2025-05-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Att en sida kan backas med fakta, den andra är era kränkta känslor för att ert liv suger, vilket måste vara en brun persons fel. Rikta ilskan mot dom som nedmonterat vårt samhälle istället, högerpartierna

Jaha, så du tillhör den ena eller den andra sidan. Vad ska vi göra med den informationen?

Exakt vad är det för högerpartier som har monterat ner samhället i Sydafrika??
Citera
2025-05-28, 17:47
Medlem
Viktor79xs avatar
Dokumentär om morden. Mer statistik och fakta.

https://youtu.be/FjBu6VZWE7k?si=fPc8yrw56LmB-7jT
Citera
2025-05-28, 20:40
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ungefär som att jag påstår att människan härstammar från dinosaurierna och sedan kräver att du skall motbevisa mig. Trump påstår något och sydafrikanerna säger att han ljuger, du tror på allt Trump ljuger om och vill då att jag skall bevisa att de som vet (alltså sydafrikanerna) har rätt, är du dum på riktigt eller 🙄

Märklig jämförelse men ok, dinosaurier var reptiler och människan är däggdjur, så, klart. Tillbaka till ämnet (och stanna där) om du är säker på att det är lögn, lägg fram ditt material du utgår ifrån för det är det jag är intresserad att ta del av och jag antar att du inte bara drar det du utgår ifrån ur den delen som finns under ryggslutet.

Och nej jag har aldrig påstått att jag tror på allt Trump häver ur sig, kom inte med något sådant... jag vet inte vad du får det ifrån.
Citera
2025-05-29, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Så inga liksäckar från Kongo på bild då dvs? Trots ditt ihärdiga påstående om detta 🤣
Utvecklingsstörd som sagt då jag inte nämnt några liksäckar specifikt. Bilden är dock obestridligen från Kongo i tvär kontrast till Trumps påstående.
Citera
2025-05-29, 12:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Du får alltså din information från CNN?
Vet inte om du trollar nu, isf fick du mig, men av alla nyhetsförmedlingar i världen är CNN absolut nr1 när det gäller fejk news, och använder du dig av dom är du mer illa ute än jag trodde 🤣

Ja menar, tom de mest inbitna vänsterblivna i usa har gett upp CNN och det är därför dom knappt har några tittare kvar. Herregud, visste du inte det?! 🤣🤣🤣 WOW säger jag bara! Bevisar bara att du har noll koll och inte hänger med överhuvudtaget. Fast å andra sidan så förklarar det varför du har så fel.

Och jo, det pågår ett folkmord. Men det gör det däremot inte i Gaza. Men fortsätt du bli matad propaganda och vägra tänka för dig själv 👍
Att DIN ekokammare påstår saker om CNN betyder enbart att DIN ekokammare gör det. F ö påstod du ju att alla här som inte går med på din totalt verklighetsfrämmande beskrivning bara skulle tro på svenska media, vilket exemplet CNN ju inte tillhör. Förstår du?

Nej, det pågår inget folkmord i SA bara därför att din galna sektledare skämmer ut sig om det.
Citera
2025-05-29, 19:49
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det hände i Uganda, Zimbabwe m.fl Afrikanska länder, men kan inte hända i Sydafrika sägs det och det ska vi tro blint på.

Allt är inte svart eller vitt, rätt eller fel bara för att Trump hade ett svagt research team som skadade mer än hjälpe i just detta fallet. Men det förändrar inte sanningen och att sakfrågan inte ens existerar bara för det.
Citera
2025-05-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Att DIN ekokammare påstår saker om CNN betyder enbart att DIN ekokammare gör det. F ö påstod du ju att alla här som inte går med på din totalt verklighetsfrämmande beskrivning bara skulle tro på svenska media, vilket exemplet CNN ju inte tillhör. Förstår du?

Nej, det pågår inget folkmord i SA bara därför att din galna sektledare skämmer ut sig om det.
Jo det pågår ett folkmord till skillnad mot Gaza. CNN kan lura dig och sina 20 andra tittare, men inte resten av världen 🤣🤪

Sen som jag skrev, till och med de mest inbitna vänsterblivna i USA har övergett CNN, SÅ lågt har dom sjunkit. Men hur ska en bonnläpp boomer som du veta det? CNN är absolut bottenskrap och har man minsta koll så vet man om det, så det säger allt om hur ouppdaterad du är.

Finns inget värre än vita liberaler som blivit indoktrinerade till den grad att dom hatar sig själva. Grattis, du har lyckats bli hjärntvättad gubbe. 🤣🤪
Citera
2025-05-30, 15:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
(...) Det jag har framfört är att Trump felaktigt framställer bild från Kongo som om den vore från Sydafrika och att klappmongon och sekterister som du själv tycks applådera detta.
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Men svar på frågan, vilka liksäckar?

Det är väl dessa (vita) liksäckar man syftar på:
https://www.reuters.com/world/africa/trumps-image-dead-white-farmers-came-reuters-footage-congo-not-south-africa-2025-05-22/

Bilden är från Kongo enligt tidigare nyhetsinslag:
https://x.com/Reuters/status/1886822024170877411
https://www.reuters.com/video/watch/idRW863304022025RP1/

Citat:
Congo's communication minister says 2,000 bodies need to be buried after rebels last week captured the eastern city of Goma - where aid workers are struggling to inter bodies amid power cuts, overflowing morgues and a lack of space.

Det är faktiskt oerhört pinsamt att presidenten för ett så stort land som USA gör ett sådant här osannolikt misstag. Har han inga rådgivare som klarar av att göra en enkel bildsökning? Eller är de för okunniga för att ens känna till att sådana funktioner finns?
Citera
2025-05-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är väl dessa (vita) liksäckar man syftar på:
https://www.reuters.com/world/africa/trumps-image-dead-white-farmers-came-reuters-footage-congo-not-south-africa-2025-05-22/

Bilden är från Kongo enligt tidigare nyhetsinslag:
https://x.com/Reuters/status/1886822024170877411
https://www.reuters.com/video/watch/idRW863304022025RP1/

Det är faktiskt oerhört pinsamt att presidenten för ett så stort land som USA gör ett sådant här osannolikt misstag. Har han inga rådgivare som klarar av att göra en enkel bildsökning? Eller är de för okunniga för att ens känna till att sådana funktioner finns?
Ja det är faktiskt helt obegripligt för oss mer normala hur det kan finnas folk som applåderar alternativ fakta likt detta. Men det verkar inte spela någon roll vad Trump gör för hans mest inbitna fanboys. Han hade fått applåder från dessa sekterister även om han så dragit ner byxorna och lagt en skitkorv i ovala rummet.
Citera
2025-05-31, 02:30
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jaha, så du tillhör den ena eller den andra sidan. Vad ska vi göra med den informationen?

Exakt vad är det för högerpartier som har monterat ner samhället i Sydafrika??
Zuma och guptafamiljen gjorde ett otroligt jobb faktiskt, Rent generellt så har ökande klyftor inte hjälpt någon
Citera
2025-05-31, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Zuma och guptafamiljen gjorde ett otroligt jobb faktiskt, Rent generellt så har ökande klyftor inte hjälpt någon

Zuma var själv svart. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2025-06-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Märklig jämförelse men ok, dinosaurier var reptiler och människan är däggdjur, så, klart. Tillbaka till ämnet (och stanna där) om du är säker på att det är lögn, lägg fram ditt material du utgår ifrån för det är det jag är intresserad att ta del av och jag antar att du inte bara drar det du utgår ifrån ur den delen som finns under ryggslutet.

Och nej jag har aldrig påstått att jag tror på allt Trump häver ur sig, kom inte med något sådant... jag vet inte vad du får det ifrån.
Bevisa att dinosaurer var reptiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in