Citat:
Ursprungligen postat av
ugglanpataket
Ja mordet var planerat.
Det har jag misstänkt länge.
Mördaren visste att Eva och Anneli skulle på mötet och passade då på att gå in i hennes lägenhet och lusläsa dagboken utan systrarnas vetskap.
Jag tror inte PG var med Anneli den kvällen, dom var på 2 olika ställen, Anneli trodde att PG var hemma i Umeå men i själva verket låg hon på Sundsvalls sjukhus, iaf dagen efter mordet.
Jag tror att
PG tog
Eva's dagbok för att få veta mer om hennes relation med "toyboyen"
Mr M.
PG kom över dagboken när hon var hemma hos Anneli, det kan ha skett flera dagar/nån vecka innan mordet.
Eva bodde tillfälligt i föräldrahemmet efter avslutade studier i Umeå, dvs över sommaren.
Efter mordet eldades dagboken upp 🔥
precis som det står i tråden (leakage)
Under sensommaren fick PG reda på relationen mellan Eva och Mr M (Anneli's pojkväns yngre bror)
Förmodligen umgicks bröderna F med Anneli och PG denna sommar -87.
PG blev förälskad i den yngre av bröderna, Mr M, som enligt Bo Åström i Svenska Fall hade haft en relation med Eva "kort innan mordet"
= Ett triangeldrama uppstod och svartsjukan rasade i PG, precis som den gjorde 3-4 mån tidigare, våren -87 när PG jagade sin dåvarande pojkvän med en förskärare... 🔪
Vid konfrontatinen med Eva tog PG till kniven igen, som hon brukade göra - vad tror ni hände då?