djungeltrumman och går ut med namn och bild.

Mickes plan var att fortsätta leda mästarnas mästare även som pensionär.

Är det rätt att hänga ut honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in