Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Nu är det inte bara ”massmedier” som tonar ner retoriken kring folkmord (eller hotande folkmord) på vita i Sydafrika utan även världssamfund som tex FN och EU.
Det man kan fråga sig är ju varför "världssamfundet" tonar ner det. Kanske därför att FN i stort sett ställde sig på de kommunistiska terroristernas sida när ANC slogs mot apartheidregimen och valde att tona ner alla deras grymheter redan då?
Det är sjukt mycket från den tiden som har dolts för allmänheten. Jag tror inte att genomsnittssvensken har ens den blekaste om vilka sjukt grymma metoder ANC:s väpnade gren Umkhonto we Sizwe använde sig av. Vissa av boerna tror att en del av farmarmorden helt enkelt begås av Umkhonto-celler som har fortsatt kampen mot de vita efter apartheids fall, och även om teorin är obevisad är den inte för den skull orimlig.
Citat:
Självklart är mord och förföljelse pga etnicitet allvarligt och något man ska kämpa emot var det än händer i världen och vem det än drabbar och jag välkomnar att Trump välkomnar vita Sydafrikaner som vill emigrera pga förföljelse.
Men man måste också ställa sig frågan varför just Trump tar upp just denna fråga.
Det handlar väl rimligen om att han och hans närmaste krets ogillar vänsterns narrativ i sin helhet. Istället för att tycka synd om de odugliga, förlorarna, de som inte lyckats åstadkomma något på egen hand, och släppa in dem i USA för att snylta på dess välstånd, vill han rikta omtanke och välvillighet mot de som förföljs just därför att de är resursstarka och dugliga, och som faktiskt kommer att stärka Förenta staterna.
Sedan finns det naturligtvis en raslig aspekt i det hela också. Vita människor är idag en extremt utsatt och potentiellt utrotningshotad minoritet globalt sett. Exakt hur mycket Trump och hans närmaste förstår av den problematiken är svårt att säga, men jag tror åtminstone inte att de sväljer vänsternarrativet att vita människor är privilegierade och att allt försvar av deras kollektiva intressen därför är omoraliskt. De är själva individualister och ogillar försvar av kollektiva intressen rent generellt, men reagerar när de upplever att vita människor blir orättvist utsatta och att "världssamfundet" blundar.
(Ungefär så, skulle jag tro. Jag är ingen tankeläsare.)