2021-03-24, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Jag kan respektera det du säger, att du VET saker som du inte kan berätta. Då får du lov att respektera, att det finns dom som ”INTE VET,” som kan tycka att någon som GN kan behöva granskas ingående. Det är inte det minsta konstigt. Bara för att någon som GN ”granskas” innebär väl inte att man klart kan konstatera att P är oskyldig …
Vad är det egentligen som återstår att granska om Mr P, försöka få ihop det med tidsaspekten kanske, hur han förberett sig för mordet och hunnit med allt under mordnatten nu när vi fått säkra insideruppgifter från Boanchga att mördaren verkligen tog sig till mordplatsen genom att cykla.
Jag tänker att Mr P som frivilligt lämnat sitt DNA kommer ju ändå att bli avslöjad när det fixar sig med DNA-analysen, så den biten löser sig ju av sig självt isåfall om han nu ändå skulle vara skyldig. Men vad händer om DNA inte matchar Mr P? Om det är någon annan som är skyldig men vägrar lämna sitt DNA för att hen officiellt inte är misstänkt då kommer mordet aldrig att bli uppklarat, precis som GW-Persson antydde
Citera
2021-03-24, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Vad är det egentligen som återstår att granska om Mr P, försöka få ihop det med tidsaspekten kanske, hur han förberett sig för mordet och hunnit med allt under mordnatten nu när vi fått säkra insideruppgifter från Boanchga att mördaren verkligen tog sig till mordplatsen genom att cykla.
Jag tänker att Mr P som frivilligt lämnat sitt DNA kommer ju ändå att bli avslöjad när det fixar sig med DNA-analysen, så den biten löser sig ju av sig självt isåfall om han nu ändå skulle vara skyldig. Men vad händer om DNA inte matchar Mr P? Om det är någon annan som är skyldig men vägrar lämna sitt DNA för att hen officiellt inte är misstänkt då kommer mordet aldrig att bli uppklarat, precis som GW-Persson antydde

Det känns rätt orealistiskt att mr P ska ha kommit med cykel och haft en lång kniv med sig i det där vädret. Han ska ha cyklat en bra bit som en tok och haft mord i tankarna hela vägen, eller att nu ska hon få stryk. Han ska också ha vetat exakt när Eva kommer hem och hinna fram på den korta tid han hade på sig, det hade tagit Eva 10 min att gå hem och på denna tid ska Mr P ha hunnit cykla och mörda Eva.

Det troligare är att mördaren bodde alldeles i närheten och kunde ta kniven med sig, någon som Eva råkade stöta ihop med.

Eva kanske kom på GN som stod och knarkade i buskarna, detta tyckte Eva inte alls om och skrek något typ jävla knarkare, jag ska anmäla dig!

Gudfadern blir tokig och börjar jaga Eva för att hon ska hålla tyst, annars skulle hon förgöras.

Tyvärr valde GN att förgöra Eva och nu lider han av psykisk ohälsa och minnesförluster, lämpligt nog.

Detta efter åratal av droger.

Nu sitter han inne på misshandel av frun, tvångsvårdas.

Mördaren kanske nu känner frid att han har fått sitt straff och när han kommer ut har han tjänat av det.

Han lider troligen av ångest av det han utförde för 30 år sedan, men han kan också ha förträngt Eva mordet genom drogerna och användandet av hasch, amfetamin och marijuana.
Citera
2021-03-24, 10:01
Medlem
Citat:
Hmm, så Mr P har lämnat DNA???😂😂😂
Citera
2021-03-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hmm, så Mr P har lämnat DNA???😂😂😂
Hmmm....du då, har du lämnat DNA? Du verkade ha lite svårt att förklara varför du var på sjukhus dagen efter mordet, hade du fått några skador på kvällen innan när du var med Anneli i Bollstabruk?
Citera
2021-03-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det känns rätt orealistiskt att mr P ska ha kommit med cykel och haft en lång kniv med sig i det där vädret. Han ska ha cyklat en bra bit som en tok och haft mord i tankarna hela vägen, eller att nu ska hon få stryk. Han ska också ha vetat exakt när Eva kommer hem och hinna fram på den korta tid han hade på sig, det hade tagit Eva 10 min att gå hem och på denna tid ska Mr P ha hunnit cykla och mörda Eva.

Det troligare är att mördaren bodde alldeles i närheten och kunde ta kniven med sig, någon som Eva råkade stöta ihop med.

Eva kanske kom på GN som stod och knarkade i buskarna, detta tyckte Eva inte alls om och skrek något typ jävla knarkare, jag ska anmäla dig!

Gudfadern blir tokig och börjar jaga Eva för att hon ska hålla tyst, annars skulle hon förgöras.

Tyvärr valde GN att förgöra Eva och nu lider han av psykisk ohälsa och minnesförluster, lämpligt nog.

Detta efter åratal av droger.

Nu sitter han inne på misshandel av frun, tvångsvårdas.

Mördaren kanske nu känner frid att han har fått sitt straff och när han kommer ut har han tjänat av det.

Han lider troligen av ångest av det han utförde för 30 år sedan, men han kan också ha förträngt Eva mordet genom drogerna och användandet av hasch, amfetamin och marijuana.

Ja GN borde kollas upp om inte annat för att han bor nära brottsplatsen och för att han verkar ha en koppling till systrarna Söderström via den gemensamma bekantskapen "Flax"
Sen tycker jag att han borde lämna sitt DNA också så att han kan bli frikänd ifall han är oskyldig
Om det är Mr P som är skyldig måste han ha cyklat snabbt. Nu påstår Boanchga som tydligen har all insiders formation att PAJ kom cyklandes och att mordet skedde impulsivt och inte var planerat så då måste han väl ha haft mordvapnet liggandes någonstans nära tillhands för att snabbt kunna dra iväg sådär impulsivt. Och lyckats göra sig av med cykeln som ingen vet hur han skulle ha fått tag på osv
Citera
2021-03-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ja GN borde kollas upp om inte annat för att han bor nära brottsplatsen och för att han verkar ha en koppling till systrarna Söderström via den gemensamma bekantskapen "Flax"
Sen tycker jag att han borde lämna sitt DNA också så att han kan bli frikänd ifall han är oskyldig
Om det är Mr P som är skyldig måste han ha cyklat snabbt. Nu påstår Boanchga som tydligen har all insiders formation att PAJ kom cyklandes och att mordet skedde impulsivt och inte var planerat så då måste han väl ha haft mordvapnet liggandes någonstans nära tillhands för att snabbt kunna dra iväg sådär impulsivt. Och lyckats göra sig av med cykeln som ingen vet hur han skulle ha fått tag på osv
Du glömmer alla röda cyklar som stod på Björstagatan, lutade mot gåsen första hyreshuset uppför backen, de stod mellan huset och P:s och hans mamma bodde i. Insiderinformation får du stå för, tror du börjar bli lite stressad. Du menar att GN ska gå till polisen och lämna DNA som det PÅSTÅS att P gjort. Då borde P visa det på papper och samtidigt kan han visa brevet han påstår att Börje Öhman skickat honom och berättat att han är friad från alla misstankar.... grov miss att ljuga om sånt. Väldigt enkelt att kolla och det har kollats upp.
Citera
2021-03-24, 11:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Sakta i backarna nu, det finns inga säkra insideruppgifter gällande cykeln. Om GM cyklade eller inte vet egentligen ingen. Det står och faller med huruvida "hundvittnet" talar sanning eller inte. Han gick upp i rök efter vittnesmålet och har aldrig hörts av eller intervjuats sen dess. Svenska Fall's legendariska mordutredare valde t.o.m. att utelämna "hundvittnet" helt när dom återskapade händelseförloppet, så frågan är hur trovärdigt vittnesmålet egentligen är?

Cykeln kan mycket väl ha hamnat på platsen på något annat sätt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-24 kl. 11:21.
Citera
2021-03-24, 11:25
Medlem
Vi är några kompisar har följt denna tråd sen Fbi programmet. Vi har forskat en hel del i inläggen, nästan haft en studiecirkel om det.

Vill understryka att ingen av oss är vare sig MrP, Guran eller Staffan E eller nån annan inblandad.

Samtliga tycker att tråden har svängt å det värsta.

MrP hängdes ut omedelbart efter programmet, på senare tid även SE och nu är Göran N även på tapeten.

Några av osd bor strax, andra centralt i Kramfors så vi vet vilka alla inblandade är.

Vi har reagerat på att det finns en maniskhet i vissa inlägg. Vad är det som gör att man fortsätter efter fyra år med tråden? Vi tror oss veta att nån av er har en psykisk diagnos.

Låt oss börja med MrP, enligt Boanchga den självklara mördaren, för oss osannolikt.
Staffan E, en skör människa, nej inte han heller.
Göran N, kanske kanske inte... En straffad kvinnomisshandlare på rättspsyk, ett indicium.

Vi har även tittat på de alias dom finns. Vi tror att BO ANders CHrister GAlin finns med i kommentarsfältet. I så fall en polis i Kramfors. Kan även vara hans fru Pia G som använder det aliaset.

De anklagelser som några personer fått utstå i tråden skulle ge ett par år i fängelse för grovt förtal.

Vi vet nåt som ni inte vet, det finns minst EN till som starkt förknippats som gärningsperson, dessutom behöver det inte varit en man, vi menar inte Berit Å.

Vill också att ni ska veta att man inte är anonym här på Flashback....
Citera
2021-03-24, 11:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du glömmer alla röda cyklar som stod på Björstagatan, lutade mot gåsen första hyreshuset uppför backen, de stod mellan huset och P:s och hans mamma bodde i. Insiderinformation får du stå för, tror du börjar bli lite stressad. Du menar att GN ska gå till polisen och lämna DNA som det PÅSTÅS att P gjort. Då borde P visa det på papper och samtidigt kan han visa brevet han påstår att Börje Öhman skickat honom och berättat att han är friad från alla misstankar.... grov miss att ljuga om sånt. Väldigt enkelt att kolla och det har kollats upp.

Jag vill minnas att jag har fått ta del av uppgifter som bekräftar att P har lämnat DNA-prov någon gång under 90-talet. Även cykel-Sture ska ha lämnat DNA-prov.
Citera
2021-03-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vill minnas att jag har fått ta del av uppgifter som bekräftar att P har lämnat DNA-prov någon gång under 90-talet. Även cykel-Sture ska ha lämnat DNA-prov.
Då borde P visa det igen samt det påstådda brevet från BÖ.
Citera
2021-03-24, 13:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Då borde P visa det igen samt det påstådda brevet från BÖ.

Vem ska han visa det för?

Det påstådda brevet till BÖ kan jag inte uttala mig om, har inte hört talas om det. Ska vid tillfälle fråga en kontakt som kan sitta på info om detta.
Citera
2021-03-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vem ska han visa det för?

Det påstådda brevet till BÖ kan jag inte uttala mig om, har inte hört talas om det. Ska vid tillfälle fråga en kontakt som kan sitta på info om detta.
Tror att P:s DNA är lite påhittat...liksom brevet från BÖ, eller det vet jag ju är lögn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in