2025-05-24, 17:06
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icarealot
Ja men khoisan-folk har bott där i tusentals år. Dom blev typ undanträngda av bantu-folket och idag finns inte så många kvar av dom. Dock är dom svarta och har som sagt funnits där i tusentals år.....

De utgör 0,0016% av Sydafrikas befolkning.
Citera
2025-05-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Problematiken är att Trump är olämplig till att inneha presidentämbetet, vilket han rebelbundet demonstrerar genom att pöbelaktigt genomföra mobbningsessioner i Vitahuset.

Ska man ändå göra det måste man ha på fötterna, annars framstår man som en tafflig amatör. Trump har tillgång till all tänkbar information, hur är det då möjligt att han ständigt misslyckas med att presentera korrekt information. Är han så dement?

Den aktuella bilden var försedd med en text, där det framgick var någonstans den var tagen. Kunde inte administrationen hitta något som stämde med sin agenda?
Han är ju helt puckad. Deras myndigheter har hittills all info som behövs. Men det bryr han sig ju inte om att ta till sig. Snart har väl hans tillsatta idioter som leder myndigheter förstört även denna info.

Är ju känt sedan länge att han har ett tillstånd av fokuseringsproblem om det är längre än nån minut eller mer än en a4 sida. Som han inte läser. Beskrevs tydligt av författaren till boken om hans påstådda deal-förmåga.

Hans enda konstant är hans hämndbegär mot uppfattade angrepp på honom eller stöd till putin som finansierat honom tidigare.

Sedan är ju frågan varför han får sina konstanta utbrott på soc media om nätterna.
Citera
2025-05-24, 17:08
Medlem
Icarealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
De utgör 0,0016% av Sydafrikas befolkning.

Oavsett, det är ursprungsbefolkningen. Resten har invandrat...
Citera
2025-05-24, 17:10
Medlem
needAlifes avatar
Sydafrika, det är verkligen inte ett lätt land att förstå sig på men många av er här i tråden skriver som om ni visste hur läget var baserat på vad ni tycker om Trump. I ärlighetens namn har Trump rätt till stor del och det är verkligen bra att han lyfter det direkt i ovala rummet i vita huset med Ramaphosa.

Vita bönder (mestadels Boer vilket iofs också betyder bönder) utgör ungefär 72-73% av alla bönder i Sydafrika men av andelen mördade utgör de upp mot 90%. Det är inga jättelika diskrepanser men ändock inte oföringbara och det skadar absolut inte att det lyfts fram i offentligheten (speciellt när MSM, youtube med flera instinktivt direkt slår på stora trumman att det enligt dem rör sig om konspirationsteorier och naturligtvis också Trumps sedvanliga nycker).

Fråga er dock detta, om Julius Malema varit Sverigedemokrat och samlat 100 000 på en arena att skandera "döda de svarta" och sedan sitta i parlamentet, hade samma MSM bara viftat undan det som konspirationer? Tillåt mig tvivla.

Sydafrika är också unikt i det faktum att de vita Boerna är lika mycket ursprungsbefolkning som Bantufolken som i princip samtidigt imigrerade norrifrån. Kapstaden och den gamla kapkolonin om den ska tillhöra någon så är det hottentotterna men de finns knappt kvar ens (de gamla jägar/samlar-folken som fanns där innan europeerna dök upp). Därefter de vita och absolut sist afrikanska bantustammar.

Vi har redan ett facit på vad som händer när de vita bönderna systematiskt mördas och/eller förföljs vilket vi kan se i dagens Zimbabwe. Jag är naturligtvis medveten om att regimen i Rhodesia var djupt rasistisk liksom Sydafrika men i båda fallen är det en remarkabelt usel utveckling man har haft och speciellt i Zimbabwe, en gång kallad Afrikas kornbod och kanske Afrikas då rikaste land.

Att Trump tar upp detta med Sydafrikas president inför världens ögon är bra och det är ingen konspiration utan mord på vita har under lång tid använts för att få de kvarvarande bönderna att sälja av marken och emigrera, vilket naturligtvis enorma mängder också gjort TROTS att de mest troligt haft mer rätt till marken än random bantuneger. Återigen är det bara att se på Zimbabwe där man gick från kornbod med enormt överskott till svält och hyperinflation under Mugabe...

Vad de vita borde göra är att fortsätta med samhället Orania där endast vita får bosätta sig och på sikt bryta sig loss. Allt är britternas fel då de i andra boerkriget besegrade Oranjefristaten och Transvaal bland annat efter att ha uppfunnit koncentrationslägren. Om dessa två Boerrepubliker hade fått fortsätta vara självständiga hade vi haft två vita länder idag. Varför inte splittra på Sydafrika då? De svarta får en del och de vita sin. Sedan kan de utvecklas som de behagar och då får vi se vilka som lyckas bäst.
Senast redigerad av needAlife 2025-05-24 kl. 17:18.
Citera
2025-05-24, 17:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Nej, den fick jag av dig och inte den personen jag svarade på.
Det finns ju ingen anledning för "vår sida" att posta samma sak mer än 1 gång i tråden. Det vore SPAM och trådförlängande bullshit som skrämmer bort seriösa debattörer från tråden.

Seså, vad har du nu att säga om att vita farmare påstår att inget folkmord pågår?
Citera
2025-05-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ja men khoisan-folk har bott där i tusentals år. Dom blev typ undanträngda av bantu-folket och idag finns inte så många kvar av dom. Dock är dom svarta och har som sagt funnits där i tusentals år.....

Bantufolket kom dit i vågor. Det finns arkeologiska bevis att de var där 300 e.Kr. Sedan kom en ännu större inflyttning runt år 1200.

Det är en myt rasister använder sig av att landet var tomt när de vita dök upp. Det började redan av en engelsk historiker: "The Past and Future of the Kaffir Races (1866), W. C. Holden" och senare förstärktes den runt 1890 av Boerhistoriker. Den myten har använts av Engelsmännen, Apartheidregimen och numera av rasister. Även här på Flashback.

Den här myten har gjort mycket skada. Först legitimerade det landlagen från 1913 som endast gav 13 procent av landet till de svarta. Senare har myten används för legitimera Apartheid med deras lagar. Som innebar tvångsförflyttning och förtryck av miljoner.
Citera
2025-05-24, 18:14
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu är det inte bara ”massmedier” som tonar ner retoriken kring folkmord (eller hotande folkmord) på vita i Sydafrika utan även världssamfund som tex FN och EU.

Det man kan fråga sig är ju varför "världssamfundet" tonar ner det. Kanske därför att FN i stort sett ställde sig på de kommunistiska terroristernas sida när ANC slogs mot apartheidregimen och valde att tona ner alla deras grymheter redan då?

Det är sjukt mycket från den tiden som har dolts för allmänheten. Jag tror inte att genomsnittssvensken har ens den blekaste om vilka sjukt grymma metoder ANC:s väpnade gren Umkhonto we Sizwe använde sig av. Vissa av boerna tror att en del av farmarmorden helt enkelt begås av Umkhonto-celler som har fortsatt kampen mot de vita efter apartheids fall, och även om teorin är obevisad är den inte för den skull orimlig.

Citat:
Självklart är mord och förföljelse pga etnicitet allvarligt och något man ska kämpa emot var det än händer i världen och vem det än drabbar och jag välkomnar att Trump välkomnar vita Sydafrikaner som vill emigrera pga förföljelse.

Men man måste också ställa sig frågan varför just Trump tar upp just denna fråga.

Det handlar väl rimligen om att han och hans närmaste krets ogillar vänsterns narrativ i sin helhet. Istället för att tycka synd om de odugliga, förlorarna, de som inte lyckats åstadkomma något på egen hand, och släppa in dem i USA för att snylta på dess välstånd, vill han rikta omtanke och välvillighet mot de som förföljs just därför att de är resursstarka och dugliga, och som faktiskt kommer att stärka Förenta staterna.

Sedan finns det naturligtvis en raslig aspekt i det hela också. Vita människor är idag en extremt utsatt och potentiellt utrotningshotad minoritet globalt sett. Exakt hur mycket Trump och hans närmaste förstår av den problematiken är svårt att säga, men jag tror åtminstone inte att de sväljer vänsternarrativet att vita människor är privilegierade och att allt försvar av deras kollektiva intressen därför är omoraliskt. De är själva individualister och ogillar försvar av kollektiva intressen rent generellt, men reagerar när de upplever att vita människor blir orättvist utsatta och att "världssamfundet" blundar.

(Ungefär så, skulle jag tro. Jag är ingen tankeläsare.)
Citera
2025-05-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är väl inte så konstigt. Om man var en koloni till 1960-talet. Och det fanns väldigt få utbildade i landet samt det var uppbyggt för att kolonialmakten skulle tjäna på kolonin och inte landet själv. Om vi tar alla franska fd kolonier så var länderna mer eller mindre tvungna att låta Frankrike sköta deras riksbank då hela den ek sektorn var kopplad till Frankrike.

Geografin i afrika kan förklara mycket till utvecklingen där. Få naturliga hamnar och farbara floder. Nedre Nilen är väl undantaget. Tropsikt klimat i flera delar.

Folk vill ju ofta flytta till rikare länder. Ex svenskar flyttar till Norge. Eller östeuropeer till väst. Östeuropa kommer gå under. Låga födelsetal och utflyttning plus fnoskiga nationalister. Det kan bara sluta illa.

Jag hade samma argument som dig när jag för 15 år sedan var antirasist försökte förklara varför Afrika låg så långt efter. Jag visste att argumentationen var ihålig men jag körde på ändå för jag var ju god. Idag har jag släppt det där då jag tycker sanningen är mycket viktigare än att "vara god". Vi ser ju bara på utvecklingen av Sverige och hur det försämrats med influx av folk från 3:e världen. Dom är inte som oss om man tittar på hur vi fungerar i samhället.

Afrikaner kan inte skylla på någonting utan allt finns där.

Kan du ge mig ett exempel på ett land med afrikaner som går att bo i?
Citera
2025-05-24, 18:52
Medlem
Icarealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Bantufolket kom dit i vågor. Det finns arkeologiska bevis att de var där 300 e.Kr. Sedan kom en ännu större inflyttning runt år 1200.

Det är en myt rasister använder sig av att landet var tomt när de vita dök upp. Det började redan av en engelsk historiker: "The Past and Future of the Kaffir Races (1866), W. C. Holden" och senare förstärktes den runt 1890 av Boerhistoriker. Den myten har använts av Engelsmännen, Apartheidregimen och numera av rasister. Även här på Flashback.

Den här myten har gjort mycket skada. Först legitimerade det landlagen från 1913 som endast gav 13 procent av landet till de svarta. Senare har myten används för legitimera Apartheid med deras lagar. Som innebar tvångsförflyttning och förtryck av miljoner.

Ja? Det var ju det jag skrev, att svarta var där före vita. Det var du som skrev att vita var ursprungsbefolkning. Nu säger du ju emot dig själv
Citera
2025-05-24, 19:21
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Oavsett, det är ursprungsbefolkningen. Resten har invandrat...

Ja. Men Sydafrika skulle som sagt bli väldigt glesbefolkat om alla förutom dem stack. Och de har ingenting med tillkomsten av Sydafrika som land att göra, det är det de vita boerna som har byggt och ingen annan. Khoisan-folket levde en nomadisk livsstil och byggde inga samhällen.
Citera
2025-05-24, 20:00
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns ju ingen anledning för "vår sida" att posta samma sak mer än 1 gång i tråden. Det vore SPAM och trådförlängande bullshit som skrämmer bort seriösa debattörer från tråden.

Seså, vad har du nu att säga om att vita farmare påstår att inget folkmord pågår?

Hitintills har jag sett EN gubbe förneka folkmord medans jag har ett helt stadium med svarta afrikaner sjunga och dansa till "Kill the Boer".

Edit: Du kan kolla på denna minidokumentär du och din kompis.
https://www.youtube.com/watch?v=TcNtdHOPfMM
Senast redigerad av eliizar 2025-05-24 kl. 20:08.
Citera
2025-05-24, 20:02
Bannlyst
USA borda återta kontrollen av Sydafrika med miltär för att skydda Européeättlingarna som är ursprungsbefolkningen där likt Elon Musk. Samt kicka ut invandrande niggers som håller på att negra sig. Ingen German skall fly. Råttor och apor flyr. Gör Sydafrika Germanskt igen. DVS den Germanska rasen som Boer till exempel.

Det där klippet var det bra att han visade. Det säg såg jag för flera år sedan på "alt-media" När MSM försöker dölja brotten emot våra folk i sin kulturmarxism eller vad nu är.
Senast redigerad av Sillochpotatis4 2025-05-24 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in