2025-05-29, 22:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
För mig är det så solklart att det trollas i tråden. Tafatta försök att kasta blickarna åt ett annat håll än PAj,s. Det är alltid vissa som vill göra sig märkvärdiga med att låtsas sitta på info som de faktiskt inte har. Så, för Eva och hennes familj som är kvar, sluta med det ni sysslar med och lite proffsiga istället.

"För mig är det solklart att det trollas i tråden"

"Tafatta försök att kasta blickarna åt ett annat håll"

"Det är alltid vissa som vill göra sig märkvärdiga med att låtsas sitta på info som de faktiskt inte har"
Citera
2025-05-29, 22:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, 31 år har Eva missat att få leva sitt liv. I 31 år har mördaren gått fri, men, han kan inte längre leva som han gjort under dessa år. Nu, när han fått klart för sig att många, många människor är helt övertygad om att han är den skyldige har hans liv fått reducerats kraftigt. Han kan inte längre vara ute och parta loss på krogen/restauranger. Han får sitta hemma, vara i sin stuga eller haka på arbetskompisarnas jobbaktiviteter och äta och dricka hos Kinarestaurangen. Jag tror inte att de vill ha honom med, eller, jag vet att de inte vill ha honom med men ingen vill säga det bara. Den som känner P vet att han hugger så fort han får chansen. Skulle han inte få gå med på jobbpartyn skulle han gå direkt till facket/chefen och klaga. Det skulle vara så synd om honom.

Tänk vad boanchga "vet" mycket....

Citat:
OCH, jo han uppför sig konstigt, han tror att han är förföljd av Pia som var med i Sv fall för FBI. Undrar just om det är ett önsketänkande av honom? Han åker däremot förbi hemma hos henne itid och otid. Han vill skrämmas. Men, hennes ena hund, ja, den klarar han inte av att locka in. Tur för honom att han kände Laban.

boanchga verkar veta mycket om PG också...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-05-29 kl. 22:42.
Citera
2025-05-29, 22:41
Avslutad
[quote=Timeout|66139895]
Citat:
Ursprungligen postat av Eggus
P har nog inte blivit pressad på någon punkt för han hade ju en kompis på polishuset
Släpper dom på sekretessen så lär det komma fram att P aldrig har varit undersökt på allvar. Bra skydd att ha en polis som kompis
Alla koncentrerade sig på den så kallade cykelmannen.

Hoppas du får en riktig skitjul P för det är många som är helt säkra på att du mördade Eva och vi är många som inte tänker glömma det så länge du lever och inte efter din död heller.
Du är för alltid känd som Evas mördare och det enda du kan göra är att gå in och erkänna och ta ditt straff.
Du börjar bli gammal nu och det är fin service på fängelserna.

PG hade ju också poliskontakt, frågan är vilken P Timeout menar
Mr eller Ms P
Citera
2025-05-29, 22:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
PG trollar inte, det behövs inte, alla vet vem det är iaf.😂

Hur vet boanchga att PG inte trollar i tråden?
Citera
2025-05-29, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Ja GN borde kollas upp om inte annat för att han bor nära brottsplatsen och för att han verkar ha en koppling till systrarna Söderström via den gemensamma bekantskapen "Flax"
Sen tycker jag att han borde lämna sitt DNA också så att han kan bli frikänd ifall han är oskyldig
Om det är Mr P som är skyldig måste han ha cyklat snabbt. Nu påstår Boanchga som tydligen har all insiders formation att PAJ kom cyklandes och att mordet skedde impulsivt och inte var planerat så då måste han väl ha haft mordvapnet liggandes någonstans nära tillhands för att snabbt kunna dra iväg sådär impulsivt. Och lyckats göra sig av med cykeln som ingen vet hur han skulle ha fått tag på osv

Mjo om mordet var impulsivt så borde Mr P ha kunnat tyglat sina känslor under cykelturen.
Men det är klart att man också kan bygga upp stressen under cykelturen då hjärtat pumpar och pulsen ökar för varje cykeltramp.
Då är det mer troligt att någon närboende utförde mordet, om det var impulsivt, tex systern eller någon som GN som såg när Eva klev ur bilen.
Citera
2025-05-29, 23:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Till dig som mördade Eva

Den bild jag fått fram från dig är att du lider av schizofreni, du är bombsäker själv i dina bästa stunder att du inte har mördat Eva, det har du intalat dig under alla år. Dessutom uppträder du som olika personer och pratar om dig själv i tredje person helt galant, skrämmande bra måste jag tillstyrka.

Du känner dig utfryst och dumpad från kyrkan, när inte ens dom kan låta dig få förlåtelse och vistas inom kyrkans lokaler, visar att du även är dömd ifrån dom som du gömt dig under, i alla år.

Du har alkoholproblem eftersom du inte har kontroll på tangenterna och faller i fällorna som gör att du säger/skriver för mycket tokerier på helgerna i din ensamhet.

Den som fortfarande tvivlar på vem mördaren är måste ha hål i huvudet, jag är övertygad om att dina anhöriga vet att du är mördaren men vad ska dom göra, ska dom försöka sätta dit en person som levt i frihet under 30 år utan att mörda igen. Du blir säkerligen aldrig dömd, men dina handlingar du gjorde som ung har dömt dig till att bli och förbli en kuf.

Kvinnan som flyttade i all hast strax efter mordet ifrån dig och även ditt ex, dom två tillsammans vet någonting dom flesta inte vet.

Dessutom vet jag inte om det bästa skulle vara att du blev dömd, det skulle innebära att vi andra skattebetalare skulle på pröjsa ca 1 500 000/år för att hålla dig bakom lås och bom, nu får du fortsätta med ditt slavarbete och pröjsa skatt istället och aldrig får riktigt sinnesfrid inom dig. Djävulen som jagar dig inuti din kropp förgör dig, med alkohol försöker du döva smärtan.

Fundera på varför du fortfarande jobbar, en normal frisk människa skulle blivit sjukskriven och dessutom gjort sitt yttersta för att visa sin oskuld, du har istället handlat helt tvärtom, vistas på stan och jobbar som vanligt, det förtydligar bara att du är riktigt sjuk. Fast det är ingenting du förstår för du är en sjuk mördare.

Ägna dig en tanke på hur ditt liv hade sett ut idag om du aldrig hade mördat Eva.

Enligt mig är det här inlägget det kusligaste och mest obehagliga av alla postade inlägg här i Eva-tråden.
Den som har skrivit det här är (enligt mig) en själsligt sjuk individ, manisk, desperat och gränslös, i klass med den skribent som postade en bild på en gravsten med PAJ's namn på (vilket resulterade i att vederbörande blev avstängd)

Ni som är välinsatta vet precis vad jag menar och vart jag vill komma med det här

Det är bara att lägga ihop pusselbitarna nu!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-05-29 kl. 23:31.
Citera
2025-05-30, 00:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Då är det mer troligt att någon närboende utförde mordet, om det var impulsivt, tex systern eller någon som GN som såg när Eva klev ur bilen.

Eller någon som bodde i Umeå.

Mordet på Eva var nog inget spontant infall, tror det var till viss del planerat sen en tid tillbaka.
GM hade Eva under "bevakning" dom sista veckorna.
GM fick via Anneli veta detaljer om Eva's förehavanden, kanske dagligen.
GM kunde därmed invänta att tillfället uppenbarade sig och då se till att vara beredd.
Fredagen den 25 sept uppenbarade sig plötsligt det perfekta tillfället som GM väntat på.
GM hade fått info av Anneli att hon efter samkvämet i PAJ's lägenhet skulle sova över hos pojkvännen i Bollsta och att Eva ensam skulle ta Laban med sig till föräldrahemmet.
Platsen för konfrontationen med Eva nere vid Långbackens början var väl vald, tro inget annat.

Flytten till Umeå kan t.o.m. ha varit en del av planen för att ha ett alibi för tidpunkten när mordet begicks. Att flytta från Kramfors endast nån vecka innan man tar sin rival av daga var smart om nu så var fallet (PG flyttade till Umeå 10 sept -87)
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-05-30 kl. 00:17.
Citera
2025-05-30, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eller någon som bodde i Umeå.

Mordet på Eva var nog inget spontant infall, tror det var till viss del planerat sen en tid tillbaka.
GM hade Eva under "bevakning" dom sista veckorna.
GM fick via Anneli veta detaljer om Eva's förehavanden, kanske dagligen.
GM kunde därmed invänta att tillfället uppenbarade sig och då se till att vara beredd.
Fredagen den 25 sept uppenbarade sig plötsligt det perfekta tillfället som GM väntat på.
GM hade fått info av Anneli att hon efter samkvämet i PAJ's lägenhet skulle sova över hos pojkvännen i Bollsta och att Eva ensam skulle ta Laban med sig till föräldrahemmet.
Platsen för konfrontationen med Eva nere vid Långbackens början var väl vald, tro inget annat.

Flytten till Umeå kan t.o.m. ha varit en del av planen för att ha ett alibi för tidpunkten när mordet begicks. Att flytta från Kramfors endast nån vecka innan man tar sin rival av daga var smart om nu så var fallet (PG flyttade till Umeå 10 sept -87)

Ja mordet var planerat.
Det har jag misstänkt länge.
Mördaren visste att Eva och Anneli skulle på mötet och passade då på att gå in i hennes lägenhet och lusläsa dagboken utan systrarnas vetskap. PG visste vart nyckeln fanns...
Jag tror inte PG var med Anneli den kvällen, dom var på 2 olika ställen, Anneli trodde att PG var hemma i Umeå men i själva verket låg hon på Sundsvalls sjukhus, iaf dagen efter mordet.
Toyboyen kan mycket väl varit en M Frest*dius om PG fick alibi genom det.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-05-30 kl. 10:09.
Citera
2025-05-30, 10:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Ja mordet var planerat.
Det har jag misstänkt länge.
Mördaren visste att Eva och Anneli skulle på mötet och passade då på att gå in i hennes lägenhet och lusläsa dagboken utan systrarnas vetskap.
Jag tror inte PG var med Anneli den kvällen, dom var på 2 olika ställen, Anneli trodde att PG var hemma i Umeå men i själva verket låg hon på Sundsvalls sjukhus, iaf dagen efter mordet.

Jag tror att PG tog Eva's dagbok för att få veta mer om hennes relation med "toyboyen" Mr M.

PG kom över dagboken när hon var hemma hos Anneli, det kan ha skett flera dagar/nån vecka innan mordet.
Eva bodde tillfälligt i föräldrahemmet efter avslutade studier i Umeå, dvs över sommaren.

Efter mordet eldades dagboken upp 🔥
precis som det står i tråden (leakage)

Under sensommaren fick PG reda på relationen mellan Eva och Mr M (Anneli's pojkväns yngre bror)
Förmodligen umgicks bröderna F med Anneli och PG denna sommar -87.
PG blev förälskad i den yngre av bröderna, Mr M, som enligt Bo Åström i Svenska Fall hade haft en relation med Eva "kort innan mordet"
= Ett triangeldrama uppstod och svartsjukan rasade i PG, precis som den gjorde 3-4 mån tidigare, våren -87 när PG jagade sin dåvarande pojkvän med en förskärare... 🔪
Vid konfrontatinen med Eva tog PG till kniven igen, som hon brukade göra - vad tror ni hände då?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-05-30 kl. 10:47.
Citera
2025-05-30, 11:15
Avslutad
Frågan är om PG var ensam, toyboyen Mr M Frest*dius kan ha varit med och därför fick hon alibi genom toyboyens familj.

Ingen såg när PG kom till Kramfors, eller lämnade Bollstabruk, hon åkte tidig morgon till Sundsvalls sjukhus. Cykeln var försvunnen vid 05 tiden på morgonen då PG åkte vidare mot Sundsvall för behandling av sina skador.
Citera
2025-05-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur vet boanchga att PG inte trollar i tråden?
Man måste nog känna någon väldigt väl för att kunna veta bestämt om den personen är ute och trollar i någon tråd.
Citera
2025-05-31, 01:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Man måste nog känna någon väldigt väl för att kunna veta bestämt om den personen är ute och trollar i någon tråd.

Varför slutade boanchga att skriva i tråden?
(dum fråga som inte behöver ett svar)
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-05-31 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in